Noslēdzies RSU Jauno docētāju skolas sestais sasaukums: docētāji apgūst inovatīvas metodes un pieredzi
Trešdien, 12. februārī, Rīgas Stradiņa universitātē (RSU) tika svinēts Pedagoģiskās izaugsmes centra (PIC) organizētās Jauno docētāju skolas (JDS) noslēgums. JDS notika jau sesto reizi, piedāvājot 24 RSU jaunajiem docētājiem četru mēnešu garumā – no oktobra līdz februārim – apgūt dažādas prasmes docēšanas meistarības pilnveidei, kā arī savstarpēji dalīties pieredzē.
JDS mērķis ir docētāju kompetences pilnveide, kas ir RSU stratēģiskā prioritāte – tieši docētāju meistarība nodrošina studiju procesa kvalitāti un pedagoģisko inovāciju attīstīšanu. “Ieguldām nozīmīgus resursus, lai izveidotu un docētājiem piedāvātu plašu mācību un izaugsmes aktivitāšu klāstu visdažādākajās tematiskajās jomās. RSU docētāji regulāri un mērķtiecīgi strādā pie savas kompetences pilnveidošanas. Varam būt gandarīti, ka mūsu augstskolā ir Latvijā gan skaitliski apjomīgākais, gan arī tematiski bagātīgākais docētāju pedagoģiskās pilnveides piedāvājums. Tas stiprina mācīšanās kultūru kā organizācijas vērtību. Mācāmies atklāti dalīties ar izaicinošas pieredzes stāstiem un labās prakses piemēriem,” uzsver PIC direktore Nora Jansone-Ratinika.
JDS pieeja ir vērsta uz mērķtiecīgu mācību procesu, kas balstīts uz praktisku izmēģinājumu un pieredzes refleksiju. Šādi dalībnieki ne tikai apgūst jaunākās metodes, bet arī izprot to efektivitāti praksē, tādējādi radot pārliecību par to pielietojumu savos studiju kursos.
Sestajā JDS 50 akadēmisko stundu apmērā docētāji apguva kā dizainēt jaunu studiju kursu un kā šos pašus principus izmantot esošu studiju kursu dizaina pilnveidei, kā izstrādāt vērtēšanas sistēmu un to salāgot ar studiju kursā definētajiem sasniedzamajiem mācīšanās rezultātiem, kā filmēt, montēt un izveidot interaktīvus H5P mācību video un kā studiju kursos integrēt dažādas mācīšanās un mācīšanas stratēģijas.
JDS dalībnieki varēja ne tikai teorētiski mācīties par šīm tēmām, bet arī praktiski izmēģināt visas metodes un prasmes, lai tās vieglāk varētu integrēt savos studiju kursos. Katrā JDS nodarbībā docētāji grupās kopīgi risināja aktuālus izaicinājumus un dalījās savos labajos prakses piemēros.
“JDS palīdzēja man augt kā docētājam, tur apguvu vairākas mācīšanas metodes, ko varu integrēt savos studiju kursos – refleksiju, Kornelas piezīmes, dažādas diskusiju metodes. Ieguvu arī jaunus kontaktus un sapratu, ka ir jāmācās no kolēģiem un nemitīgi jāattīstās. Mācīšanās un mācīšana ir ceļojums, kurā katrs solis ved tuvāk ne tikai studējošo, bet arī docētāju izaugsmei. Vēlme mācīties un gatavība pielāgoties ir tās vērtības, kas mani virza uz mērķu sasniegšanu izglītības jomā,” uzsver JDS absolvents Mārtiņš Zvackis, RSU Sabiedrības Veselības institūta vecākais laborants un docētājs.
2024. gadā PIC piedāvātajās tālākizglītības mācībās piedalījušies vairāk nekā 800 dalībnieku.
RSU Pedagoģiskās izaugsmes centrs jau no 2014. gada atbalsta docētājus pedagoģiskās kompetences attīstīšanā, piedāvājot dažāda veida un satura mācības. 2019. gadā ar ESF projekta Rīgas Stradiņa universitātes akadēmiskā personāla kapacitātes stiprināšana’ nr. 8.2.2.0/18/A/013 atbalstu Pedagoģiskās izaugsmes centrs izveidoja Jauno docētāju skolu, kas darbojas kā atbalsta platforma docētājiem, kuri ir savas akadēmiskās karjeras sākumā.