.
Saskarsmes psiholoģija un sarunu vadīšanas un profesionālo attiecību veidošanas prasmes
Studiju kursa apraksts
Kursa apraksta statuss:Apstiprināts
Kursa apraksta versija:6.00
Kursa apraksta apstiprināšanas datums:02.02.2024 12:29:18
Par studiju kursu | |||||||||
Kursa kods: | JF_426 | LKI līmenis: | 7. līmenis | ||||||
Kredītpunkti: | 2.00 | ECTS: | 3.00 | ||||||
Zinātnes nozare: | Psiholoģija | Mērķauditorija: | Civilā un militārā aizsardzība; Tiesību zinātne | ||||||
Studiju kursa vadītājs | |||||||||
Kursa vadītājs: | Sandra Mihailova | ||||||||
Studiju kursa īstenotājs | |||||||||
Struktūrvienība: | Sociālo zinātņu fakultāte | ||||||||
Struktūrvienības vadītājs: | |||||||||
Kontaktinformācija: | Dzirciema iela 16, Rīga, szfrsu[pnkts]lv | ||||||||
Studiju kursa plānojums | |||||||||
Pilns laiks - 1. semestris | |||||||||
Lekcijas (skaits) | 8 | Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā lekciju kontaktstundas | 16 | ||||
Nodarbības (skaits) | 4 | Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā nodarbību kontaktstundas | 8 | ||||
Kopā kontaktstundas | 24 | ||||||||
Nepilns laiks - 1. semestris | |||||||||
Lekcijas (skaits) | 4 | Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā lekciju kontaktstundas | 8 | ||||
Nodarbības (skaits) | 1 | Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā nodarbību kontaktstundas | 2 | ||||
Kopā kontaktstundas | 10 | ||||||||
Studiju kursa apraksts | |||||||||
Priekšzināšanas: | Psiholoģijas pamati | ||||||||
Mērķis: | Piedāvāt iespēju studentiem iegūt izpratni par saskarsmes psiholoģiju un apgūt sarunu vadīšanas un profesionālo attiecību veidošanas prasmes, īpašu uzmanību pievēršot jautājumu uzdošanas un klausīšanās prasmēm, veicināt izpratni par savas personības ietekmi uz profesionālo attiecību veidošanu. | ||||||||
Tēmu saraksts (pilna laika studijas) | |||||||||
Nr. | Tēma | Īstenošanas forma | Skaits | Norises vieta | |||||
1 | Saskarsmes būtība un daudzveidība | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
2 | Sociālā percepcija. Psihes aizsardzības mehānismi | Lekcijas | 2.00 | auditorija | |||||
3 | Emociju regulāciju prasmes | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
4 | Komunikācija. Efektīva sarunu vadīšana | Lekcijas | 2.00 | auditorija | |||||
5 | Jautājumu uzdošana un klausīšanās. Argumentācija | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
6 | Interakcija | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
7 | Simulāciju spēles par profesionālām attiecībām | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
8 | Konfliktoloģija un mediācija | Lekcijas | 2.00 | auditorija | |||||
9 | Efektīvas konfliktu risināšanas stratēģijas izvēle | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
Tēmu saraksts (nepilna laika studijas) | |||||||||
Nr. | Tēma | Īstenošanas forma | Skaits | Norises vieta | |||||
1 | Saskarsmes būtība un daudzveidība | Lekcijas | 0.50 | auditorija | |||||
2 | Sociālā percepcija. Psihes aizsardzības mehānismi | Lekcijas | 0.50 | auditorija | |||||
4 | Komunikācija. Efektīva sarunu vadīšana | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
5 | Jautājumu uzdošana un klausīšanās. Argumentācija | Nodarbības | 0.50 | auditorija | |||||
6 | Interakcija | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
8 | Konfliktoloģija un mediācija | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
9 | Efektīvas konfliktu risināšanas stratēģijas izvēle | Nodarbības | 0.50 | auditorija | |||||
Vērtēšana | |||||||||
Patstāvīgais darbs: | Patstāvīgi jāizlasa norādītā literatūra un jāsagatavo mājas darbi. | ||||||||
Vērtēšanas kritēriji: | Lekciju un semināra nodarbību apmeklējums Aktīva dalība semināros Mājas darbu iesniegšanas laicīgums un darbu kvalitāte Eksāmena vērtējums | ||||||||
Gala pārbaudījums (pilna laika studijas): | Eksāmens (Rakstisks) | ||||||||
Gala pārbaudījums (nepilna laika studijas): | Eksāmens (Rakstisks) | ||||||||
Studiju rezultāti | |||||||||
Zināšanas: | Pārzina Saskarsmes psiholoģijā lietotos terminus, izprot saskarsmes būtību, saskarsmi ietekmējošos faktorus, izprot sociālo prasmju nozīmi saskarsmē ar indivīdu, grupu un profesionāļu komandu. | ||||||||
Prasmes: | Praksē izmanto sociālās prasmes un pielieto saskarsmes iemaņas sadarbībā ar kolēģiem; atšķir efektīvu un neefektīvu klausīšanos; ir iemaņas pašrefleksijā un sava emocionālā stāvokļa pārvaldīšanā. | ||||||||
Kompetences: | Pielieto pašrefleksijas un sociālās prasmes strādājot patstāvīgi vai grupas/ komandas sastāvā. Spēj izvērtēt savas iedarbības ietekmi uz citiem, ir prasmes vadīt efektīvu saskarsmi un risināt konfliktu situācijas. | ||||||||
Bibliogrāfija | |||||||||
Nr. | Atsauce | ||||||||
Obligātā literatūra | |||||||||
1 | Bolis, J., Zīle, G. (2015) Mediācija un sarunas. Juridiskās koledžas apgāds. | ||||||||
2 | Skutele, D. (2007) Saskarsme. Rīga: Uzņēmējdarbības un menedžmenta akadēmija. (akceptējams izdevums) | ||||||||
3 | Leiendekers, A. (2016) Konfliktu vadība. | ||||||||
4 | Parson, V. (2012) Study and Communication Skills for Psychology. Oxford: OUP Oxford. (akceptējams izdevums) | ||||||||
5 | The handbook of intergroup communication / edited by Howard Giles. (2012.). International advisory board, Cynthia Gallois ... [et al.]. New York: Routledge. (akceptējams izdevums) | ||||||||
6 | The Social Psychology of Communication, Derek Hook, Bradley Franks, Martin W. Bauer eds. EBSCOhost | ||||||||
7 | Ārvalstu studentiem/For international students | ||||||||
8 | Parson, V. (2012) Study and Communication Skills for Psychology. Oxford: OUP Oxford. (akceptējams izdevums) | ||||||||
9 | The handbook of intergroup communication / edited by Howard Giles. (2012.). International advisory board, Cynthia Gallois ... [et al.]. New York: Routledge. (akceptējams izdevums) | ||||||||
10 | The Social Psychology of Communication, Derek Hook, Bradley Franks, Martin W. Bauer eds. EBSCOhost | ||||||||
Papildu literatūra | |||||||||
1 | Landmane, D., Rinkevics, A., Eināt, K. (2013) Policista rokasgrāmata darbā ar cietušajiem. Rīga: Valsts policija. | ||||||||
2 | Матьяш, О. И., Погольша, В. М., Казаринова, Н. В, Биби, С. А., Зарицкая, Ж. В. (2011) Межличностная коммуникация. СПб: Речь. | ||||||||
3 | Korels, V. (2007) Kā izprast cilvēkus un pareizi izturēties pret tiem. | ||||||||
4 | Fišers, R., Ūrijs, V., Petons, B. (2002) Prasme vienoties: kā sasniegt vēlamo. Rīga: Jāņa Rozes apgāds. 199.lpp. | ||||||||
5 | Hodžsone, Dž. (2001) Līdzvērtīgs sarunu partneris. Biznesa augstskola Turība. 256.lpp. | ||||||||
6 | Alisons, Dž., Bleiks, R., Karvers, T. u.c. (2007) Sarunu un konfliktu risināšana. Lietišķās informācijas dienests. (akceptējams izdevums) | ||||||||
7 | Craiovan, P. M. (2016) Communication and conflict resolution in the working group. Romanian Journal of Experimental Applied Psychology. Special Issue, Vol. 7, p 302-306. | ||||||||
8 | The social psychology of communication. /edited by Derek Hook, Bradley Franks, Martin W. Bauer. (2011.). Houndmills, Basingstoke, Hampshire; New York: Palgrave Macmillan. | ||||||||
9 | Advanced Social Psychology: The State of the Science, Baumesiter, Roy F. EBSCOhost vai Ebook Central | ||||||||
10 | Kapardis A. (2010) Psychology and Law: a critical introduction, EBSCOhost | ||||||||
11 | Ārvalstu studentiem/For international students | ||||||||
12 | Craiovan, P. M. (2016) Communication and conflict resolution in the working group. Romanian Journal of Experimental Applied Psychology. Special Issue, Vol. 7, p 302-306. | ||||||||
13 | The social psychology of communication. /edited by Derek Hook, Bradley Franks, Martin W. Bauer. (2011.). Houndmills, Basingstoke, Hampshire; New York: Palgrave Macmillan. | ||||||||
14 | Advanced Social Psychology: The State of the Science, Baumesiter, Roy F. EBSCOhost vai Ebook Central | ||||||||
15 | Kapardis A. (2010) Psychology and Law: a critical introduction, EBSCOhost |