Pārvietošanās pamati un metodika (LSPA_172)
Īsumā par studiju kursu
Mērķis
Apgūt zināšanas par dažādiem pārvietošanās veidiem, praktiskās iemaņas un prasmes to mācīšanā, atbilstoši profesijas standartā paredzētajām kompetencēm un valsts pirmskolas izglītības vadlīnijām.
Priekšzināšanas
Vispārējā vidējā izglītība.
Rezultāti
1. Par pārvietošanās veidu daudzveidību ar un bez palīglīdzekļiem un to nozīmi bērna veselības un drošības sekmēšanai ilgtermiņā.
2. Dažādu pārvietošanās veidu tehnikas un stratēģijas paņēmienu mācīšanas metodika (mācīšanas metodes, mācīšanas līdzekļi, sporta un veselības nodarbību organizēšanas formas).
3. Bērnu snieguma vērtēšana un pašvērtējums dažādu pārvietošanās veidu vingrinājumu apguvē.
4. Demonstrēt dažādus pārvietošanās veidus (soļošanu, skriešanu, lēkšanu, skrituļslidošanu).
5. Pielietot vecumposmam atbilstošus, individuāli modificētus vieglatlētikas un srituļslidošanas vingrinājumus bērnu daudzveidīgu pārvietošanās prasmju sekmēšanai.
6. Praktiski plānot, vadīt pārvietošanās vingrinājumus un novērtēt to apguvi atbilstoši valsts pirmsskolas izglītības vadlīnijām.
7. Demonstrēt apgūtās iemaņas modificētās kustību rotaļās un spēlēs ar dažāda veida pārvietošanos.
8. Spēja plānot, vadīt starpdisciplināru un individualizētu Studiju procesu daudzveidīgās pārvietošanās vingrinājumu aktivitātēs atbilstoši valsts pirmsskolas izglītības vadlīnijām.
9. Spēja kritiski analizēt un izvērtēt pielietotos pedagoģiskos līdzekļus, metodes, paņēmienus un pārvietošanās līdzekļus, to atbilstību bērna spējām un izglītības mērķiem veselību veicinošās daudzveidīgās pārvietošanās vingrinājumu aktivitātēs.
10. Spēja uzņemties atbildību par Studiju nodarbības ar pārvietošanās vingrinājumiem un pasākuma drošumu pirmsskolā.
11. Spēja veidot skaidrus snieguma un izglītojamo izaugsmes vērtēšanas kritērijus un pārbaudes veidus vieglatlētikas vingrinājumu apguvē.
12. Spēja analizēt mācīšanās rezultātus pārvietošanās vingrinājumu apguvē un sekot bērna izaugsmei, identificēt mācīšanās snieguma uzlabošanai nepieciešamos atbalsta pasākumus.
13. Spēja sniegt atgriezenisko saiti gan bērnam, gan savas darbības novērtējumā pārvietošanās vingrinājumu Studiju aktivitātēs.
14. Spēja radoši izvēlēties Studiju līdzekļus pārvietošanās vingrinājumu apguvē, integrējot veselības un drošības saturu, citu priekšmetu jomas, caurviju prasmes un vērtības.
15. Spēja identificēt drošības apdraudējumus un riskus dažādās vidēs un situācijās pārvietojoties, veic preventīvus drošības pasākumus, izvēloties piemērotākās problēmrisināšanas stratēģijas.
Plānojums
Studiju programma | Studiju semestris | Programmas līmenis | Studiju kursa kategorija | Docētāji | Grafiks |
---|---|---|---|---|---|
Sporta un izglītības speciālists (pirmsskolas sporta skolotājs), PSS | 1 | Pirmais līmenis | Ierobežota izvēle |