Pārlekt uz galveno saturu

Nometņu mācība

Studiju kursa apraksts

Kursa apraksta statuss:Apstiprināts
Kursa apraksta versija:6.00
Kursa apraksta apstiprināšanas datums:01.11.2024 09:10:23
Par studiju kursu
Kursa kods:LSPA_038LKI līmenis:6. līmenis
Kredītpunkti:1.33ECTS:2.00
Zinātnes nozare:Sporta zinātneMērķauditorija:Sporta treneris
Studiju kursa vadītājs
Kursa vadītājs:Ingrīda Smukā
Studiju kursa īstenotājs
Struktūrvienība:Latvijas Sporta pedagoģijas akadēmija
Struktūrvienības vadītājs:
Kontaktinformācija:LSPA, Brīvības gatve 333, Rīga, LV-1006
Studiju kursa plānojums
Pilns laiks - 1. semestris
Lekcijas (skaits)3Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā lekciju kontaktstundas6
Nodarbības (skaits)2Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā nodarbību kontaktstundas4
Kopā kontaktstundas10
Pilns laiks - 2. semestris
Lekcijas (skaits)2Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā lekciju kontaktstundas4
Nodarbības (skaits)4Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā nodarbību kontaktstundas8
Kopā kontaktstundas12
Nepilns laiks - 1. semestris
Lekcijas (skaits)0Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas)0Kopā lekciju kontaktstundas0
Nodarbības (skaits)2Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā nodarbību kontaktstundas4
Kopā kontaktstundas4
Nepilns laiks - 2. semestris
Lekcijas (skaits)3Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā lekciju kontaktstundas6
Nodarbības (skaits)1Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā nodarbību kontaktstundas2
Kopā kontaktstundas8
Studiju kursa apraksts
Priekšzināšanas:
Profesionālā bakaura priekšzināšanas vispārteorētiskajos studiju kursos un nozares teorētiskajos pamatkursos.
Mērķis:
Dot iespēju apgūt zināšanas par dažāda veida nometnēm un ar to saistītiem pamata principiem to organizēšnā, satura veidošanā un vadīšanā; apgūt prasmes nometņu projektu veidošanā un realizācijā.
Tēmu saraksts (pilna laika studijas)
Nr.TēmaĪstenošanas formaSkaitsNorises vieta
1Iepazīsanās ar studiju kursa saturu, vērtēšanas kritērijiem. Nometne, ar bērnu nometņu organizēšanu saistitā likumdošana un normatīvie akti. MK 981.noteikumiLekcijas1.00auditorija
2Dokumentācija nometnē. Pedagoģiskais personāls nometnē, pienākumi. Nometņu veidi. Nometnes satura veidošanas specifika, Nometnes mērki, uzdevumi, metožu izvēle.Nodarbības1.00auditorija
3Nometnes satura veidošana. Nometnes leģenda, intrigaLekcijas1.00auditorija
4Grupas attīstības fāzes un temporitms (dienas, nedēļas)Lekcijas1.00auditorija
5Nometnes projekta veidošana. Pārbaudes darbsLekcijas1.00cits
Nodarbības1.00cits
6Praktiskie semināri nodarbības nometnē – nometnes pasākumu plānošana, organizēšana, vadīšanaLekcijas1.00cits
Nodarbības3.00cits
7Bērnu nometnes projektu prezentācija.Nodarbības1.00cits
Tēmu saraksts (nepilna laika studijas)
Nr.TēmaĪstenošanas formaSkaitsNorises vieta
1Iepazīsanās ar studiju kursa saturu, vērtēšanas kritērijiem. Nometne, ar bērnu nometņu organizēšanu saistitā likumdošana un normatīvie akti. MK 981.noteikumiNodarbības0.50cits
2Dokumentācija nometnē. Pedagoģiskais personāls nometnē, pienākumi. Nometņu veidi. Nometnes satura veidošanas specifika, Nometnes mērki, uzdevumi, metožu izvēle.Nodarbības1.00auditorija
3Nometnes satura veidošana. Nometnes leģenda, intrigaNodarbības0.50auditorija
5Nometnes projekta veidošana. Pārbaudes darbsLekcijas2.00cits
6Praktiskie semināri nodarbības nometnē – nometnes pasākumu plānošana, organizēšana, vadīšanaLekcijas1.00cits
7Bērnu nometnes projektu prezentācija.Nodarbības1.00cits
Vērtēšana
Patstāvīgais darbs:
1. Gatavošanās pārbaudījumam. 2. Mājas darba gatavošana – nometnes satura apraksts un satura plāna izstrāde. 3. Nometnes pasākumu scenāriju un plānu gatavošana. 4. Nometnes projekta rakstīšanā.
Vērtēšanas kritēriji:
Kopvērtējums ir summatīvs. Mājas darbs (nometnes apraksts, satura plāns); Nometnes projekta saturs un prezentācija; Nometnes pasākumu saturs un vadīšana.
Gala pārbaudījums (pilna laika studijas):Eksāmens
Gala pārbaudījums (nepilna laika studijas):Eksāmens
Studiju rezultāti
Zināšanas:1. Izprot nometnes nozīmi cilvēka personības veidošanā un vispusīgā attīstībā. 2. Izprot nometnes satura veidošanas principus atbilstoši temporitma līknēm (dienas, nedēļas)
Prasmes:3. Prot veidot nometnes saturu izvēloties nometnes leģendu atbilstošu mērķa auditorijai; 4. Prot veidot nometnes saturu, izvēloties, mērķim, vecuma un dzimuma īpatnībām un fiziskajai sagatavotībai piemērotākās aktivitātes, 5. Prot veidot nometnes satura plānu. 6. Prot veidot nometņu projektus definējot atbilstošus mērķus, izvirzot uzdevumus un projekta realizācijai izvēloties piemērotas metodes. 7. Prot strādāt komandā.
Kompetences:8. Prasmīgi analizē un izvērtē izvelēto nometnes saturu un aktivitāšu ietekmi uz personības vispusīgu attīstību. 9. Pārzin nometņu organizēšanas saistošo likumdošanu.
Bibliogrāfija
Nr.Atsauce
Obligātā literatūra
1Bērnu nometņu organizēšanas un darbības kārtība. MK noteikumi Nr.981., [tiešsaiste]. (skatīts 2024. 30.augustā).
2Brūders A. Nometņu mācība. Metodiskais izdales un darba materiāls LSPA 2. un 3. kursa studentiem. Rīga: LSPA, [b.i.], 2000. (akceptējams izdevums)
3Bērnu nometņu vadītāja rokasgrāmata. Metodiskais materiāls. Rīga: VISC, 2003. (akceptējams izdevums)
4Liepiņa I., Smukā I. „Metodiskie ieteikumi aktīvās atpūtas un fizisko aktivitāšu pasākumiem lokālās administratīvās teritorijās (pašvaldībās)”. SVA, LR Izglītības ministrija, 2008. (akceptējams izdevums)
5Luiss Dž. „Projektu vadīšanas pamati”. 9.nodaļa. Projekta komandas vadīšana. Rīga: izdevniecība PUSE PLUS, 2001. (akceptējams izdevums)
6American Camp Association. [tiešsaite]. (skatīts 2024.g. 30.oktobrī)
7Ārzemju studentiem/For international students:
8American Camp Association. [tiešsaite]. (skatīts 2024.g. 30.oktobrī)
Papildu literatūra
1Forands I. „Projekta menedžments”. 9.nodaļa. Pprojekta plānošana. Rīga: Latvijas Izglītības fonds, 2006.
2Kornels Dž. Spēles dabā. Rīga: Bērnu vides skola, 1994.
3Valērijs Praude. Menedžments. Trešais, pārstrādātais un papildinātais izdevums. Rīga: Burtene, 2012.
4Nometņu organizēšana Latvijā. [tiešsaite]. (skatīts 2024.g. 30.oktobrī)
Citi informācijas avoti
1Canadian Camp Association. [tiešsaite]. (skatīts 2024.g. 30.oktobrī)