Pētniecības metodoloģija veselības aprūpē (LSPA_263)
Īsumā par studiju kursu
Mērķis
Jauno fizioterapeitu ievadīšana zinātniskajā darbā.
Uzdevumi:
Iegūt pamatzināšanas par datu ieguvi, ievadi datorā, apstrādi, statistikas pārskata izveidošanu. Iemācīt studentiem iegūt un ievadīt datus datorā, izvēlēties atbilstošas metodes to apstrādei un pielietot tās, izstrādāt zinātniski pētnieciskos darbus. Zinātnisku publikāciju sagatavošanas principi. Pētniecības regulējuma nozīme.
Priekšzināšanas
Matemātikas, fizikas un informātikas zināšanas vidusskolas apjomā, prasmes strādāt ar datoru.
Rezultāti
Uz pierādījumiem balstīta veselības aprūpe (principi, pamata elementi, barjeras un veicinošie faktori, ieguvumi)Zinātnisko pierādījumu ienešana klīniskajā praksē (modeļi, principi), Informācijas avotu uzticamības un kvalitātes novērtēšana, Pierādījumu līmeņu un kvalitātes analīze Fizioterapeitiskajā novērtēšanā lietoto mērījumu novērtēšana un analīze, Atbilstošu informācijas avotu meklēšanas stratēģijas, resursi Pierādījumu iegūšanas, apkopošanas, analīzes un sintēzes principi par konkrētas fizioterapijas ārstēšanas metodes efektivitāti dažādām pacientu grupās.Vadlīniju lietošana un ieviešana klīniskajā darbā, analīze konkrētām mērķu grupām Apstiprinātās klīniskās vadlīnijas, kurās integrēta fizioterapija vai specifiskas fizioterapijas vadlīnijas.Zinātnisko pierādījumu ienešana klīniskās spriešana procesā un lēmumupieņemšanā fizioterapeita profesionālajā darbā
Zinātnisko pierādījumu ienešana saziņā ar pacientu plānojot fizioterapijas ārstēšanas plānu.Kritiskā domāšana informācijas apstrādē, analīzē un izplatīšanā.Dalīts lēmumu pieņemšanas process fizioterapijā.
Atrast atbilstošus un uzticamus informācijas avotus. Izmantot uzticamus zinātnisko pierādījumu iegūšanas avotus. Apkopot zinātniskos pierādījumus par atsevišķu ārstēšanas metožu vai to kombināciju efektivitāti terapijas mērķu sasniegšanā. Kritiski analizēt aktuālo zinātnisko pierādījumu kvalitāti un līmeni.
Spēja lietot uzticamus un derīgus rezultātu mērījumus, kritiski izvērtējot to īpašības un atbilstību konkrētajam prakses kontekstam, lai analizētu un nepieciešamības gadījumā pielāgotu savu profesionālo darbību.
Plānojums
Studiju programma | Studiju semestris | Programmas līmenis | Studiju kursa kategorija | Docētāji | Grafiks |
---|---|---|---|---|---|
Fizioterapija, FT | 4 | Bakalaurs | Obligāts | ||
Fizioterapija, FTN | 4 | Bakalaurs | Obligāts |