Pārlekt uz galveno saturu

Īsumā par studiju kursu

Struktūrvienība: Latvijas Sporta pedagoģijas akadēmija
Kredītpunkti / ECTS:16 / 24
Kursa vadītājs:Inta Bula-Biteniece
Studiju tips:Pilna laika
Līmenis:Īsā cikla (Pirmā līmeņa)
Mērķauditorija:Sporta treneris; Pedagoģija
Valoda:Latviešu
Zinātnes nozare:Sporta zinātne

Mērķis

Sekmēt kvalificēta un radoša PFA skolotāja izglītošanu, veicinot teorētisko zināšanu saikni ar praktisko darbību, sekmējot profesionālās kompetences veidošanos. Dot iespēju pilnveidot topošā PFA pedagoga kompetences profesionālajai darbībai, prasmes un spējas darboties ar audzēķņiem ar speciālajām vajadzībām. Sekmēt inovatīvas izglītošanās un audzināšanas formas, īstenojot caurviju prasmes, veselību un drošumspēju pedagoģiskajā procesā pilsoniskās audzināšanas jomā.

Priekšzināšanas

Visi vispārizglītojošie studiju kursi, nozares konkrētās profesijas Studiju kursi, nozares obligātie Studiju kursi un nozares izvēles kursi.

Rezultāti

Zināšanas

1. Izprot skolotāja profesijas misiju.
2. Formulē atvērtus, uz izziņu vērstus jautājumus personiskā pieredzē ar sporta izglītību saistītās situācijās.
3. Vienkāršu informāciju salīdzina, interpretē, novērtē, savieno un grupē pēc dotajiem kritērijiem. Meklē pārbaudītus faktus, pats tos pārbauda.
4. Patstāvīgi izvirza vairākus mācīšanās mērķus un plāno savu praktisko darbību, kā tos īstenot gan vienatnē, gan grupā.

Prasmes

5. Apgūst vērošanas prasmes un tehnoloģiju, lai vadītu mācīšanās procesu sporta un veselības nodarbībās.
6. Nosauc un definē atšķirības dažāda tipa Studiju iestādēs sporta izglītībā.
7. Analizē un diskutē par dažāda tipa Studiju iestādēm un sporta un veselības skolotāju darbību.
8. Plāno un īsteno praktiski jēgpilnas sporta un veselības nodarbības atbilstoši normatīvajam regulējumam PFA.
9. Veido fiziski emocionālu drošu attīstošu un iekļaujošu vidi.
10. Piedāvā daudzveidīgus uzdevumus PFA sporta un veselības nodarbībās atbilstīgi audzēkņu sagatavotībai un veselībai.
11. Rosina domāt un dod audzēkņiem iespēju pašiem plānot, uzraudzīt un izvērtēt savu mācīšanās procesu iespēju robežās.

Kompetences

12. Nosaka kustību apguves robežas, sniedz efektīvu atgriezenisko saiti individuāli katram audzēknim. Veido snieguma parametrus un kritērijus katram audzēknim individuāli.
13. Pilnveido savas profesionālas prasmes un iemaņas, sadarbojoties ar kolēģiem un administrāciju, audzēkņu mācīšanās atbalstam.

Plānojums

Plānošanas periods:2025. gada pavasara semestris
Studiju programmaStudiju semestrisProgrammas līmenisStudiju kursa kategorijaDocētājiGrafiks
Sporta un izglītības speciālists (pielāgoto fizisko aktivitāšu speciālists izglītībā), PVAS 4Pirmais līmenisObligāts