Pirmsskolas sporta pedagoģija (LSPA_169)
Īsumā par studiju kursu
Mērķis
Mērķtiecīgi, kritiski izvērtējot un pielāgojot konkrētās vides prasībām lietot zināšanas, prasmes, attieksmes un vērtības pirmsskolas vadlīnijās iekļauto fizisko vingrinājumu, veselības veicinošo vingrinājumu un drošību sekmējošo vingrinājumu mērķus, uzdevumus jomā Veselība un fiziskās aktivitātes. Alternatīvo pedagoģiju didaktisko principu lietošana, sekmējot individuālu pieeju un caurviju prasmes īstenošanu sporta un veselības nodarbībās.
Priekšzināšanas
Apgūti studiju kursi: Pedagoga profesionālās prasmes, Civilā aizsardzība, valsts drošība un vides aizsardzība ilgtspējīgai attīstībai, Mācīšana un mācīšanās dažādības kontekstā, Uzņēmējdarbība un grāmatvedība, Izglītības psiholoģija pedagogiem, Biomehānika un ergonomika, Cilvēka anatomija un dinamiskā anatomija, Izglītības iestādes vadība, Šķēršļu pārvarēšanas pamati un metodika, Priekšmetu pārvietošanas pamati un metodika, Pārvietošanās pamati un metodika, Iekļaujošā un speciālā sporta izglītība, Veselību veicinošās fiziskās aktivitātes, Vispārīgā un fizisko aktivitāšu bioķīmija, Vispārīgā un vecumposmu fizioloģija, Kustību rotaļas un spēles, Āra aktivitātes: pārvietošanās ar sporta inventāru saturs un metodika un/vai Sports multikulturālā vidē un Olimpiskā izglītība, Peldēšana pamati un metodika, Sporta vēsture, Sporta filosofija.
Rezultāti
1. Patstāvīgi strukturē un virza savu kvalifikācijas pilnveidi pirmsskolas sporta izglītībā.
2. Vērtē, atlasa, kritiski analizē un apraksta informāciju par pedagoģisko procesu pirmsskolā.
3. Prot kritiski domāt un pieņemt lēmumus, rast radošus risinājumus fizisko aktivitāšu īstenošanas procesā pirmsskolā.
4. Izprot teorētisko likumsakarību lietošanu pētnieciskajā darbībā.
5. Vērtē un iesaka fizisko aktivitāšu saturu un novērtēšanas iespējas sporta un veselības skolotājiem, vecākiem.
7. Nosaka reālas vajadzības pirmsskolas vecuma bērniem un raksturo problēmas būtību – atpazīst un formulē problēmu kontekstā, kuru raksturo savstarpēji atkarīgi lielumi, aspekti, cēloņsakarības.
7. Izsaka, skaidro un analizē idejas problēmsituācijās, formulē kontekstā balstītu un strukturētu pieņēmumu.
8. Īsteno caurviju prasmju sekmēšanu sporta un veselības nodarbībās un sporta pasākumos.
9. Veido, plāno un īsteno fizisko aktivitāšu pasākumu, izvirzot konkrētus mērķus, uzdevumus, saturu, organizēšanas daudzveidību, sadarbības prasmju veidošanos, atgriezeniskās saites apguves daudzveidīgus paņēmienus.
Plānojums
Studiju programma | Studiju semestris | Programmas līmenis | Studiju kursa kategorija | Docētāji | Grafiks |
---|---|---|---|---|---|
Sporta un izglītības speciālists (pirmsskolas sporta skolotājs), PSS | 3 | Pirmais līmenis | Ierobežota izvēle |
Studiju programma | Studiju semestris | Programmas līmenis | Studiju kursa kategorija | Docētāji | Grafiks |
---|---|---|---|---|---|
Sporta un izglītības speciālists (pirmsskolas sporta skolotājs), PSS | 2 | Pirmais līmenis | Ierobežota izvēle |