.
Izglītības iestādes vadība
Studiju kursa apraksts
Kursa apraksta statuss:Apstiprināts
Kursa apraksta versija:2.00
Kursa apraksta apstiprināšanas datums:17.06.2024 10:26:07
Par studiju kursu | |||||||||
Kursa kods: | LSPA_136 | LKI līmenis: | Visiem līmeņiem | ||||||
Kredītpunkti: | 2.00 | ECTS: | 3.00 | ||||||
Zinātnes nozare: | Sporta zinātne | Mērķauditorija: | Sporta treneris; Pedagoģija | ||||||
Studiju kursa vadītājs | |||||||||
Kursa vadītājs: | Aiga Paikena | ||||||||
Studiju kursa īstenotājs | |||||||||
Struktūrvienība: | Latvijas Sporta pedagoģijas akadēmija | ||||||||
Struktūrvienības vadītājs: | |||||||||
Kontaktinformācija: | LSPA, Brīvības gatve 333, Rīga, LV-1006 | ||||||||
Studiju kursa plānojums | |||||||||
Pilns laiks - 1. semestris | |||||||||
Lekcijas (skaits) | 16 | Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā lekciju kontaktstundas | 32 | ||||
Nodarbības (skaits) | 2 | Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā nodarbību kontaktstundas | 4 | ||||
Kopā kontaktstundas | 36 | ||||||||
Nepilns laiks - 1. semestris | |||||||||
Lekcijas (skaits) | 16 | Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā lekciju kontaktstundas | 32 | ||||
Nodarbības (skaits) | 2 | Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā nodarbību kontaktstundas | 4 | ||||
Kopā kontaktstundas | 36 | ||||||||
Studiju kursa apraksts | |||||||||
Priekšzināšanas: | Vispārējā vidējā izglītība. | ||||||||
Mērķis: | Apgūt teorētiskās zināšanas un attīstīt praktiskās iemaņas izglītības vadībā, lai spētu izvērtēt pedagoga lomu un vietu izglītības iestādes vadībā, Studiju procesa vadīšanā un gūt priekšstatu par izglītības iestādes vadīšanu. | ||||||||
Tēmu saraksts (pilna laika studijas) | |||||||||
Nr. | Tēma | Īstenošanas forma | Skaits | Norises vieta | |||||
1 | Izglītības vadīšana. | Lekcijas | 4.00 | auditorija | |||||
2 | Izglītības politika. | Lekcijas | 4.00 | auditorija | |||||
3 | Izglītības iestādes stratēģiskā plānošana. | Lekcijas | 3.00 | auditorija | |||||
4 | Izglītības iestādes resursu vadība – personāls, finanses, materiālie resursi un informācija. | Lekcijas | 4.00 | auditorija | |||||
5 | Kvalitātes vadība izglītības iestādē. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
Nodarbības | 2.00 | auditorija | |||||||
Tēmu saraksts (nepilna laika studijas) | |||||||||
Nr. | Tēma | Īstenošanas forma | Skaits | Norises vieta | |||||
1 | Izglītības vadīšana. | Lekcijas | 3.00 | auditorija | |||||
2 | Izglītības politika. | Lekcijas | 4.00 | auditorija | |||||
3 | Izglītības iestādes stratēģiskā plānošana. | Lekcijas | 4.00 | auditorija | |||||
4 | Izglītības iestādes resursu vadība – personāls, finanses, materiālie resursi un informācija. | Lekcijas | 4.00 | auditorija | |||||
5 | Kvalitātes vadība izglītības iestādē. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
Nodarbības | 2.00 | auditorija | |||||||
Vērtēšana | |||||||||
Patstāvīgais darbs: | 1. Izglītības vadības normatīvo aktu analīze – praktiskais darbs. 2. Izglītības iestādes darbības izvērtējums – praktiskais darbs. 3. Gatavošanās semināram par kvalitātes vadību un plānošanu izglītības iestādē – seminārs. 4. Gatavošanās Studiju kursa pārbaudījumam – tests. | ||||||||
Vērtēšanas kritēriji: | Vērtējumu studējošais saņem, apkopojot noteikto punktu skaitu, novērtējot zināšanas, prasmes un kompetences atsevišķu uzdevumu izpildē, attieksmi un individuālo dinamiku. Vērtējums punktos: -Izglītības vadības normatīvo aktu analīze - 3. 1 punkts – darbs veikts formāli, nav veikta analīze. 2 punkti – darbs veikts formāli, nepilnīgi veikta analīze 3 punkti - darbs veikts detalizēti, veikta pilnvērtīga analīze. -Izglītības iestādes darbības izvērtējums - 10. 2 līdz 4 punkti – veikta izglītības iestādes darbības faktu konstatācija, nav veikts izvērtējums. 5 līdz 6 punkti – veikta izglītības iestādes darbības faktu konstatācija un nepilnīgs izvērtējums. 7 līdz 8 punkti – veikta izglītības iestādes darbības faktu konstatācija, veikta pilnvērtīga analīze. 9 līdz 10 punkti – veikta izglītības iestādes darbības faktu konstatācija, veikta pilnvērtīga analīze un sniegti priekšlikumi izglītības iestādes darbības pilnveidei. -Seminārs par kvalitātes vadību un plānošanu izglītības iestādē - 3. 1punkts – klātbūtne seminārā. 2punkti – klātbūtne seminārā un aktīva dalība. 3punkti – klātbūtne seminārā, aktīva dalība un viedokļa izteikšana. -Studiju kursa pārbaudījums/tests - 10. 4 punkti – 11 pareizas atbildes, 5 punkti – 12 pareizas atbildes, 6 punkti – 13 pareizas atbildes, 7 punkti – 14 pareizas atbildes, 8 punkti – 15 pareizas atbildes, 9 punkti – 16 – 17 pareizas atbildes, 10 punkti – 18 – 20 pareizas atbildes. -Attieksme (apmeklējums, dalība nodarbībā, savlaicīga darbu iesniegšana) - 3. 3 punkti – regulārs apmeklējums, aktīva dalība nodarbībā, patstāvīgo darbu savlaicīga iesniegšana. - Individuālās attīstības dinamika - 2. 1 punkts – epizodiska, 2 punkti - sistemātiski augšupejoša. | ||||||||
Gala pārbaudījums (pilna laika studijas): | Eksāmens | ||||||||
Gala pārbaudījums (nepilna laika studijas): | Eksāmens | ||||||||
Studiju rezultāti | |||||||||
Zināšanas: | Izprot izglītības iestādes vadītāja lomu, vadīšanas funkcijas, to savstarpējās sakarības, to sakarības ar resursiem un organizācijas efektivitāti. | ||||||||
Prasmes: | Spēj patstāvīgi izvērtēt izglītības iestādes darbību un veidot prasmi pieņemt objektīvus, pamatotus lēmumus organizācijas darbības sekmēšanai. Definēt stratēģiskos, taktiskos un operatīvos plānus. | ||||||||
Kompetences: | Spēj analizēt normatīvos aktus izglītības nozarē. | ||||||||
Bibliogrāfija | |||||||||
Nr. | Atsauce | ||||||||
Obligātā literatūra | |||||||||
1 | Celma, D. (2016). Vadītājs un vadīšana izglītībā. Rīga, Raka. | ||||||||
2 | Kručiņina, M. (2001). Mūsdienu skolas vadība. Rīga, Raka. | ||||||||
3 | Šmite, A. (2015). Izglītības iestādes vadība I, II, III, IV, V, VI daļa. Rīga, Raka. | ||||||||
4 | Praude, V. (2012). Menedžments. 1.daļa, Rīga, Burtene. | ||||||||
5 | Praude, V. (2012). Menedžments. 2.daļa, Rīga, Burtene, 2012. | ||||||||
Papildu literatūra | |||||||||
1 | Sarunu un konfliktu risināšana. (2007). Rīga, Lietišķās informācijas dienests. | ||||||||
2 | Lēmumu pieņemšana. (2007). Rīga, Lietišķās informācijas dienests. | ||||||||
Citi informācijas avoti | |||||||||
1 | Izglītības un zinātnes ministrijas mājas lapa | ||||||||
2 | Izglītības portāls |