.
Pedagoģiskā pilnveide rekreācijā
Studiju kursa apraksts
Kursa apraksta statuss:Apstiprināts
Kursa apraksta versija:5.00
Kursa apraksta apstiprināšanas datums:01.11.2024 11:12:36
Par studiju kursu | |||||||||
Kursa kods: | LSPA_066 | LKI līmenis: | 6. līmenis | ||||||
Kredītpunkti: | 2.00 | ECTS: | 3.00 | ||||||
Zinātnes nozare: | Sporta zinātne | Mērķauditorija: | Sporta treneris | ||||||
Studiju kursa vadītājs | |||||||||
Kursa vadītājs: | Ingrīda Smukā | ||||||||
Studiju kursa īstenotājs | |||||||||
Struktūrvienība: | Latvijas Sporta pedagoģijas akadēmija | ||||||||
Struktūrvienības vadītājs: | |||||||||
Kontaktinformācija: | LSPA, Brīvības gatve 333, Rīga, LV-1006 | ||||||||
Studiju kursa plānojums | |||||||||
Pilns laiks - 1. semestris | |||||||||
Lekcijas (skaits) | 5 | Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā lekciju kontaktstundas | 10 | ||||
Nodarbības (skaits) | 7 | Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā nodarbību kontaktstundas | 14 | ||||
Kopā kontaktstundas | 24 | ||||||||
Pilns laiks - 2. semestris | |||||||||
Lekcijas (skaits) | 10 | Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā lekciju kontaktstundas | 20 | ||||
Nodarbības (skaits) | 8 | Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā nodarbību kontaktstundas | 16 | ||||
Kopā kontaktstundas | 36 | ||||||||
Nepilns laiks - 1. semestris | |||||||||
Lekcijas (skaits) | 5 | Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā lekciju kontaktstundas | 10 | ||||
Nodarbības (skaits) | 5 | Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā nodarbību kontaktstundas | 10 | ||||
Kopā kontaktstundas | 20 | ||||||||
Studiju kursa apraksts | |||||||||
Priekšzināšanas: | Vispārizglītojošie studiju kursi, nozares teorētiskie pamata kursi. | ||||||||
Mērķis: | Kursa mērķis ir dot iespēju apgūt un pielietot praksē kvalitatīvās metodes petniecībā rekreācijā, apgūt teorētiski un pielietot praktiski studentu treniņu līdzekļu un metožu izvēli. | ||||||||
Tēmu saraksts (pilna laika studijas) | |||||||||
Nr. | Tēma | Īstenošanas forma | Skaits | Norises vieta | |||||
1 | Pētniecības process rekreācijā, pētījuma dizains, kvalitatīvā un kvantitatīva pētniecība. Kvantitaīvās pētniecības metožu pielietojums rekreācijā. | Lekcijas | 4.00 | cits | |||||
2 | Informācijas avoti pētniecībā, iepazīšanās ar zinātnisko publikāciju interneta vietnēm, darbs ar zinātniskajiem rakstiem, rekreācijā, atlase, analīze. | Lekcijas | 1.00 | cits | |||||
3 | Zinātnisko rakstu analīzes prezentācija. | Nodarbības | 2.00 | cits | |||||
4 | Pētniecības rekreācijā organizēšanas aspekti, metodes pētniecībā rekreācijā, metožu izvēle. (Diplomdaraba, bakalaura darba Rekreācijā, izstrādes specifika) | Lekcijas | 4.00 | cits | |||||
5 | Aptauja rekreācijā. Aptaujas anketas veidošana, datu vākšana. | Lekcijas | 3.00 | cits | |||||
6 | Datu interpretācija, apstrāde. Aptaujas datu prezentācija. | Nodarbības | 3.00 | cits | |||||
7 | Pārbaudes darbs (rakstiskais) | Nodarbības | 2.00 | cits | |||||
8 | Biomotorās spējas rekreācijā, to raksturojums | Lekcijas | 3.00 | cits | |||||
9 | Biomotoro spēju analīze sportā un rekreācijā (grupu darbs) | Nodarbības | 2.00 | cits | |||||
10 | Kustību analīze nūjošanā ar izvēlētu datorprogrammu (cSwing-2010, Pro-Trainer1, Kinovea, V.1-Home-2.0), pedagoģiski biomehāniskais raksturojums | Nodarbības | 2.00 | cits | |||||
11 | Kustību analīze nūjošanā ar datorprogrammu – prezentācija un analīze | Nodarbības | 2.00 | cits | |||||
12 | Pārbaudes darbs (mājas darbs) - biomotorās spējas izvēlētajā sporta veidā - prezentācija | Nodarbības | 2.00 | cits | |||||
Tēmu saraksts (nepilna laika studijas) | |||||||||
Nr. | Tēma | Īstenošanas forma | Skaits | Norises vieta | |||||
1 | Pētniecības process rekreācijā, pētījuma dizains, kvalitatīvā un kvantitatīva pētniecība. Kvantitaīvās pētniecības metožu pielietojums rekreācijā. | Lekcijas | 1.00 | cits | |||||
2 | Informācijas avoti pētniecībā, iepazīšanās ar zinātnisko publikāciju interneta vietnēm, darbs ar zinātniskajiem rakstiem, rekreācijā, atlase, analīze. | Lekcijas | 1.00 | cits | |||||
3 | Zinātnisko rakstu analīzes prezentācija. | Nodarbības | 1.00 | cits | |||||
4 | Pētniecības rekreācijā organizēšanas aspekti, metodes pētniecībā rekreācijā, metožu izvēle. (Diplomdaraba, bakalaura darba Rekreācijā, izstrādes specifika) | Lekcijas | 1.00 | cits | |||||
5 | Aptauja rekreācijā. Aptaujas anketas veidošana, datu vākšana. | Lekcijas | 1.00 | cits | |||||
6 | Datu interpretācija, apstrāde. Aptaujas datu prezentācija. | Nodarbības | 1.00 | cits | |||||
7 | Pārbaudes darbs (rakstiskais) | Nodarbības | 1.00 | cits | |||||
8 | Biomotorās spējas rekreācijā, to raksturojums | Lekcijas | 0.50 | cits | |||||
9 | Biomotoro spēju analīze sportā un rekreācijā (grupu darbs) | Nodarbības | 1.00 | cits | |||||
10 | Kustību analīze nūjošanā ar izvēlētu datorprogrammu (cSwing-2010, Pro-Trainer1, Kinovea, V.1-Home-2.0), pedagoģiski biomehāniskais raksturojums | Lekcijas | 0.50 | cits | |||||
11 | Kustību analīze nūjošanā ar datorprogrammu – prezentācija un analīze | Nodarbības | 0.50 | cits | |||||
12 | Pārbaudes darbs (mājas darbs) - biomotorās spējas izvēlētajā sporta veidā - prezentācija | Nodarbības | 0.50 | cits | |||||
Vērtēšana | |||||||||
Patstāvīgais darbs: | Lekcijas, praktiskās nodarbības, patstāvīgais darbs, semināri, starppārbaudījumi, gala pārbaudījums. Studējošo patstāvīgais darbs tiek organizēts individuāli un/vai darba grupās. Studenti patstāvīgi gatavojas semināru nodarbībām un starppārbaudījumiem. | ||||||||
Vērtēšanas kritēriji: | Kopvērtējums ir summatīvs. Rakstiski/prezentācija; Prezentācija; Pārbaudījums. | ||||||||
Gala pārbaudījums (pilna laika studijas): | Eksāmens | ||||||||
Gala pārbaudījums (nepilna laika studijas): | Eksāmens | ||||||||
Studiju rezultāti | |||||||||
Zināšanas: | 1. Izprot pētniecību rekreācijā, tās būtību, uzdevumus un pielietojamās kvantitatīvās metodes. 2. Izprot treniņu procesu, tā nozīmi rekreācijā. Izprot kustību struktūru dažādos sporta veidos – raksturojot to no pedagoģiskā un biomehāniskā viedokļa. | ||||||||
Prasmes: | 1. Prot izvēlēties pētījumam atbilstošas metodes pētījumam rekreācijā. 2. Prot organizēt un vadīt treniņa procesu rekreācijā, izvēlēties rekreācijas aktivitātēm atbilstošas treniņa metodes. 3. Pratīs izvērtēt, pielietot un salīdzināt jaunākos zinātniskos atzinumus un tehnoloģijas savā profesionālajā darbībā. | ||||||||
Kompetences: | 1. Prasmīgi strādā ar zinātniskajiem rakstiem rekreācijā, analizē tos. 2. Prasmīgi analizē treniņu procesu rekreācijā, izmantojot apgūtos teorētiskos pamatus un prasmes, risina profesionālus jautājumus saistībā ar pētījumiem rekreācijā un treniņu procesu. 3. Pratīs praktiski pielietot zināšanas analizējot kustības dažādos sporta veidos, dot praktiskās rekomendācijas kustību uzlabošanā ievērojot pedagoģiskos un biomehāniskos pamatprincipus. | ||||||||
Bibliogrāfija | |||||||||
Nr. | Atsauce | ||||||||
Obligātā literatūra | |||||||||
1 | Fridgen J. Dimensions of Tourism. (Chapter 12: Research and Measurment). Michigan: Copyright 1996. (akceptējams izdevums) | ||||||||
2 | Grants J. Fiziskā audzināšana, sports un vesels bērns mācību grāmata. 1997. (akceptējams izdevums) | ||||||||
3 | Grants J., Mācīsimies slēpot. Rīga: Raka, 2007. (akceptējams izdevums) | ||||||||
4 | Krauksta D, Krauksts V. Slēpošanas treniņa pamati. Rīga: Drukātava, 2006. (akceptējams izdevums) | ||||||||
5 | McIntosh R, Goeldner C. Ritchie B. Tourism: Principles, Practices, Philosophies. Chapter 17: Travel and tourism research. New York a.o.: Wiley& Sons, 2011. (akceptējams izdevums) | ||||||||
6 | Špona A., Cehlova Z. Pētniecība pedagoģijā. Rīga: Raka, 2004. (akceptējams izdevums) | ||||||||
7 | Ārvalstu studentiem/For international students: | ||||||||
8 | Fridgen J. Dimensions of Tourism. (Chapter 12: Research and Measurment). Michigan: Copyright 1996. (akceptējams izdevums) | ||||||||
9 | McIntosh R, Goeldner C. Ritchie B. Tourism: Principles, Practices, Philosophies. Chapter 17: Travel and tourism research. New York a.o.: Wiley& Sons, 2011. (akceptējams izdevums) | ||||||||
Papildu literatūra | |||||||||
1 | Grants J., Ukins V. Slēpošana – 2 daļa. Rīga: LSPA, 2001. | ||||||||
2 | Kops K. Distanču slēpošana. Rīga: Zvaigzne, 1989. | ||||||||
Citi informācijas avoti | |||||||||
1 | Zinātnisko rakstu datu bāzes, elektroniskie informācijas avoti/Databases of scientific articles, electronic sources of information. |