Pārlekt uz galveno saturu

Valsts pārbaudījumi (PR un INT)

Studiju kursa apraksts

Kursa apraksta statuss:Apstiprināts
Kursa apraksta versija:2.00
Kursa apraksta apstiprināšanas datums:27.06.2024 12:48:32
Par studiju kursu
Kursa kods:LSPA_255LKI līmenis:6. līmenis
Kredītpunkti:2.67ECTS:4.00
Zinātnes nozare:Sporta zinātneMērķauditorija:Pedagoģija; Sporta treneris
Studiju kursa vadītājs
Kursa vadītājs:Inta Bula-Biteniece
Studiju kursa īstenotājs
Struktūrvienība:Latvijas Sporta pedagoģijas akadēmija
Struktūrvienības vadītājs:
Kontaktinformācija:LSPA, Brīvības gatve 333, Rīga, LV-1006
Studiju kursa plānojums
Pilns laiks - 1. semestris
Lekcijas (skaits)2Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā lekciju kontaktstundas4
Nodarbības (skaits)Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas)Kopā nodarbību kontaktstundas0
Kopā kontaktstundas4
Nepilns laiks - 1. semestris
Lekcijas (skaits)2Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā lekciju kontaktstundas4
Nodarbības (skaits)Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas)Kopā nodarbību kontaktstundas0
Kopā kontaktstundas4
Studiju kursa apraksts
Priekšzināšanas:
Apgūti programmā paredzētie studiju kursi.
Mērķis:
Kompleksa topošā sporta skolotāja profesionālo kompetenču pārbaude praktiskajā darbībā un teorijā.
Tēmu saraksts (pilna laika studijas)
Nr.TēmaĪstenošanas formaSkaitsNorises vieta
1Valsts praktiskā pārbaudījuma īstenošanas metodiskie norādījumi, skolas un klases izloze.Lekcijas2.00auditorija
Tēmu saraksts (nepilna laika studijas)
Nr.TēmaĪstenošanas formaSkaitsNorises vieta
1Valsts praktiskā pārbaudījuma īstenošanas metodiskie norādījumi, skolas un klases izloze.Lekcijas2.00auditorija
Vērtēšana
Patstāvīgais darbs:
Studējošo patstāvīgais darbs tiek organizēts individuāli. Studējošie patstāvīgi, konsultējoties ar skolas sporta un veselības skolotāju, izstrādā sporta stundas plānu. 1. Studē noteikumus par valsts pamatizglītības standartu un pamatizglītības programmu paraugus un noteikumus par valsts vispārējās vidējās izglītības standartu un vispārējās vidējās izglītības programmu paraugus. 2. Patstāvīgi izstrādāt sporta stundas plānu izvēlētajā tematikā atbilstošai klasei atbilstoši MK noteikumiem par vispārējo vidējo izglītību un pamatizglītību. 3. Veic pašanalīzi pēc novadītās stundas. Studējošie, izmantojot Obligātā literatūra, papildliteratūra u.c. informācijas avoti veic paststāvīgu gatavošanos parbaudījumam par šadām tēmām: profeionālās kvalifikācijas teorētiskie aspekti; pētniecības aspekti sporta zinātnē profesionālajā kvalifikācijā; profesionālās kvalifikācijas specializācijas teorētiskie, psiholoģiskie, socioloģiskie, tiesiskie aspekti.
Vērtēšanas kritēriji:
PR: 1. Praktiskā pārbaudījuma sporta stundas saturs uzrakstīts profesionālā valodā, atbilst skolēna vecumposmam, sagatavotībai un standarta prasībām. 2. Skolotājs ir sagatavojies stundai, sporta zāle piemērota un izvēlēts daudzveidīgs inventārs. 3. Skolotājs izprot un ievēro drošības noteikumus sporta stundā. Skolotājs vada bērncentrētu pedagoģisko procesu. 4. Vingrinājumi ir savstarpēji saistīti pa stundas daļām atbilstoši plānotajiem uzdevumiem. 5. Skolotāja darbība notiek: 4.-12.klasēs apakšgrupās; 1.-3.klasēs-frontāli. 6. Skolotāja darbība un līdzekļu izvēle atbilst skolēnu vecumposma sensitīvajam periodam. Slodzes pieaugums ir fizioloģiski pamatots. 7. Sporta stundas nobeiguma daļas saturs iekļaujas kopējā stundas saturā. 8. Skolotāja gatavošanās sporta stundai, profesionālā valoda, stāja un stundas vadīšanas stils atbilst humānās pedagoģijas pamatprincipiem. 9. Sporta stundā tiek sasniegts plānotais gala rezultāts. 10. Radoša un inovatīva pieeja sporta stundas vadīšanā. INT: 1. Daļa: profesionālās kvalifikācijas teorētiskie aspekti. 2. Daļa: pētniecības aspekti sporta zinātnē profesionālajā kvalifikācijā. 3. Daļa: profesionālās kvalifikācijas specializācijas teorētiskie, psiholoģiskie, socioloģiskie, tiesiskie aspekti.
Gala pārbaudījums (pilna laika studijas):Valsts pārbaudījums
Gala pārbaudījums (nepilna laika studijas):Valsts pārbaudījums
Studiju rezultāti
Zināšanas:1. Atbilstoša vecumposma skolēnu attīstības un mācīšanās īpatnības. 2. Skolēnu mācību sasniegumu vērtēšanu. 3. Par skolotāju darbības reglamentējošos dokumentos.
Prasmes:4. Plānot darbu sporta stundā, dažādojot mācību metodes, formas un tehnoloģijas, saskaņā ar skolēnu spējām, mācīšanās stiliem 5. Izvēlēties mācību aktivitātes, kas padziļina izziņas interesi un izpratni.
Kompetences:6. Motivēt skolēnu mācīšanos un veicināt sociālo un mācību prasmju veidošanos audzināšanas un mācību procesā 7. Ievērot toleranci pedagoģiskā procesa diferenciācijā un individualizācijā, atbilstoši skolēnu spējām, vajadzībām un interesēm. 8. Izvērtēt un pilnveidot savu profesionālo meistarību.
Bibliogrāfija
Nr.Atsauce
Obligātā literatūra
11. Noteikumi par valsts pamatizglītības standartu un pamatizglītības programmu paraugiem. Ministru kabineta 2018.gada 27.novembra noteikumi Nr.747 (stājas spēkā 2020.gada 1.septembrī)
22. Noteikumi par valsts vispārējās vidējās izglītības standartu un vispārējās vidējās izglītības programmu paraugiem. Ministru kabineta 2019.gada 3.septembra noteikumi Nr.416 (stājas spēkā 2020.gada 1.septembrī)
33. Jansone, R., Fernāte, A., & Bula-Biteniece, I. (2016). Sporta pedagoģijas vakar šodien rīt. Rīga, RaKa, 567lpp.
44. Iepriekš apgūto studiju kursu obligata literatūra.
Papildu literatūra
15. Lavin, J. (2008). Creative Approaches to Physical Education: Helping Children to Achieve Their True Potential. Routledge, 168 lpp.
26. Izglītības un zinātnes ministrijas vietne
37. Valsts izglītības satura centra vietne.
48. Projekta “Skola2030” vietne
59. Laikraksts „Izglītība un Kultūra”
610. Žurnāls „Skolotājs”.
711. Žurnāls “Physical Education and Sport Pedagogy”
Citi informācijas avoti
1Saskaņā ar patstāvīgo darbu uzdevumiem darbs datu bāzēs: PROQUEST EBRARY - Ebook Central THOMSON REUTERS - Web of Science SCOPUS - Bibliographic database SCIENCE DIRECT - World's largest electronic collection of science, technology and medicine