Pārlekt uz galveno saturu
RSU zinātnes sinapses
Doktorantiem
Pētniecība

Ilze Eklsa veikusi vērienīgu pētījumu dizaina komunikācijā, savā promocijas darbā pētot globalizācijas ietekmi uz starptautisko vizuālās komunikācijas praksi reklāmas dizainā, dizaina principu un struktūru savstarpējo mijiedarbību. 

Darba gaitā pētīts, cik lielā mērā Rietumu vizuālās komunikācijas reklāmas dizainu principus un komponentus pārņem Persijas līča sadarbības padomes valstu reklāmdevēji un kā reklāma tiek veidota vai pielāgota vietējās kultūras, sociālajām un reliģiskajām vērtībām. 

Pētījums pierāda Persijas līča sadarbības padomes valstu reklāmu vizuālās komunikācijas paradigmu maiņu, kas pierādīts, izmantojot Reimonda Viljamsa dinamiskās kultūras attīstības teoriju, kas ļāva noskaidrot senatnīgās, dominējošās, uz pārmaiņām vērstās kategorijas reklāmas vizuālajā komunikācijā. 

ilze_eklsa_disertacija_attels00.jpg

Attēls no Ilzes Eklsas disertācijas

Papildus pētījumā veikta apjomīga reklāmas dizaina struktūranalīze (strukturālā analīze) un reklāmas dizaina struktūru – kompozicionālo sistēmu – analīze, lai pētītu iepriekš minēto vizuālās komunikācijas paradigmu maiņu ietekmi uz Persijas līča sadarbības padomes valstu reklāmām.

Promocijas darba pētījums ir vērtīgs ieguldījums vizuālās komunikācijas un dizaina pētījumu jomā, sniedz jaunu ieskatu mainīgajās dizaina praksēs. Promocijas darba rezultāti ir saistoši reklāmas profesionāļiem, akadēmiskajam personālam un pētniekiem. 

Ilzes Eklsas promocijas darba “Rietumu reklāmas dizaina principu un vizuālās struktūras analīze Persijas līča sadarbības padomes valstu reklāmās” aizstāvēšana notiks 2024. gada 22. martā. Plašāka informācija