.
Stresa menedžments
Studiju kursa apraksts
Kursa apraksta statuss:Apstiprināts
Kursa apraksta versija:1.00
Kursa apraksta apstiprināšanas datums:06.09.2024 08:52:38
Par studiju kursu | |||||||||
Kursa kods: | LSPA_389 | LKI līmenis: | 6. līmenis | ||||||
Kredītpunkti: | 1.33 | ECTS: | 2.00 | ||||||
Zinātnes nozare: | Sporta zinātne | Mērķauditorija: | Sporta treneris | ||||||
Studiju kursa vadītājs | |||||||||
Kursa vadītājs: | Žermēna Vazne | ||||||||
Studiju kursa īstenotājs | |||||||||
Struktūrvienība: | Latvijas Sporta pedagoģijas akadēmija | ||||||||
Struktūrvienības vadītājs: | |||||||||
Kontaktinformācija: | LSPA, Brīvības gatve 333, Rīga, LV-1006 | ||||||||
Studiju kursa plānojums | |||||||||
Pilns laiks - 1. semestris | |||||||||
Lekcijas (skaits) | 4 | Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā lekciju kontaktstundas | 8 | ||||
Nodarbības (skaits) | 6 | Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā nodarbību kontaktstundas | 12 | ||||
Kopā kontaktstundas | 20 | ||||||||
Nepilns laiks - 1. semestris | |||||||||
Lekcijas (skaits) | 2 | Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā lekciju kontaktstundas | 4 | ||||
Nodarbības (skaits) | 3 | Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā nodarbību kontaktstundas | 6 | ||||
Kopā kontaktstundas | 10 | ||||||||
Studiju kursa apraksts | |||||||||
Priekšzināšanas: | Zināšanas vispārīgajā un attīstības psiholoģijā, pedagoģijā, fizioloģijā | ||||||||
Mērķis: | Nodrošināt studentus ar sistematizētām zināšanām un prasmēm par stresa veidošanos un tā individuālo ietekmi uz organismu, stresa regulācijas paņēmienu apguve, kas nepieciešama produktīvākam darbam sporta zinātnes jomā. | ||||||||
Tēmu saraksts (pilna laika studijas) | |||||||||
Nr. | Tēma | Īstenošanas forma | Skaits | Norises vieta | |||||
1 | Stress kā organisma vispārējā adaptīvā reakcija | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
2 | Stresa stimuli jeb stresori | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
3 | Stresa teorētiskā koncepcijas | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
4 | Stresoru veidi un ietekmes faktori. | Nodarbības | 1.00 | cits | |||||
5 | Stresa vadīšanas un pašvadīšanas pamati. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
6 | Laika menedžments | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
7 | Kognitīvi biheiviorālā pieeja stresa regulācijā | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
8 | Personības iekšējo resursu izmantošana | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
9 | Muskuļu relaksācijas un elpošanas tehnikas stresa regulācijā | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
10 | Stresa vadīšanas paņēmienu kopums | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
Tēmu saraksts (nepilna laika studijas) | |||||||||
Nr. | Tēma | Īstenošanas forma | Skaits | Norises vieta | |||||
1 | Stress kā organisma vispārējā adaptīvā reakcija | Lekcijas | 0.50 | auditorija | |||||
2 | Stresa stimuli jeb stresori | Nodarbības | 0.50 | auditorija | |||||
3 | Stresa teorētiskā koncepcijas | Lekcijas | 0.50 | auditorija | |||||
4 | Stresoru veidi un ietekmes faktori. | Nodarbības | 0.50 | cits | |||||
5 | Stresa vadīšanas un pašvadīšanas pamati. | Lekcijas | 0.50 | auditorija | |||||
6 | Laika menedžments | Nodarbības | 0.50 | auditorija | |||||
7 | Kognitīvi biheiviorālā pieeja stresa regulācijā | Lekcijas | 0.50 | auditorija | |||||
8 | Personības iekšējo resursu izmantošana | Nodarbības | 0.50 | auditorija | |||||
9 | Muskuļu relaksācijas un elpošanas tehnikas stresa regulācijā | Nodarbības | 0.50 | auditorija | |||||
10 | Stresa vadīšanas paņēmienu kopums | Nodarbības | 0.50 | auditorija | |||||
Vērtēšana | |||||||||
Patstāvīgais darbs: | Patstāvīgais darbs: Stresa vadīšanas paņēmieni (zinātnisko pētījumu analīze, sagatavota materiāla prezentācija). Viena stresa regulācijas paņēmiena pielietošana praksē (sagatavota metodika). Gatavošanās pārbaudījuma darbam stresa menedžmentā. | ||||||||
Vērtēšanas kritēriji: | Kopvērtējums ir summatīvs. | ||||||||
Gala pārbaudījums (pilna laika studijas): | Eksāmens | ||||||||
Gala pārbaudījums (nepilna laika studijas): | Eksāmens | ||||||||
Studiju rezultāti | |||||||||
Zināšanas: | 1. Pamata stresa veidošanās teorijas. 2. Stresora veidi pedagoģiskajā darbā, stresa individuālā ietekme uz organismu. | ||||||||
Prasmes: | 3. Analītiska stresa vadīšanas un pašvadīšanas paņēmienu atlase un pamatojums. | ||||||||
Kompetences: | 4. Stresa situāciju izpratne un atsevišķu paņēmienu ietošana sporta ikdienas pedagoga darbā. | ||||||||
Bibliogrāfija | |||||||||
Nr. | Atsauce | ||||||||
Obligātā literatūra | |||||||||
1 | Zakriževska-Belogrudova, M. (2021). Stresa anatomija, R.:154 | ||||||||
Papildu literatūra | |||||||||
1 | Nucho A.O., Vidnere M. (1998). Stresa menedžments: pārvarēšana un profilakse. R.:Zvaigzne ABC | ||||||||
2 | Stokenberga I., Freimane G., Sudraba V. (2015). Veselība un slimība psiholoģijā. Monogrāfija Psiholoģija (2). Zvaigzne ABC, 171-244 | ||||||||
Citi informācijas avoti | |||||||||
1 | Zinātniskās datu bāzes/Scientific databases |