Pedagoģiskā psiholoģija (SUPK_064)
Īsumā par studiju kursu
Mērķis
Sekmēt studenta izpratni par pedagoģiskās psiholoģijas jēdzienu un problemātiku, mācīšanās teoriju nozīmi un to praktiskās izmantošanas iespējām atbilstoši mūsdienu izglītības prasībām, veidojot izpratni par mācīšanos (learning) un mācīšanu (teaching) dažāda vecuma grupās, par skolotāja pašefektivitātes saistību ar skolēnu (studentu) akadēmiskajiem sasniegumiem un motivāciju, par sociāli emocionālās mācīšanās aktualitāti pozitīva klases (grupas) klimata izveidē, kā arī mācīšanās stila nozīmi motivācijā, mācīšanās saistību ar izglītojamo uzvedības (uztveres u.c.) grūtībām, mobingu grupā un risinājumu iespējām.
Priekšzināšanas
Vispārīgā psiholoģija, attīstības psiholoģija, sociālā psiholoģija, psiholoģiskā izpēte.
Rezultāti
Studenti izprot pedagoģiskās psiholoģijas jēdzienu un problemātiku, mācīšanās teoriju nozīmi un to praktiskās izmantošanas iespējas atbilstoši mūsdienu izglītības prasībām, veido pētījumos balstītus pārspriedumus par mācīšanos (learning) un mācīšanu (teaching) dažāda vecuma grupās, salīdzina pētījumus par skolotāja pašefektivitātes saistību ar skolēnu (studentu) akadēmiskajiem sasniegumiem un motivāciju, izprot aktualitāi par sociāli emocionālās mācīšanās iespējām pozitīva klases (grupas) klimata izveidē, kā arī izprot un demonstrē zināšanas par mācīšanās stilu (pieeju, strategiju) nozīmi mācīšanās motivācijā. Spēj prognozēt mācīšanās un mācīšanās pieeju saistību ar izglītojamo uzvedības (uztveres u.c.) modelēšanu, grūtībām, mobingu grupā un risinājumu iespējām.
Studenti diskutē par pedagoģiskās psiholoģijas galvenajām kategorijām, prot atbildēt uz jautājumiem, kāpēc daži skolēni mācās labprātāk nekā citi, kas viņus motivē mācīties un kā skolotājs var ietekmēt šo procesu, prot patstāvīgi darboties grupā.
Studenti spēj analizēt mācību procesa psiholoģiskos aspektus, analizēt skolēnu mācību grūtību, uzvedības grūtību cēloņus un izstrādāt mācību grūtību pārvarēšanas plānu un programmu saistībā ar mūsdienu izglītības aktualitātēm, piemēram, SEM.
Plānojums
Studiju programma | Studiju semestris | Programmas līmenis | Studiju kursa kategorija | Docētāji | Grafiks |
---|---|---|---|---|---|
Psiholoģija, PSb | 5 | Bakalaurs | Ierobežota izvēle | Guna Svence | |
Psiholoģija, LFPSb | 5 | Bakalaurs | Ierobežota izvēle | Guna Svence |
Studiju programma | Studiju semestris | Programmas līmenis | Studiju kursa kategorija | Docētāji | Grafiks |
---|---|---|---|---|---|
Psiholoģija, LFPSb | 4 | Bakalaurs | Ierobežota izvēle |