.
Sporta veida treniņu teorija, metodika un pedagoģiskā pilnveide
Studiju kursa apraksts
Kursa apraksta statuss:Apstiprināts
Kursa apraksta versija:3.00
Kursa apraksta apstiprināšanas datums:31.10.2024 15:36:54
Par studiju kursu | |||||||||
Kursa kods: | LSPA_336 | LKI līmenis: | 5. līmenis | ||||||
Kredītpunkti: | 5.33 | ECTS: | 8.00 | ||||||
Zinātnes nozare: | Sporta zinātne | Mērķauditorija: | Sporta treneris; Pedagoģija | ||||||
Studiju kursa vadītājs | |||||||||
Kursa vadītājs: | Jānis Žīdens | ||||||||
Studiju kursa īstenotājs | |||||||||
Struktūrvienība: | Latvijas Sporta pedagoģijas akadēmija | ||||||||
Struktūrvienības vadītājs: | |||||||||
Kontaktinformācija: | LSPA, Brīvības gatve 333, Rīga, LV-1006 | ||||||||
Studiju kursa plānojums | |||||||||
Pilns laiks - 1. semestris | |||||||||
Lekcijas (skaits) | Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas) | Kopā lekciju kontaktstundas | 0 | ||||||
Nodarbības (skaits) | 12 | Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā nodarbību kontaktstundas | 24 | ||||
Kopā kontaktstundas | 24 | ||||||||
Pilns laiks - 2. semestris | |||||||||
Lekcijas (skaits) | Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas) | Kopā lekciju kontaktstundas | 0 | ||||||
Nodarbības (skaits) | 30 | Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā nodarbību kontaktstundas | 60 | ||||
Kopā kontaktstundas | 60 | ||||||||
Pilns laiks - 3. semestris | |||||||||
Lekcijas (skaits) | Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas) | Kopā lekciju kontaktstundas | 0 | ||||||
Nodarbības (skaits) | 10 | Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā nodarbību kontaktstundas | 20 | ||||
Kopā kontaktstundas | 20 | ||||||||
Studiju kursa apraksts | |||||||||
Priekšzināšanas: | Valsts vispārējā vidējā izglītība. | ||||||||
Mērķis: | Iespēja apgūt izvēlētā sporta veida trenera kvalifikāciju profesionālā līmenī plānot, organizēt, vadīt un vērtēt izvēlētā sporta veida mācību, treniņu, metodiskās nodarbības un sacensības, atbilstoši sporta veida trenera profesijas standarta prasībām. | ||||||||
Tēmu saraksts (pilna laika studijas) | |||||||||
Nr. | Tēma | Īstenošanas forma | Skaits | Norises vieta | |||||
1 | Ievads. Izvēlētā sporta veida treneris mērķi un uzdevumi, vērtēšanas kritēriji. Izvēlētā sporta veida trenera sagatavošanas aspekti. Studentu zinātniskā darba izstrādes nosacījumi. | Nodarbības | 12.00 | cits | |||||
2 | Sportista dienasgrāmata: Dienasgrāmatas saturs. Mācību treniņa darba uzskaite. Sportista uzdevumi treniņa nodarbībai. Papildus ieraksti dienasgrāmatā: plāns, uzskaite, sacensību kalendārs. Intensitāte un apjoms. | Nodarbības | 10.00 | cits | |||||
3 | Izvēlētā sporta veida tehnikas analizēšana un mācīšanas metodika | Nodarbības | 10.00 | cits | |||||
4 | Izvēlētā sporta veida taktikas mācīšanas metodika | Nodarbības | 10.00 | cits | |||||
6 | Audzēkņu snieguma izvērtējums. Pašnovērtējums. | Nodarbības | 10.00 | cits | |||||
Vērtēšana | |||||||||
Patstāvīgais darbs: | Patstāvīgajā darbā students studē speciālo literatūru, izstrādā patstāvīgos darbus (referātus, anotācijas, prezentācijas, veic praktiskos darbus), analizē un izvērtē izvēlētā sporta veida tehnisko izpildījumu, pilnveido savas prasmes. | ||||||||
Vērtēšanas kritēriji: | Par mācību kursa apguvi studējošais saņem diferencētu vērtējumu 10 ballu sistēmā atbilstoši LSPA prasībām. Lai saņemtu pozitīvu vērtējumu par mācību kursu kopvērtējumam jāatbilst vismaz 4 ballēm (minimālais līmenis). Vērtējumu ballēs studējošais saņem apkopojot noteikto punktu skaitu, novērtējot zināšanas, prasmes un kompetences atsevišķu uzdevumu izpildē (patstāvīgie darbi, kontroldarbi, aktīva darbība teorētiskajās, praktiskajās nodarbībās un semināros, prasmju praktiskā demonstrēšana, attieksme un individuālā dinamika). Lai iegūtu pozitīvu vērtējumu, diferencētās ieskaites prasības: 1. attīstības dinamika,aktivitāte semināros un grupu darbā – 10%; 2. studenta veiktie patstāvīgie darbi – 50%; 3. mācību kursa rakstiski kontroldarbi – 40% | ||||||||
Gala pārbaudījums (pilna laika studijas): | Eksāmens | ||||||||
Gala pārbaudījums (nepilna laika studijas): | |||||||||
Studiju rezultāti | |||||||||
Zināšanas: | 1. Treniņu nodarbības gada, mēneša un nedēļas treniņu plāna sastādīšanu. 2. Izvēlētā sporta veida tehnikas un taktikas mācīšanas metodiku. 3. Mācību-treniņu procesa, sacensību drošību un to organizēšanu. 4. Audzēkņu vecumposmam atbilstošu mācīšanas metodiku. | ||||||||
Prasmes: | 5. Lietot zināšanas un prasmes izvēlētā sporta veida mācību-treniņu procesa un nodarbību plānošanā, organizēšanā, vadīšanā un programmu veidošanā. 6. Lietot atbilstošas treniņu metodes, līdzekļus un ievērojot fizisko slodžu regularitāti un dozēšanas principus, atbilstoši vecumam, dzimumam un fiziskais sagatavotībai. 7. Plānot, organizēt un vadīt izvēlētā sporta veida sacensības un pasākumus, ievērojot drošības noteikumus un saudzējot vidi. | ||||||||
Kompetences: | 8. Konstatēt un novērst audzēkņu tehnikas nepilnības, novērtēt audzēkņu fizisko, funkcionālo stāvokli, tehnisko sagatavotību, sasnieguma dinamiku un orientēšanās treniņa procesa efektivitāti, kā arī izvirzīt adekvātas izmaiņas treniņa procesā. 9. Ievērot toleranci pedagoģiskā procesa diferenciācijā un individualizācijā atbilstoši audzēkņu spējām, vajadzībām un interesēm un novērtēt audzēkņu sasniegumu un personības izaugsmi. 10. Patstāvīgi izmantot dažādas mācīšanas metodes. 11. Analizēt izvēlēto mācību metožu, līdzekļu un formu atbilstību audzēkņu spējām un izglītības mērķiem. 12. Sadarboties ar audzēkņu vecākiem. | ||||||||
Bibliogrāfija | |||||||||
Nr. | Atsauce | ||||||||
Obligātā literatūra | |||||||||
1 | 1. Jansone, R., & Fernāte, A. (2009). Kustību apguves un fizisko spēju attīstīšanās didaktika sporta stundās. Metodiskais līdzeklis. Rīga, ISEC, 60lpp. | ||||||||
2 | 2. Fernāte, A. (2015). Dermatoglifikas metode cilvēka iedzimto fizisko spēju noteikšanā un attīstīšanā. projekta vad. un red. S. Luika ; galv. red. R. Līcis, red. U. Grāvītis, lit. red. A. Dzenis. „Vispusīgās fiziskās sagatavotības trenera rokasgrāmata – 4”, Rīga, Latvijas Treneru tālākizglītības centrs, 129-136. | ||||||||
3 | 3. Fernāte, A. (2008). Vispusība – galvenais princips bērnu un jauniešu sportā. Bērnu un pusaudžu trenera rokasgrāmata. J.Žīdena red. R: Imanta, 35-53. | ||||||||
4 | 4. Fernāte, A. (2004). Sportistu treniņu sistēmas raksturojums. Trenera rokasgrāmata. N.Graša red. R: Jumava. 9-26. | ||||||||
5 | 5. Fernāte, A. (2002). Sporta treniņu teorijas pamati. LSPA. 1. daļa | ||||||||
6 | 6. Ķīsis, I. (2002). Sporta teorija, LSPA, 1. daļa. | ||||||||
7 | 7. Ķīsis, I. (2002). Sporta teorija, LSPA, 2. daļa. | ||||||||
8 | 8. Krauksts, V. (2013). Treniņu teorijas pamati (bērni un pusaudži). Drukātava. | ||||||||
9 | 9. Trenera rokasgrāmata1.daļa. (2003). N.Graša red., Rīga: LTTC, 232lpp. | ||||||||
10 | 10. Trenera rokasgrāmata 2.daļa. (2006). N.Graša red., Rīga: LTTC, 215lpp. | ||||||||
11 | 11. Bērnu un jauniešu trenera rokasgrāmata (2008). Rīga, LTTC, 212.lpp | ||||||||
Citi informācijas avoti | |||||||||
1 | Saskaņā ar patstāvīgo darbu uzdevumiem darbs datu bāzēs: PROQUEST EBRARY - Ebook Central THOMSON REUTERS - Web of Science SCOPUS - Bibliographic database SCIENCE DIRECT - World's largest electronic collection of science, technology and medicine |