Pārlekt uz galveno saturu

Īsumā par studiju kursu

Kredītpunkti / ECTS:1 / 1.5
Līmenis:1. cikla (Bakalaura)
Mērķauditorija:Medicīnas pakalpojumi
Studiju kursa aprakstsPilns apraksts
Zinātnes nozare:Klīniskā medicīna; Sabiedrības veselība

Mērķis

Sniegt zināšanas sabiedrības veselības pamatjautājumos, kas nepieciešamas veselības informācijas novērtēšanai un uz pierādījumiem balstītai sabiedrības veselības praksei.

Priekšzināšanas

Cilvēka normālās un patoloģiskās fizioloģijas un/vai propedeitikas pamati; aritmētiskās pamatdarbības; lasītprasme angļu valodā.

Rezultāti

Zināšanas

Sekmīgas studiju kursa apguves rezultātā studējošais varēs:
• Definēt veselības, normas un slimības jēdzienus.
• Formulēt sabiedrības veselības uzdevumus, nosaukt svarīgākās nozares.
• Definēt slimību profilakses jēdzienu, aprakstīt slimību profilakses līmeņus un stratēģijas, tai skaitā, slimību skrīninga būtību un priekšnosacījumus.
• Definēt veselības veicināšanas jēdzienu un raksturot veselības veicināšanas pieejas.
• Nosaukt galvenās veselību ietekmējošo faktoru kategorijas slimību daudzcēloņu teorijas ietvaros.
• Nosaukt veselības sociālo determinanšu definīciju un uzskaitīt veselības sociālās determinantes.
• Nosaukt epidemioloģiskos pamatrādītājus; izskaidrot atšķirības starp tiem un to savstarpējo saistību.
• Nosaukt veselības informācijas iegūšanas avotus un metodes, to priekšrocības un trūkumus.
• Atpazīt galvenos epidemioloģisko pētījumu dizainus.

Prasmes

• Interpretēt veselības un slimības jēdzienus saistībā ar savu specialitāti.
• Ilustrēt ar piemēriem veselības veicināšanas un slimību profilakses pieejas.
• Sniegt veselību ietekmējošo faktoru, tai skaitā sociālo faktoru, piemērus.
• Aprēķināt epidemioloģiskos pamatrādītājus.
• Lietot statistikas datu bāzes veselības informācijas meklēšanai.

Kompetences

• Diskutēt par sabiedrības veselības problēmām un to iespējamajiem risinājumiem saistībā ar specialitāti.
• Novērtēt datu avotu un rādītāju piemērotību sabiedrības veselības problēmas izzināšanai.
• Novērtēt epidemioloģiskā pētījuma dizaina atbilstību pētniecības jautājumam.