Pārlekt uz galveno saturu
Konsolidācija
RSU LSPA
Darbiniekiem

Foto no PIC arhīva

Jau ir pagājis pusgads, kopš 2024. gada 1. jūlijā Rīgas Stradiņa universitāte (RSU) un Latvijas Sporta pedagoģijas akadēmija (LSPA) ir sākušas kopīgu attīstības ceļu, veidojot vienotu veselības un sporta zinātnes ekosistēmu, kura nodrošinās kvalitatīvu, starptautiski konkurētspējīgu, pētniecībā balstītu augstāko izglītību un labu pārvaldību. 

Aiz šiem vārdiem slēpjas apjomīgs praktisks darbs, ieguldīts darbinieku laiks, pūles un daudznozaru kompetence, lai kopā ar LSPA kolēģiem varētu turpmāk strādāt kā vienota komanda. Dažādu struktūrvienību pārstāvjiem lūdzām pastāstīt par paveikto, un šos stāstus publicēsim ik nedēļu. 

RSU Pedagoģiskās izaugsmes centra (PIC) kolēģi aktīvi strādā pie RSU LSPA un RSU studiju programmu analizēšanas, integrēšanas un attīstības, un RSU LSPA kolēģiem tiek piedāvātas iespējas apgūt dažāda mācības  – par šiem un citiem paveiktajiem darbiem stāsta PIC kolēģi.

Vienotu kvalitātes kritēriju ieviešana

Sadarbībā ar RSU fakultātēm Pedagoģiskās izaugsmes centra kolēģi strādā pie RSU LSPA un RSU studiju programmu integrēšanas, vienotu kvalitātes kritēriju ieviešanas un programmu sagatavošanas ārējai kvalitātes novērtēšanai. Konsolidācijas ietvaros RSU LSPA sporta, izglītības un veselības aprūpes studiju programmas tiek integrētas atbilstošajos RSU studiju virzienos, daļu programmu apvienojot, bet citas būtiski pilnveidojot. Lai šo uzdevumu paveiktu, rūpīgi analizēts studiju programmu saturs, apkopots nozares redzējums par vēlamo programmu attīstību un darba grupās izstrādāta jauna vīzija par studiju saturu un rezultātiem. Ir uzsākts darbs pie jaunu studiju kursu izstrādes un esošo kursu pilnveides, izmantojot konsolidācijas sniegtās papildu iespējas docētāju kompetences un pieredzes apvienošanai, infrastruktūras un tehnoloģiju koplietošanai un efektīvai izmantošanai.

rsu_pic_konsolidacija.jpg

Šī darba rezultātu vērtēs arī ārējie eksperti programmu licencēšanas un studiju virzienu akreditācijas laikā. Pašlaik gandrīz pabeigts PIC kolēģu koordinētais darbs pie studiju virziena Izglītība un pedagoģija akreditācijas un noris aktīvs darbs pie studiju virziena Sports programmu satura pilnveides un virziena sagatavošanas akreditācijai.

Docētāju profesionālā pilnveide un atbalsts

Lai atbalstītu studiju programmu modernizāciju un docētāju kompetences pilnveidi, PIC nodrošinājis iespēju ikvienam docētājam piedalīties jebkurās PIC rīkotajās mācībās. Papildus regulārajām, visiem RSU docētājiem piedāvātajām mācībām PIC īstenojis seminārus un tematiskos ciklus, kas mērķtiecīgi veidoti tieši RSU LSPA docētāju un katedru atbalsta personāla vajadzībām. Tas ir vērtīgs atbalsts, lai izprastu RSU studiju procesu un darbības sistēmu, un efektīvi ikdienā lietotu tās piedāvātās iespējas.

rsu_pic_konsolidacija02.jpg

PIC direktore asoc. prof. Nora Jansone-Ratinika atzīmē:

“LSPA kolēģi ir sevi parādījuši kā aktīvus un zinātkārus dalībniekus. Liels prieks par kolēģu dedzību savas pedagoģiskās kompetences pilnveidē un dalīšanos savā pieredzē, zināšanās un prasmēs –

atsevišķās mācībās vienlaicīgi piedalījušies gandrīz visi RSU LSPA docētāji, neatkarīgi no ieņemamā amata un pieredzes, uzrīkojot īstu “stresa testu” jaunajai datorklases IT infrastruktūrai. Mācības ik reizi raisa interesantas diskusijas, āķīgus jautājumus un idejas pedagoģiskajām inovācijām.”

Izglītības tehnoloģiju nozīme studiju procesā

Mācībās liela uzmanība pievērsta RSU plaši izmantotām izglītības tehnoloģijām, piemēram, e-studiju videi (studiju kursu izstrāde, mācību testu veidošana, vērtēšana un atgriezeniskās saites sniegšana) un mākslīgā intelekta risinājumu izmantošanai studiju procesā (mācīšanās darbību plānošanai, zināšanu pārbaudes jautājumu veidošanai un automatizētai importēšanai e-studijās, prezentāciju veidošanai, sadarbības un komunikācijas atvieglošanai).

Jauno docētāju skola un koleģialitātes stiprināšana

PIC Pedagoģiskās izaugsmes inovāciju vadītājs Raimonds Strods norāda: “Pieredzes bagātināšanai un docētāju koleģialitātes stiprināšanai nozīmīgi ir tas, ka pieci RSU LSPA mācībspēki piedalās semestri ilgā Jauno docētāju skolā. Intensīvā kopīgā mācīšanās ļauj ne tikai tuvāk iepazīties, bet arī izzināt docētāju pārstāvētās tematiskās jomas un ģenerēt idejas jaunām sadarbības formām.

Jo docētāji ir koleģiāli saliedētāki un pārliecinātāki par savu pedagoģisko varēšanu, jo aizraujošāks un mācīšanās rezultātu sasniegšanu atbalstošāks top studiju process studējošajiem.”

Individuālās konsultācijas un personalizēts atbalsts

Tāpat kolēģiem ir un būs pieejamas individuālās konsultācijas un atbalsts, lai mācībās iegūtās zināšanas izmantotu studiju kursu pilnveidošanai pirms pavasara semestra. Šādu iespēju daudzi kolēģi jau ir izmantojuši, piesakoties konsultācijām pie Pedagoģiskās izaugsmes centra Studiju inovāciju un attīstības nodaļas kolēģiem (picinovacijas@rsu.lv): nodaļas vadītāja Matīsa Sīļa, e-studiju satura pārvaldnieka Bruno Žugas, pedagoģiskās izaugsmes inovāciju vadītāja Raimonda Stroda un citiem, augstu novērtējot šāda personalizēta atbalsta pieejamību.

Plāni nākamajam semestrim

Arī 2025. gada pavasara semestrī plānots intensīvs mācību grafiks, kurā RSU LSPA docētāji padziļināti apgūs zināšanas par studiju kursu izstrādi un kvalitatīva kursa apraksta sagatavošanu, studējošo atgriezeniskās saites izmantošanu studiju kursa pilnveidei, efektīvu mācību prezentāciju veidošanu, interaktīvu mācību materiālu sagatavošanu un citas tēmas. 


Projekts nr. KPVIS 5.2.1.1.i.0/2/24/I/CFLA/005 RSU iekšējā un RSU ar LSPA ārējā konsolidācija. 

finanse_es_nacionalais_attistibas_plans.jpg