.
Treniņu teorijas pamati (bērni un jaunieši)
Studiju kursa apraksts
Kursa apraksta statuss:Apstiprināts
Kursa apraksta versija:4.00
Kursa apraksta apstiprināšanas datums:30.10.2024 08:37:54
Par studiju kursu | |||||||||
Kursa kods: | LSPA_050 | LKI līmenis: | 6. līmenis | ||||||
Kredītpunkti: | 1.33 | ECTS: | 2.00 | ||||||
Zinātnes nozare: | Sporta zinātne | Mērķauditorija: | Sporta treneris | ||||||
Studiju kursa vadītājs | |||||||||
Kursa vadītājs: | Uģis Ciematnieks | ||||||||
Studiju kursa īstenotājs | |||||||||
Struktūrvienība: | Latvijas Sporta pedagoģijas akadēmija | ||||||||
Struktūrvienības vadītājs: | |||||||||
Kontaktinformācija: | LSPA, Brīvības gatve 333, Rīga, LV-1006 | ||||||||
Studiju kursa plānojums | |||||||||
Pilns laiks - 1. semestris | |||||||||
Lekcijas (skaits) | 4 | Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā lekciju kontaktstundas | 8 | ||||
Nodarbības (skaits) | 7 | Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā nodarbību kontaktstundas | 14 | ||||
Kopā kontaktstundas | 22 | ||||||||
Nepilns laiks - 1. semestris | |||||||||
Lekcijas (skaits) | 4 | Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā lekciju kontaktstundas | 8 | ||||
Nodarbības (skaits) | 0 | Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas) | 0 | Kopā nodarbību kontaktstundas | 0 | ||||
Kopā kontaktstundas | 8 | ||||||||
Nepilns laiks - 2. semestris | |||||||||
Lekcijas (skaits) | 0 | Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas) | 0 | Kopā lekciju kontaktstundas | 0 | ||||
Nodarbības (skaits) | 3 | Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā nodarbību kontaktstundas | 6 | ||||
Kopā kontaktstundas | 6 | ||||||||
Studiju kursa apraksts | |||||||||
Priekšzināšanas: | Zināšanas anatomijā, bioķīmijas pamatos, fizioloģijas pamatos, sporta teorijā, sporta fizioloģijā, vecumposmu fizioloģijā, sporta bioķīmijā, pedagoģiskā pilnveidē savā sporta veidā. Sporta teorijas studiju kursa sekmīga apguve. | ||||||||
Mērķis: | Radīt priekšstatu par treniņu teorijas pamatu pielietošanu sporta treniņos, iegūt zināšanas par treniņu teorijas izmantošanas iespējām dažāda vecuma, dzimuma un fiziskās sagatavotības bērniem un pusaudžiem un to komplekso lomu sporta treniņu procesā. | ||||||||
Tēmu saraksts (pilna laika studijas) | |||||||||
Nr. | Tēma | Īstenošanas forma | Skaits | Norises vieta | |||||
1 | Bērnu fiziskā attīstība un fiziskā sagatavotība | Nodarbības | 2.00 | cits | |||||
2 | Vecumposmu īpatnības refleksu ietekme uz fizisko attīstību, fizisko akttivitāšu apjoms un pamatojums | Lekcijas | 2.00 | auditorija | |||||
3 | Superkompensācijas efekts un tā izmantošana plānošanā | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
4 | Cikliskums un periodizācija, tā izmantošana plānošanā | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
5 | Fiziskās aktivitātes dažādos vides apstākļos | Nodarbības | 1.00 | cits | |||||
6 | Netradicionālas fizisko aktivitāšu iespējas savā sporta veidā | Nodarbības | 1.00 | cits | |||||
7 | Atlases krittēriji savā sporta veidā | Nodarbības | 1.00 | cits | |||||
8 | Rotaļa, stafete vai šķēršļu josla vecumposmos | Nodarbības | 1.00 | cits | |||||
9 | Plānošana sporta veidā | Nodarbības | 1.00 | cits | |||||
Tēmu saraksts (nepilna laika studijas) | |||||||||
Nr. | Tēma | Īstenošanas forma | Skaits | Norises vieta | |||||
1 | Bērnu fiziskā attīstība un fiziskā sagatavotība | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
2 | Vecumposmu īpatnības refleksu ietekme uz fizisko attīstību, fizisko akttivitāšu apjoms un pamatojums | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
3 | Superkompensācijas efekts un tā izmantošana plānošanā | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
4 | Cikliskums un periodizācija, tā izmantošana plānošanā | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
5 | Fiziskās aktivitātes dažādos vides apstākļos | Nodarbības | 0.50 | cits | |||||
6 | Netradicionālas fizisko aktivitāšu iespējas savā sporta veidā | Nodarbības | 0.50 | cits | |||||
7 | Atlases krittēriji savā sporta veidā | Nodarbības | 0.50 | cits | |||||
8 | Rotaļa, stafete vai šķēršļu josla vecumposmos | Nodarbības | 0.50 | cits | |||||
9 | Plānošana sporta veidā | Nodarbības | 1.00 | cits | |||||
Vērtēšana | |||||||||
Patstāvīgais darbs: | Studējošie padziļina zināšanas lekcijas laikā apgūtajās tēmās, veicot četrus patstāvīgos darbus un izstrādājot gada plānu savā sporta veidā. Patstāvīgos darbus jāprezentē semināru nodarbībās, gada plānu jāprezentē individuāli. Gala vērtējums ir vidējais no abiem darbiem. | ||||||||
Vērtēšanas kritēriji: | Kopvērtējums ir summatīvs. Patstāvīgais darbs; Gada plāna sastādīšana, atbilstoši izvēlētajam mērķim un sporta veidam. | ||||||||
Gala pārbaudījums (pilna laika studijas): | Eksāmens | ||||||||
Gala pārbaudījums (nepilna laika studijas): | Eksāmens | ||||||||
Studiju rezultāti | |||||||||
Zināšanas: | Zina superkompensācijas principu. Zina bērnu fiziskās sagatavošanas vecumposma īpatnības. | ||||||||
Prasmes: | Prot definēt atlases kritērijus savā sporta veidā. | ||||||||
Kompetences: | Izstrādā un pielieto vingrinājumus, dažādos vides apstākļos. Sastāda šķēršļu joslas, rotaļas, stafetes bērniem un jauniešiem dažādos vecumposmos. Sastāda sportista gada plānu, vadoties no cikliskuma un periodizācijas savā sporta veidā. | ||||||||
Bibliogrāfija | |||||||||
Nr. | Atsauce | ||||||||
Obligātā literatūra | |||||||||
1 | V.Krauksts. Treniņu teorijas pamati (bērni un pusaudži). 2006. (akceptējams izdevums) | ||||||||
2 | Fernāte, Andra. Sporta treniņu teorijas pamati. 1.d. (102 lpp.), 2.d. (88 lpp.). LSPA, 2002. (akceptējams izdevums) | ||||||||
3 | William J. Kraemer, Steven J. Fleck, Ph.D. Deschenes, Michael R. Exercise Physiology: Integrating Theory and Application. 2011. (akceptējams izdevums) | ||||||||
4 | Ārzemju studentiem/For international students: | ||||||||
5 | William J. Kraemer, Steven J. Fleck, Ph.D. Deschenes, Michael R. Exercise Physiology: Integrating Theory and Application. 2011. (akceptējams izdevums) | ||||||||
Papildu literatūra | |||||||||
1 | P.Apinis. Cilvēks. Anatomija, fizioloģija, patoloģijas pamati. Rīga, 1998. | ||||||||
2 | L.Aberberga – Augškalne. Fizioloģija rehabilitologiem un veselības sporta speciālistiem. Rīga: Medicīnas apgāds, 2008. | ||||||||
3 | Vladimir M. Zatsiorsky, William J. Kraemer. Science and Practice of Strength Training. 2nd Edition. May 2, 2006 |