Sociālā darba vides ergonomika (LUSDK_109)
Īsumā par studiju kursu
Mērķis
Veidot studentiem pareizu izpratni un veicināt pamatzināšanas par ergonomiku kā zinātni, kas vērsta uz cilvēku darbā, darba vides un darba apstākļu pielāgošanu strādājošam, par ergonomisko risku darbā analīzi, par ergonomisko risku izraisītām veselības problēmām, par preventīviem pasākumiem ergonomisko risku novēršanā.
Kursa uzdevumi:
Veidot prasmi identificēt ergonomiskos riskus sociālajā darbā un risināt problēmas, kas saistītas ar ergonomiskiem riskiem; attīstīt spēju studentiem pastāvīgi analizēt ergonomisko risku radītās problēmas un spriest par šo risku smaguma pakāpi, pielietojot mūsdienīgas šo risku novērtēšanas metodes, kā arī izvērtēt dažādas ar sociālā darba vides ergonomiku saistītas situācijas.
Priekšzināšanas
Pamatzināšanas ergonomikā: anatomijas pamati, biomehānikas pamati, veselības veicināšana, saskarsmes psiholoģija, darba vides risku vadība.
Rezultāti
Sekmīgi apgūstot šo kursu, studenti spēs identificēt ergonomiskos riskus darbā, analizēt ergonomisko risku novērtēšanas rezultātus, salīdzināt tos dinamikā, salīdzināt identificētās problēmas Latvijā un pasaulē, analizēt ergonomisko risku ietekmi uz nodarbinātā dzīves kvalitāti.
Studenti iegūtās zināšanas spēs patstāvīgi pielietot, lai identificētu un novērtētu ergonomiskos riskus darbā, to iedarbību uz nodarbināto, kā arī spēs izvērtēt iegūtos rezultātus un interpretēt datu ticamību. Studenti spēs noteikt piemērotākos veselības veicināšanas darbā pasākumus, lai attīstītu cilvēku resursu potenciālu, nodrošinātu nodarbināto veselības aizsardzību un radītu zinātniski pamatotu bāzi nepieciešamo preventīvo pasākumu izvēlē atbilstoši Latvijas likumdošanas un Eiropas Kopienas direktīvu prasībām, spēs prezentēt iegūtos rezultātus rakstiski un mutiski nozares speciālistiem, sabiedrībai, kā arī prezentēt rezultātus un risinājumus zinātniskajās un praktiskajās konferencēs.
Spēs vadīt sociālā darba cilvēkresursus, veidojot profesionāli kopradošas komandas darbu sociālo pakalpojumu kvalitātes nodrošināšanā un sociālo mērķu sasniegšanā kopienā, ievērojot ergonomiku.
Spēs pieņemt lēmumus un patstāvīgi koordinēt sociālo darbu ārkārtas apstākļos un krīzes situācijās saistībā ar ergonomiku.
Spēs veikt sociāli izglītojošu un pedagoģisku darbību, piedalīties sociālā darba speciālistu sagatavošanā, informējot par ergonomikas nozīmi darbā.
Studenti pratīs savas kompetences ietvaros zinātniski pamatot ergonomisko risku novērtēšanas nepieciešamību nodarbināto veselības veicināšanā, spēs izskaidrot esošos darba vides ergonomiskos riskus, interpretēt iegūtos risku novērtēšanas rezultātus, prezentēt iegūtos rezultātus, pratīs loģiski noformulēt galvenos preventīvos un aizsardzības pasākumus.
Plānojums
Studiju programma | Studiju semestris | Programmas līmenis | Studiju kursa kategorija | Docētāji | Grafiks |
---|---|---|---|---|---|
Sociālais darbs, SDNM | 2 | Maģistrs | Ierobežota izvēle | ||
Sociālais darbs, SDNMp | 2 | Maģistrs | Ierobežota izvēle |