.
Maģistra darba izstrāde
Studiju kursa apraksts
Kursa apraksta statuss:Apstiprināts
Kursa apraksta versija:5.00
Kursa apraksta apstiprināšanas datums:29.08.2024 11:14:31
Par studiju kursu | |||||||||
Kursa kods: | LUSDK_060 | LKI līmenis: | 7. līmenis | ||||||
Kredītpunkti: | 6.00 | ECTS: | 9.00 | ||||||
Zinātnes nozare: | Socioloģija; Sociālā politika un sociālā darba organizācija | Mērķauditorija: | Sociālā labklājība un sociālais darbs | ||||||
Studiju kursa vadītājs | |||||||||
Kursa vadītājs: | Lolita Vilka | ||||||||
Studiju kursa īstenotājs | |||||||||
Struktūrvienība: | Rehabilitācijas katedra | ||||||||
Struktūrvienības vadītājs: | |||||||||
Kontaktinformācija: | Rīga, Anniņmuižas bulvāris 26a, socdkrsu[pnkts]lv, +371 67061575 | ||||||||
Studiju kursa plānojums | |||||||||
Pilns laiks - 1. semestris | |||||||||
Lekcijas (skaits) | 0 | Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas) | 0 | Kopā lekciju kontaktstundas | 0 | ||||
Nodarbības (skaits) | 4 | Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā nodarbību kontaktstundas | 8 | ||||
Kopā kontaktstundas | 8 | ||||||||
Pilns laiks - 2. semestris | |||||||||
Lekcijas (skaits) | 0 | Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas) | 0 | Kopā lekciju kontaktstundas | 0 | ||||
Nodarbības (skaits) | 10 | Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā nodarbību kontaktstundas | 20 | ||||
Kopā kontaktstundas | 20 | ||||||||
Nepilns laiks - 1. semestris | |||||||||
Lekcijas (skaits) | Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas) | Kopā lekciju kontaktstundas | 0 | ||||||
Nodarbības (skaits) | 4 | Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā nodarbību kontaktstundas | 8 | ||||
Kopā kontaktstundas | 8 | ||||||||
Nepilns laiks - 2. semestris | |||||||||
Lekcijas (skaits) | Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas) | Kopā lekciju kontaktstundas | 0 | ||||||
Nodarbības (skaits) | 10 | Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā nodarbību kontaktstundas | 20 | ||||
Kopā kontaktstundas | 20 | ||||||||
Nepilns laiks - 3. semestris | |||||||||
Lekcijas (skaits) | Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas) | Kopā lekciju kontaktstundas | 0 | ||||||
Nodarbības (skaits) | 4 | Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā nodarbību kontaktstundas | 8 | ||||
Kopā kontaktstundas | 8 | ||||||||
Studiju kursa apraksts | |||||||||
Priekšzināšanas: | Bakalaura līmeņa kompetence Sociālā darba nozares jautājumos un maģistra studiju programmas "Sociālais darbs" studiju kursu apguve. | ||||||||
Mērķis: | Veicināt maģistrantu spēju veikt pētniecību, spēju patstāvīgi formulēt un kritiski analizēt sarežģītas zinātniskas un profesionālas problēmas sociālās politikas un sociālā darba nozarē, spēju integrēt dažādu jomu zināšanas un dot ieguldījumu jaunu zināšanu radīšanā, pētniecības vai profesionālās darbības metožu attīstībā, parādīt izpratni un ētisko atbildību par zinātnes rezultātu vai profesionālās darbības iespējamo ietekmi uz vidi un sabiedrību. | ||||||||
Tēmu saraksts (pilna laika studijas) | |||||||||
Nr. | Tēma | Īstenošanas forma | Skaits | Norises vieta | |||||
1 | Ievads maģistra pētījumā: pētniecība un jaunrade; sociālie pētījumi un sociālā darba pētījumi un to veidi. Maģistra pētījuma formālās prasības. | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
2 | Pētījuma plāna (dizaina) veidošana: pētījuma tēmas un pētījuma veida izvēle, tēmas aktualitātes noskaidrošana, pētījuma jautājumu formulēšana | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
3 | Seminārs ieskaite: maģistra pētījuma tēmas pieteikums. Tēmas aktualitātes pamatošana | Nodarbības | 2.00 | auditorija | |||||
4 | Teorētiskās literatūras atlase un citi informatīvi resursi (statistikas dati, normatīvais regulējums, u.c. avoti). Informācijas avotu kvalitāte. | Nodarbības | 2.00 | auditorija | |||||
5 | Teorētiskais pamatojums: stāvokļa noskaidrošana pētāmajā jautājumā, pētāmās problēmas noteikšana un definēšana; Pamatjēdzieni, “jēdzienu kartēšana”. Pētījumā lietojamo definīciju izstrādāšana | Nodarbības | 2.00 | auditorija | |||||
6 | Seminārs ieskaite: pētījuma teorētiskā pamatojuma aizstāvēšana | Nodarbības | 2.00 | auditorija | |||||
7 | Seminārs: Praktiskā (lauka) pētījuma saistība ar teorētisko pamatojumu, metodoloģijas aprakstīšana un pētniecības instrumenti. | Nodarbības | 2.00 | auditorija | |||||
8 | Seminārs: Dati, datu analīze, rezultātu aprakstīšana Secinājumu veidošana un inovācijas diskusijai | Nodarbības | 2.00 | auditorija | |||||
Tēmu saraksts (nepilna laika studijas) | |||||||||
Nr. | Tēma | Īstenošanas forma | Skaits | Norises vieta | |||||
1 | Ievads maģistra pētījumā: pētniecība un jaunrade; sociālie pētījumi un sociālā darba pētījumi un to veidi. Maģistra pētījuma formālās prasības. | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
2 | Pētījuma plāna (dizaina) veidošana: pētījuma tēmas un pētījuma veida izvēle, tēmas aktualitātes noskaidrošana, pētījuma jautājumu formulēšana | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
3 | Seminārs ieskaite: maģistra pētījuma tēmas pieteikums. Tēmas aktualitātes pamatošana | Nodarbības | 2.00 | auditorija | |||||
4 | Teorētiskās literatūras atlase un citi informatīvi resursi (statistikas dati, normatīvais regulējums, u.c. avoti). Informācijas avotu kvalitāte. | Nodarbības | 2.00 | auditorija | |||||
5 | Teorētiskais pamatojums: stāvokļa noskaidrošana pētāmajā jautājumā, pētāmās problēmas noteikšana un definēšana; Pamatjēdzieni, “jēdzienu kartēšana”. Pētījumā lietojamo definīciju izstrādāšana | Nodarbības | 4.00 | auditorija | |||||
6 | Seminārs ieskaite: pētījuma teorētiskā pamatojuma aizstāvēšana | Nodarbības | 4.00 | auditorija | |||||
7 | Seminārs: Praktiskā (lauka) pētījuma saistība ar teorētisko pamatojumu, metodoloģijas aprakstīšana un pētniecības instrumenti. | Nodarbības | 2.00 | auditorija | |||||
8 | Seminārs: Dati, datu analīze, rezultātu aprakstīšana Secinājumu veidošana un inovācijas diskusijai | Nodarbības | 2.00 | auditorija | |||||
Vērtēšana | |||||||||
Patstāvīgais darbs: | Maģistra noslēguma darba tēmas pieteikuma un pētījuma dizaina izstrādāšana; informācijas avotu (literatūras, statistikas datu, pētījumu, u.c.) analīze, sistematizēšana un apkopošana; pētījuma metodoloģijas un instrumenta izstrādāšana; datu iegūšana, analizēšana, secinājumu izdarīšana un jautājumu (tēžu) izvirzīšana diskusijai. | ||||||||
Vērtēšanas kritēriji: | Patstāvīgā darba izpilde; dalība semināros un pētnieciskā darba progresa novērtējums. | ||||||||
Gala pārbaudījums (pilna laika studijas): | Ieskaite | ||||||||
Gala pārbaudījums (nepilna laika studijas): | Ieskaite | ||||||||
Studiju rezultāti | |||||||||
Zināšanas: | Spēs pielietot sociālo un socioloģisko pētījumu metodoloģiju; izklāstīt sociālā darba teorētisko pamatojumu, pētniecībā un praksē; spēs izvēlēties un pielietot atbilstoša kvantitatīvās un kvalitatīvās pētījumu metodes pētījumā. | ||||||||
Prasmes: | Spēs identificēt sabiedrībā aktuālas un būtiskas sociālās problēmas; izstrādāt pētījuma plānu; analizēt un sistematizēt jaunākās zinātniskās atziņas; spēs analizēt pētījumā iegūtos rezultātus un diskutēt par tiem; spēs publiskot zinātniskās darbības rezultātus. | ||||||||
Kompetences: | Spēs patstāvīgi veikt pētniecisko darbību sociālās labklājības nozarē, sniedzot ieguldījumu profesionālo zināšanu un prakses attīstībā. | ||||||||
Bibliogrāfija | |||||||||
Nr. | Atsauce | ||||||||
Obligātā literatūra | |||||||||
1 | Zinātniskās darbības likums | ||||||||
2 | Nolikums par kvalifikācijas darba, studējošā pētnieciskā darba (pētnieciskā projekta), bakalaura darba un maģistra darba izstrādāšanu un aizstāvēšanu | ||||||||
3 | Kristīne Mārtinsone, Anita Pipere. Pētniecības terminu skaidrojošā vārdnīca | ||||||||
4 | Mārtinsone Kristīne, Pipere Anita, Kamerāde Daiga. Pētniecība. Teorija un prakse. Rīga: RaKa. 2016 | ||||||||
5 | Atbalsts pētniecībai | ||||||||
Papildu literatūra | |||||||||
1 | Umberto Eko. Kā uzrakstīt diplomdarbu. 2006 |