Simulācija “Pollution crisis” – iespēja studentiem stiprināt savas krīzes komunikācijas prasmes
Lai stiprinātu studentu prasmes un zināšanas rīkoties paaugstināta stresa un krīzes situācijās, Rīgas Stradiņa universitātē tapusi krīzes komunikācijas simulācija Pollution crisis. Šī interaktīvā spēle ļauj apvienot lekcijās gūtās teorētiskās zināšanas ar praksē balstītu mācību pieredzi.
“Simulācija sniedz iespēju praktizēt savas zināšanas drošā un nevērtējošā vidē, ļaujot pārliecināties par savu gatavību efektīvi komunicēt krīzes situācijās. Vienlaikus tiek stiprinātas sadarbības, komandas vadības un līderības prasmes, kā arī spēja nodot skaidru vēstījumu mērķauditorijām, kas ir tik ļoti būtiski ikvienai institūcijai un organizācijai mūsdienu informācijas laikmetā,” norāda spēles līdzautore, Komunikācijas fakultātes lektore un pētniece Lāsma Šķestere.
Simulācijā tiek izspēlēta situācija ar pēkšņu vides piesārņojumu, kas skar gan sabiedrību, gan pašvaldību, gan arī uzņēmējus. Simulācijā studenti iejūtas dažādu krīzē iesaistīto organizāciju darbinieku lomās, cenšoties atrast iespējami labākos risinājumus augstas nenoteiktības apstākļos. Simulācijas gaitā notiek arī vairāki negaidīt pavērsieni, kas tās dalībniekiem liek pārskatīt izplānotās komunikācijas stratēģijas un tās piemērot atbilstīgi mainīgajai sitācijai un mērķauditorijas gaidām.
Pēdējo nedēļu notikumi, kad daudzām Latvijas izglītības iestādēm tika izsūtīti draudu e-pasti, iezīmēja būtisku tendenci – pat tad, ja valsts un pašvaldību izglītības iestādēm ir izstrādāti savi krīzes plāni, to komunikācija pamatīgi buksē. Protams, bija izglītības iestādes, kuras rīkojās saskaņā ar Valsts policijas rekomendācijām, taču citas iestādes nespēja skolēniem un studentiem, pedagogiem un bērnu vecākiem savlaicīgi nodot informāciju par to, kas ir noticis un kā jārīkojas. Šādas situācijas nav pieļaujamas.
Lāsma Šķestere
Tādēļ, ņemot vērā dažādās potenciālās krīzes situācijas sabiedrības veselības, izglītības vai drošības jautājumos, šādu simulāciju izstrāde un integrācija studiju procesā ir būtiska studentu – nākotnes profesionāļu – lēmumpieņemšanas, komunikācijas un sadarbības spēju stiprināšanai un sabiedrības noturības veicināšanai kopumā.