.
Profesionālais stress un stresa vadīšana
Studiju kursa apraksts
Kursa apraksta statuss:Apstiprināts
Kursa apraksta versija:1.00
Kursa apraksta apstiprināšanas datums:09.04.2019 09:13:44
Par studiju kursu | |||||||||
Kursa kods: | LF_628 | LKI līmenis: | Visiem līmeņiem | ||||||
Kredītpunkti: | 2.00 | ECTS: | 3.00 | ||||||
Zinātnes nozare: | Psiholoģija | Mērķauditorija: | Psiholoģija; Ārstniecība; Sporta treneris; Medicīnas pakalpojumi; Māszinības | ||||||
Studiju kursa vadītājs | |||||||||
Kursa vadītājs: | Ērika Gintere | ||||||||
Studiju kursa īstenotājs | |||||||||
Struktūrvienība: | RSU Liepājas filiāle | ||||||||
Struktūrvienības vadītājs: | |||||||||
Kontaktinformācija: | |||||||||
Studiju kursa plānojums | |||||||||
Pilns laiks - 1. semestris | |||||||||
Lekcijas (skaits) | 5 | Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā lekciju kontaktstundas | 10 | ||||
Nodarbības (skaits) | 11 | Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā nodarbību kontaktstundas | 22 | ||||
Kopā kontaktstundas | 32 | ||||||||
Studiju kursa apraksts | |||||||||
Priekšzināšanas: | Vispārīgā psiholoģija, attīstības psiholoģija, psihes bioloģiskie pamati. | ||||||||
Mērķis: | Paplašināt studentu zināšanu redzējumu par krīzes situācijām, izprotot stresa vadīšanu un laika plānošanas nozīmes saistību ar izdegšanas simptomātiku profesionālajā vidē. | ||||||||
Tēmu saraksts (pilna laika studijas) | |||||||||
Nr. | Tēma | Īstenošanas forma | Skaits | Norises vieta | |||||
1 | Stresa simptomi un izpausmes. Stresa ietekme uz personas pašsajūtu un sasniegumiem. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
2 | Domāšanas pašregulācija. Stresa līmeņa saistība ar domāšanas veidu un dzīves stilu. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
3 | Stresa ietekme uz veselību. Fiziskie, psiholoģiskie traucējumi. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
4 | Emociju apzināšanās - emocionālās inteliģences loma stresa vadīšanā. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
5 | Stresa veidi un izpausmes. Stresa negatīvie un pozitīvie aspekti. Stresa menedžmenta tehnikas un pozitīvo resursu aktualizēšana. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
6 | Indivīda psiholoģiskā noturība, problēmu risināšanas metodikas. | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
7 | Laika vadības mērķi, emocionālais intelekts, laika vadības metodes. Laika plānošanas sistēma, dienas plānošana, vadības principu koncepcija, mērķu izpratne. | Nodarbības | 2.00 | auditorija | |||||
8 | Profesionālās izdegšanas pazīmes, pakāpes, riska grupas, veicinošie faktori. Profesionālās izdegšanas profilakse un novēršana. | Nodarbības | 2.00 | auditorija | |||||
9 | Psihoemocionālie darba vides riski. | Nodarbības | 2.00 | auditorija | |||||
10 | Stresa noturības paaugstināšanas metožu praktiska apgūšana: muskuļu relaksācija, vizualizācija, domu pārstrukturēšana. | Nodarbības | 2.00 | auditorija | |||||
11 | Stresa noturības paaugstināšanas metožu praktiska apgūšana: muskuļu relaksācija, vizualizācija, domu pārstrukturēšana. | Nodarbības | 2.00 | auditorija | |||||
Vērtēšana | |||||||||
Patstāvīgais darbs: | 1. Seljē teorijas analīze. 2. Stresa teoriju salīdzinoša analīze. 3. Izanalizēt ar piemēriem jēdzienu saistību: stress, laika plānošana, konfliktu būtība, profesionālā izdegšana medicīnā, stereotipi mūsdienu socializācijas procesā, balstoties uz autoru teorijām. 4. Stresa regulēšanas paņēmieni: izstrādāt prezentāciju. | ||||||||
Vērtēšanas kritēriji: | Praktisko darbu rezultāti semestra laikā (25%), par piedalīšanos semināros (25%) un eksāmena (rakstveidā) rezultāts (50%). | ||||||||
Gala pārbaudījums (pilna laika studijas): | Eksāmens (Rakstisks) | ||||||||
Gala pārbaudījums (nepilna laika studijas): | |||||||||
Studiju rezultāti | |||||||||
Zināšanas: | Stresa vadīšanā un profesionālās izdegšanas novēršanā. | ||||||||
Prasmes: | Veicinās iniciatīvu jaunu risinājumu meklēšanā sabiedrībā, izprotot savus iekšējos resursus. Attīstīs vēlmi un spēju tolerantā rīcībā. Pilnveidos savas zināšanas un prasmes laika plānošanas kontekstā. Spēs veiksmīgāk izprast un izvērtēt sevi un sabiedrību saskarsmē. Padziļinās zināšanas par personības vīziju un profesionālo misiju, izprotot cēloņsakarības. | ||||||||
Kompetences: | Pratīs praktiski pielietot teorētiskās zināšanas profesionālajā darbībā un reālās dzīves situācijās. | ||||||||
Bibliogrāfija | |||||||||
Nr. | Atsauce | ||||||||
Obligātā literatūra | |||||||||
1 | Oxington, K. V. (2006) Psychology of Stress. Nova Science Publishers Inc. | ||||||||
2 | Carson, R. C., Butcher, J. N., & Mineka S. (2004) Abnormal Psychology and Modern Life. Singapore: Pearson Education. | ||||||||
Papildu literatūra | |||||||||
1 | Blanchard-Fields, F., Mienaltowski, A., & Seay, R. B. (2007) Age differences in everyday problem-solving effectiveness: older adults select more effective strategies for interpersonal problems. Psychological Sciences & Social Sciences, 62 (1), 61-64. |