Pārlekt uz galveno saturu

Izglītības iestādes vadība

Studiju kursa apraksts

Kursa apraksta statuss:Apstiprināts
Kursa apraksta versija:2.00
Kursa apraksta apstiprināšanas datums:17.06.2024 10:26:07
Par studiju kursu
Kursa kods:LSPA_136LKI līmenis:Visiem līmeņiem
Kredītpunkti:2.00ECTS:3.00
Zinātnes nozare:Sporta zinātneMērķauditorija:Sporta treneris; Pedagoģija
Studiju kursa vadītājs
Kursa vadītājs:Aiga Paikena
Studiju kursa īstenotājs
Struktūrvienība:Latvijas Sporta pedagoģijas akadēmija
Struktūrvienības vadītājs:
Kontaktinformācija:LSPA, Brīvības gatve 333, Rīga, LV-1006
Studiju kursa plānojums
Pilns laiks - 1. semestris
Lekcijas (skaits)16Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā lekciju kontaktstundas32
Nodarbības (skaits)2Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā nodarbību kontaktstundas4
Kopā kontaktstundas36
Nepilns laiks - 1. semestris
Lekcijas (skaits)16Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā lekciju kontaktstundas32
Nodarbības (skaits)2Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā nodarbību kontaktstundas4
Kopā kontaktstundas36
Studiju kursa apraksts
Priekšzināšanas:
Vispārējā vidējā izglītība.
Mērķis:
Apgūt teorētiskās zināšanas un attīstīt praktiskās iemaņas izglītības vadībā, lai spētu izvērtēt pedagoga lomu un vietu izglītības iestādes vadībā, Studiju procesa vadīšanā un gūt priekšstatu par izglītības iestādes vadīšanu.
Tēmu saraksts (pilna laika studijas)
Nr.TēmaĪstenošanas formaSkaitsNorises vieta
1Izglītības vadīšana.Lekcijas4.00auditorija
2Izglītības politika.Lekcijas4.00auditorija
3Izglītības iestādes stratēģiskā plānošana.Lekcijas3.00auditorija
4Izglītības iestādes resursu vadība – personāls, finanses, materiālie resursi un informācija.Lekcijas4.00auditorija
5Kvalitātes vadība izglītības iestādē.Lekcijas1.00auditorija
Nodarbības2.00auditorija
Tēmu saraksts (nepilna laika studijas)
Nr.TēmaĪstenošanas formaSkaitsNorises vieta
1Izglītības vadīšana.Lekcijas3.00auditorija
2Izglītības politika.Lekcijas4.00auditorija
3Izglītības iestādes stratēģiskā plānošana.Lekcijas4.00auditorija
4Izglītības iestādes resursu vadība – personāls, finanses, materiālie resursi un informācija.Lekcijas4.00auditorija
5Kvalitātes vadība izglītības iestādē.Lekcijas1.00auditorija
Nodarbības2.00auditorija
Vērtēšana
Patstāvīgais darbs:
1. Izglītības vadības normatīvo aktu analīze – praktiskais darbs. 2. Izglītības iestādes darbības izvērtējums – praktiskais darbs. 3. Gatavošanās semināram par kvalitātes vadību un plānošanu izglītības iestādē – seminārs. 4. Gatavošanās Studiju kursa pārbaudījumam – tests.
Vērtēšanas kritēriji:
Vērtējumu studējošais saņem, apkopojot noteikto punktu skaitu, novērtējot zināšanas, prasmes un kompetences atsevišķu uzdevumu izpildē, attieksmi un individuālo dinamiku. Vērtējums punktos: -Izglītības vadības normatīvo aktu analīze - 3. 1 punkts – darbs veikts formāli, nav veikta analīze. 2 punkti – darbs veikts formāli, nepilnīgi veikta analīze 3 punkti - darbs veikts detalizēti, veikta pilnvērtīga analīze. -Izglītības iestādes darbības izvērtējums - 10. 2 līdz 4 punkti – veikta izglītības iestādes darbības faktu konstatācija, nav veikts izvērtējums. 5 līdz 6 punkti – veikta izglītības iestādes darbības faktu konstatācija un nepilnīgs izvērtējums. 7 līdz 8 punkti – veikta izglītības iestādes darbības faktu konstatācija, veikta pilnvērtīga analīze. 9 līdz 10 punkti – veikta izglītības iestādes darbības faktu konstatācija, veikta pilnvērtīga analīze un sniegti priekšlikumi izglītības iestādes darbības pilnveidei. -Seminārs par kvalitātes vadību un plānošanu izglītības iestādē - 3. 1punkts – klātbūtne seminārā. 2punkti – klātbūtne seminārā un aktīva dalība. 3punkti – klātbūtne seminārā, aktīva dalība un viedokļa izteikšana. -Studiju kursa pārbaudījums/tests - 10. 4 punkti – 11 pareizas atbildes, 5 punkti – 12 pareizas atbildes, 6 punkti – 13 pareizas atbildes, 7 punkti – 14 pareizas atbildes, 8 punkti – 15 pareizas atbildes, 9 punkti – 16 – 17 pareizas atbildes, 10 punkti – 18 – 20 pareizas atbildes. -Attieksme (apmeklējums, dalība nodarbībā, savlaicīga darbu iesniegšana) - 3. 3 punkti – regulārs apmeklējums, aktīva dalība nodarbībā, patstāvīgo darbu savlaicīga iesniegšana. - Individuālās attīstības dinamika - 2. 1 punkts – epizodiska, 2 punkti - sistemātiski augšupejoša.
Gala pārbaudījums (pilna laika studijas):Eksāmens
Gala pārbaudījums (nepilna laika studijas):Eksāmens
Studiju rezultāti
Zināšanas:Izprot izglītības iestādes vadītāja lomu, vadīšanas funkcijas, to savstarpējās sakarības, to sakarības ar resursiem un organizācijas efektivitāti.
Prasmes:Spēj patstāvīgi izvērtēt izglītības iestādes darbību un veidot prasmi pieņemt objektīvus, pamatotus lēmumus organizācijas darbības sekmēšanai. Definēt stratēģiskos, taktiskos un operatīvos plānus.
Kompetences:Spēj analizēt normatīvos aktus izglītības nozarē.
Bibliogrāfija
Nr.Atsauce
Obligātā literatūra
1Celma, D. (2016). Vadītājs un vadīšana izglītībā. Rīga, Raka.
2Kručiņina, M. (2001). Mūsdienu skolas vadība. Rīga, Raka.
3Šmite, A. (2015). Izglītības iestādes vadība I, II, III, IV, V, VI daļa. Rīga, Raka.
4Praude, V. (2012). Menedžments. 1.daļa, Rīga, Burtene.
5Praude, V. (2012). Menedžments. 2.daļa, Rīga, Burtene, 2012.
Papildu literatūra
1Sarunu un konfliktu risināšana. (2007). Rīga, Lietišķās informācijas dienests.
2Lēmumu pieņemšana. (2007). Rīga, Lietišķās informācijas dienests.
Citi informācijas avoti
1Izglītības un zinātnes ministrijas mājas lapa
2Izglītības portāls