Pārlekt uz galveno saturu

Sporta veida treniņu teorija, metodika un pedagoģiskā pilnveide

Studiju kursa apraksts

Kursa apraksta statuss:Apstiprināts
Kursa apraksta versija:3.00
Kursa apraksta apstiprināšanas datums:31.10.2024 15:36:54
Par studiju kursu
Kursa kods:LSPA_336LKI līmenis:5. līmenis
Kredītpunkti:5.33ECTS:8.00
Zinātnes nozare:Sporta zinātneMērķauditorija:Sporta treneris; Pedagoģija
Studiju kursa vadītājs
Kursa vadītājs:Jānis Žīdens
Studiju kursa īstenotājs
Struktūrvienība:Latvijas Sporta pedagoģijas akadēmija
Struktūrvienības vadītājs:
Kontaktinformācija:LSPA, Brīvības gatve 333, Rīga, LV-1006
Studiju kursa plānojums
Pilns laiks - 1. semestris
Lekcijas (skaits)Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas)Kopā lekciju kontaktstundas0
Nodarbības (skaits)12Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā nodarbību kontaktstundas24
Kopā kontaktstundas24
Pilns laiks - 2. semestris
Lekcijas (skaits)Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas)Kopā lekciju kontaktstundas0
Nodarbības (skaits)30Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā nodarbību kontaktstundas60
Kopā kontaktstundas60
Pilns laiks - 3. semestris
Lekcijas (skaits)Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas)Kopā lekciju kontaktstundas0
Nodarbības (skaits)10Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā nodarbību kontaktstundas20
Kopā kontaktstundas20
Studiju kursa apraksts
Priekšzināšanas:
Valsts vispārējā vidējā izglītība.
Mērķis:
Iespēja apgūt izvēlētā sporta veida trenera kvalifikāciju profesionālā līmenī plānot, organizēt, vadīt un vērtēt izvēlētā sporta veida mācību, treniņu, metodiskās nodarbības un sacensības, atbilstoši sporta veida trenera profesijas standarta prasībām.
Tēmu saraksts (pilna laika studijas)
Nr.TēmaĪstenošanas formaSkaitsNorises vieta
1Ievads. Izvēlētā sporta veida treneris mērķi un uzdevumi, vērtēšanas kritēriji. Izvēlētā sporta veida trenera sagatavošanas aspekti. Studentu zinātniskā darba izstrādes nosacījumi.Nodarbības12.00cits
2Sportista dienasgrāmata: Dienasgrāmatas saturs. Mācību treniņa darba uzskaite. Sportista uzdevumi treniņa nodarbībai. Papildus ieraksti dienasgrāmatā: plāns, uzskaite, sacensību kalendārs. Intensitāte un apjoms.Nodarbības10.00cits
3Izvēlētā sporta veida tehnikas analizēšana un mācīšanas metodikaNodarbības10.00cits
4Izvēlētā sporta veida taktikas mācīšanas metodikaNodarbības10.00cits
6Audzēkņu snieguma izvērtējums. Pašnovērtējums.Nodarbības10.00cits
Vērtēšana
Patstāvīgais darbs:
Patstāvīgajā darbā students studē speciālo literatūru, izstrādā patstāvīgos darbus (referātus, anotācijas, prezentācijas, veic praktiskos darbus), analizē un izvērtē izvēlētā sporta veida tehnisko izpildījumu, pilnveido savas prasmes.
Vērtēšanas kritēriji:
Par mācību kursa apguvi studējošais saņem diferencētu vērtējumu 10 ballu sistēmā atbilstoši LSPA prasībām. Lai saņemtu pozitīvu vērtējumu par mācību kursu kopvērtējumam jāatbilst vismaz 4 ballēm (minimālais līmenis). Vērtējumu ballēs studējošais saņem apkopojot noteikto punktu skaitu, novērtējot zināšanas, prasmes un kompetences atsevišķu uzdevumu izpildē (patstāvīgie darbi, kontroldarbi, aktīva darbība teorētiskajās, praktiskajās nodarbībās un semināros, prasmju praktiskā demonstrēšana, attieksme un individuālā dinamika). Lai iegūtu pozitīvu vērtējumu, diferencētās ieskaites prasības: 1. attīstības dinamika,aktivitāte semināros un grupu darbā – 10%; 2. studenta veiktie patstāvīgie darbi – 50%; 3. mācību kursa rakstiski kontroldarbi – 40%
Gala pārbaudījums (pilna laika studijas):Eksāmens
Gala pārbaudījums (nepilna laika studijas):
Studiju rezultāti
Zināšanas:1. Treniņu nodarbības gada, mēneša un nedēļas treniņu plāna sastādīšanu. 2. Izvēlētā sporta veida tehnikas un taktikas mācīšanas metodiku. 3. Mācību-treniņu procesa, sacensību drošību un to organizēšanu. 4. Audzēkņu vecumposmam atbilstošu mācīšanas metodiku.
Prasmes:5. Lietot zināšanas un prasmes izvēlētā sporta veida mācību-treniņu procesa un nodarbību plānošanā, organizēšanā, vadīšanā un programmu veidošanā. 6. Lietot atbilstošas treniņu metodes, līdzekļus un ievērojot fizisko slodžu regularitāti un dozēšanas principus, atbilstoši vecumam, dzimumam un fiziskais sagatavotībai. 7. Plānot, organizēt un vadīt izvēlētā sporta veida sacensības un pasākumus, ievērojot drošības noteikumus un saudzējot vidi.
Kompetences:8. Konstatēt un novērst audzēkņu tehnikas nepilnības, novērtēt audzēkņu fizisko, funkcionālo stāvokli, tehnisko sagatavotību, sasnieguma dinamiku un orientēšanās treniņa procesa efektivitāti, kā arī izvirzīt adekvātas izmaiņas treniņa procesā. 9. Ievērot toleranci pedagoģiskā procesa diferenciācijā un individualizācijā atbilstoši audzēkņu spējām, vajadzībām un interesēm un novērtēt audzēkņu sasniegumu un personības izaugsmi. 10. Patstāvīgi izmantot dažādas mācīšanas metodes. 11. Analizēt izvēlēto mācību metožu, līdzekļu un formu atbilstību audzēkņu spējām un izglītības mērķiem. 12. Sadarboties ar audzēkņu vecākiem.
Bibliogrāfija
Nr.Atsauce
Obligātā literatūra
11. Jansone, R., & Fernāte, A. (2009). Kustību apguves un fizisko spēju attīstīšanās didaktika sporta stundās. Metodiskais līdzeklis. Rīga, ISEC, 60lpp.
22. Fernāte, A. (2015). Dermatoglifikas metode cilvēka iedzimto fizisko spēju noteikšanā un attīstīšanā. projekta vad. un red. S. Luika ; galv. red. R. Līcis, red. U. Grāvītis, lit. red. A. Dzenis. „Vispusīgās fiziskās sagatavotības trenera rokasgrāmata – 4”, Rīga, Latvijas Treneru tālākizglītības centrs, 129-136.
33. Fernāte, A. (2008). Vispusība – galvenais princips bērnu un jauniešu sportā. Bērnu un pusaudžu trenera rokasgrāmata. J.Žīdena red. R: Imanta, 35-53.
44. Fernāte, A. (2004). Sportistu treniņu sistēmas raksturojums. Trenera rokasgrāmata. N.Graša red. R: Jumava. 9-26.
55. Fernāte, A. (2002). Sporta treniņu teorijas pamati. LSPA. 1. daļa
66. Ķīsis, I. (2002). Sporta teorija, LSPA, 1. daļa.
77. Ķīsis, I. (2002). Sporta teorija, LSPA, 2. daļa.
88. Krauksts, V. (2013). Treniņu teorijas pamati (bērni un pusaudži). Drukātava.
99. Trenera rokasgrāmata1.daļa. (2003). N.Graša red., Rīga: LTTC, 232lpp.
1010. Trenera rokasgrāmata 2.daļa. (2006). N.Graša red., Rīga: LTTC, 215lpp.
1111. Bērnu un jauniešu trenera rokasgrāmata (2008). Rīga, LTTC, 212.lpp
Citi informācijas avoti
1Saskaņā ar patstāvīgo darbu uzdevumiem darbs datu bāzēs: PROQUEST EBRARY - Ebook Central THOMSON REUTERS - Web of Science SCOPUS - Bibliographic database SCIENCE DIRECT - World's largest electronic collection of science, technology and medicine