Pārlekt uz galveno saturu

Īsumā par studiju kursu

ECTS:3
Kursa vadītājs:Lāsma Šķestere
Studiju tips:Pilna laika
Līmenis:1. cikla (Bakalaura)
Mērķauditorija:Ārstniecība; Bioloģija; Civilā un militārā aizsardzība; Dzīvās dabas zinātnes; Farmācija; Informācijas un komunikācijas zinātne; Klīniskā farmācija; Komunikācijas zinātne; Māszinības; Medicīnas pakalpojumi; Medicīnas tehnoloģijas
Valoda:Latviešu
Studiju kursa apraksts Pilns apraksts, Pilna laika
Zinātnes nozare:Plašsaziņas līdzekļi un komunikācija

Mērķis

Kursa mērķis ir veicināt studentu zināšanas par veselības komunikāciju, medicīnas antropoloģiju, veselības veicināšanas pamatelementiem un komunikāciju ar pacientu par veselības veicināšanas jautājumiem, tai skaitā valodas lietojumu tajā. Kursa rezultātā studenti spēs izveidot veselības komunikācijas kampaņu metodoloģiju, novērtēt komunikācijas stratēģiju iespējas veselības veicināšanā, kā arī veidot komunikāciju ar pacientu par veselības veicināšanas jautājumiem.

Priekšzināšanas

Nav nepieciešamas.

Rezultāti

Zināšanas

1.Ikviens students, apgūstot kursu, spēs atpazīt, kādas ir izpētes metodes medicīnas antropoloģijā, kādi ir aktuālāko medicīnas antropoloģijas izpētes jautājumiem. Tāpat studentiem tiks sniegtas zināšanas par to, kas ir veselības komunikācijas, tās galvenie principiem, kas ir veselības veicināšanas galvenie elementi, kā arī, kas jāņem vērā, veidojot dialogu ar pacientu veselības veicināšanas jautājumos.

Prasmes

1.Prasmes: kritiski izvērtēt izpētes metožu pielietojumu un argumentācijas veidus medicīnas antropoloģijā, izveidot veselības veicināšanas kampaņu metodoloģiju jeb noteikt intervenču virzienus; novērtēt komunikācijas stratēģiju izmantošanas iespējas veselības veicināšanā; pilnveidotas profesionālās valodas lietojuma prasmes.

Kompetences

1.Kompetences: argumentēt savu pozīciju jautājumos par pacienta atbildības un autonomijas robežām, par pacientu apsvērumiem, pieņemot lēmumus ārstēšanas jautājumos, par dialoģisku attiecību iespējamību ārsta un pacienta attiecībās, par pacientu, profesionālu aprūpētāju un ģimenes locekļu sadarbību aprūpes procesā; novērtēt komunikācijas stratēģiju pamatotību un atbilstību izvirzītajiem mērķiem; jaunākās nostādnes politkorektas un iekļaujošas valodas lietojumā.