PFA geriatrijā un izglītības sistēmā (LSPA_333)
Īsumā par studiju kursu
Mērķis
Sniegt iespēju studentiem apgūt zināšanas par sporta aktivitāšu plānošanu, ieviešanu un palīglīdzekļu pielietošanu, lai nodrošinātu mērķtiecīgu, sekmīgu un drošu izglītības iestāžu audzēkņu ar funkcionāliem traucējumiem iekļaušanu sporta nodarbībās. Sniegt par cilvēka novecošanas procesiem un ar to saistītajām funkcionālajām problēmām senioriem un faktoriem, kas tās ietekmē fizisko aktivitāšu kontekstā.
Priekšzināšanas
Pamatzināšanas par pielāgoto fizisko aktivitāšu teoriju un praksi, Starptautisko funkcionēšanas un nespējas klasifikāciju, patoloģisko un normālo fizioloģiju, psiholoģiju.
Rezultāti
Pārzin speciālās un pielāgotās sporta izglītības pedagoģijas (PSI) terminoloģiju, plānošanu, novērtēšanas principus, funkcionālo traucējumu raksturojumus un to ietekme uz audzēkņu ar funkcionāliem traucējumiem piedalīšanos fiziskās aktivitātēs, demonstrēt izpratni un ētisko atbildību par pielāgoto fizisko aktivitāšu speciālists rehabilitācijā profesionālās darbības iespējamo ietekmi PSI programmu izveides un ieviešanas principiem, parāda veselības aprūpes un sporta zinātnes jomai raksturīgās padziļinātas zināšanas un izpratni sporta programmu atbilstoši audzēkņa ar funkcionāliem traucējumiem individuālajām spējām izveidei un ieviešanai, pārzin pazīstamākās novecošanas teorijas, demonstrē zināšanas par funkcionālo spēju izvērtējamā principiem senioriem, demonstrē izpratni un ētisko atbildību par savu lomu un darbības iespējamo ietekmi uz senioriem.
Argumentēti izskaidro un diskutē par sarežģītām vai sistēmiskām pielāgoto fizisko aktivitāšu rehabilitācijā profesionālās jomas aspektiem ar izglītības speciālistiem, var veikt pētniecību lietojot jaunas pieejas individuālo plānu sporta izglītībā izveidē, analizē ar novecošanu saistītas problēmas senioriem Latvijā un pasaulē, formulē un analītiski raksturo rehabilitācijas un aprūpes pamatprincipus strādājot ar senioriem ar dažādām saslimšanām.
Patstāvīgi pielieto teoriju, metodes un problēmu risināšanas prasmes, lai veiktu pētniecisku darbību augsti kvalificētas pielāgoto fizisko aktivitāšu speciālists rehabilitācijā profesionālas funkcijas izglītības sistēmā, pieņem un pamato lēmumus, un, ja nepieciešams, veic papildus analīzi par pielāgotās sporta izglītības (PSI) pamatprincipiem un socioloģiskajiem aspektiem; pieņem un pamato lēmumus, un, ja nepieciešams, veic papildus analīzi par funkcionāliem traucējumiem un to ietekmi uz audzēkņu iekļaušanu sporta nodarbībās; uzņemas atbildību par audzēkņu ar funkcionēšanas traucējumiem rezultātiem un to analīzi, pielāgoto sporta aktivitātes, patstāvīgi pielieto teoriju, metodes un problēmu risināšanas prasmes, lai interpretētu un analizētu senioru funkcionēšanas problēmas un faktorus, kas tās ietekmē, kā arī rehabilitācijas procesu senioriem atsevišķu saslimšanu gadījumā.