Pašefektivitāte, pašregulācija un stresa menedžments (SUUK_287)
Īsumā par studiju kursu
Mērķis
Studiju kursa ietvarā studentiem sniegt zināšanas par pašefektivitātes, pašregulācijas un stresa jēdzieniem, attīstīt pašefektivitātes, pašregulācijas un stresa vadīšanas prasmes, veicināt labklājību, analizējot saikni starp uzvedību un pašefektivitātes, pašregulācijas un stresa jēdziniem. Attīstīt kompetences šo jēdzienu izmantošanā gan personīgajā dzīvē, gan turpmākajā profesionālajā darbībā.
Priekšzināšanas
Vidusskolas līmeņa zināšanas sociālajās zinātnēs.
Rezultāti
Definē pašefektivitāti, pašregulācijas un stresa jēdzienus; apraksta psiholoģisko labklājību ietekmējošus faktorus; izprot saistību starp indivīda uzvedību/sasniegumiem un pārliecībām; atpazīt un apraksta stresa reakcijas.
Apraksta pašefektivitātes, pašregulācijas un stresa menedžmenta lomu indivīda funkcionēšanā un psiholoģiskajā labklājībā; izmanto kritiskās domāšanas spējas, analizējot individuālos mērķus un pašregulācijas un pašefektivitātes attīstības paņēmienus. Orientējas pašefektivitātes un pašregulācijas jēdzienos, stresa teorijās. Izprot stresa radītos cēloņus un to ietekmi uz fizisko un emocionālo veselību. Pielieto pašregulācijas un stresa mazināšanas tehnikas fiziskās un emocionālās veselības uzlabošanā.
Diskutē par saistību starp cilvēku uzvedību, pašregulāciju un psiholoģisko labklājību; balstoties uz iegūtajām zināšanām, studenti formulē individuālo mērķi un izstrādā tā sasniegšanas plānu; izmanto veselīgās prakses, lai uzlabotu psiholoģisko labklājību un sasniegumus; kritiski analizē savu uzvedību un psiholoģisko labklājību. Atpazīst stresu sevī un veic piemērotākās stresa vadības tehnikas, pielieto stresa vadības tehnikas preventīvi, lai uzlabotu savu stresa noturību, atpazīst stresa reakcijas citos.
Plānojums
Studiju programma | Studiju semestris | Programmas līmenis | Studiju kursa kategorija | Docētāji | Grafiks |
---|---|---|---|---|---|
Veselības sports, VSNpz | 6 | Bakalaurs | Obligāts | Lāsma Spundiņa |