Pārlekt uz galveno saturu

Mācīšanās un mācīšanas aktivitāšu vadīšana profesionālai izaugsmei

Studiju kursa apraksts

Kursa apraksta statuss:Apstiprināts
Kursa apraksta versija:4.00
Kursa apraksta apstiprināšanas datums:29.08.2024 11:14:46
Par studiju kursu
Kursa kods:LUSDK_265LKI līmenis:7. līmenis
Kredītpunkti:2.00ECTS:3.00
Zinātnes nozare:Pedagoģija; Augstskolas pedagoģijaMērķauditorija:Sociālā labklājība un sociālais darbs
Studiju kursa vadītājs
Kursa vadītājs:Aivars Stankevičs
Studiju kursa īstenotājs
Struktūrvienība:Rehabilitācijas katedra
Struktūrvienības vadītājs:
Kontaktinformācija:Rīga, Anniņmuižas bulvāris 26a, socdkatrsu[pnkts]lv, +371 67061575
Studiju kursa plānojums
Pilns laiks - 1. semestris
Lekcijas (skaits)4Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā lekciju kontaktstundas8
Nodarbības (skaits)8Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā nodarbību kontaktstundas16
Kopā kontaktstundas24
Nepilns laiks - 1. semestris
Lekcijas (skaits)4Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā lekciju kontaktstundas8
Nodarbības (skaits)8Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā nodarbību kontaktstundas16
Kopā kontaktstundas24
Studiju kursa apraksts
Priekšzināšanas:
Psiholoģijā, vispārējā pedagoģijā bakalura līmenī
Mērķis:
Apgūt pedagoģiskā darba zināšanas un prasmes sociāli izglītojošas un pedagoģiskas darbības veikšanai un sociālā darba speciālistu izglītošanā.
Tēmu saraksts (pilna laika studijas)
Nr.TēmaĪstenošanas formaSkaitsNorises vieta
1Pieagušo izglītība. Andragoģija.Lekcijas1.00auditorija
2 Pedagoģiskais process: struktūra un organizācija.Lekcijas1.00auditorija
3Mācību satura veidošana un rezultātu novērtēšana. Digitālā kompetence, IKT resursi un pielietošana.Lekcijas1.00auditorija
Nodarbības2.00auditorija
4Darbs ar auditoriju: formas un metodes. Pedagoģiskā ētika.Lekcijas1.00auditorija
Nodarbības2.00auditorija
5Teorētiskas nodarbības vadīšana (lekcija, diskusija, seminārs).Nodarbības2.00auditorija
6Praktiskas nodarbības vadīšana (lomu spēles, sociālā gadījuma modelēšana, simulācija)Nodarbības2.00auditorija
Tēmu saraksts (nepilna laika studijas)
Nr.TēmaĪstenošanas formaSkaitsNorises vieta
1Pieagušo izglītība. Andragoģija.Lekcijas1.00auditorija
2 Pedagoģiskais process: struktūra un organizācija.Lekcijas1.00auditorija
3Mācību satura veidošana un rezultātu novērtēšana. Digitālā kompetence, IKT resursi un pielietošana.Lekcijas1.00auditorija
Nodarbības2.00auditorija
4Darbs ar auditoriju: formas un metodes. Pedagoģiskā ētika.Lekcijas1.00auditorija
Nodarbības2.00auditorija
5Teorētiskas nodarbības vadīšana (lekcija, diskusija, seminārs).Nodarbības2.00auditorija
6Praktiskas nodarbības vadīšana (lomu spēles, sociālā gadījuma modelēšana, simulācija)Nodarbības2.00auditorija
Vērtēšana
Patstāvīgais darbs:
• Par katru kursa satura tēmu ir jābūt atspoguļojumam portfolio. • Pēc katras lekcijas jāizpilda par attiecīgo tēmu norādītie patstāvīgie darbi uz nākošo nodarbību, materiāli jāievieto portfolio. • Jāsagatavo referāts par vienu no piedāvātajiem tematiem, tas jāprezentē nodarbībā un jāatbild uz uzdotajiem jautājumiem. • Jāizveido vienas lekcijas / nodarbības konspekts, jāprezentē tās struktūra pārējiem studentiem, jāpamato tās saturs un norises loģika.
Vērtēšanas kritēriji:
Prasības kredītpunktu ieguvei:  visu praktisko un semināru nodarbību apmeklēšana un aktīva līdzdalība tajās,  visu patstāvīgo darbu izpilde,  vienas lekcijas konspekta izveide,  lekcijas struktūras prezentācija.
Gala pārbaudījums (pilna laika studijas):Eksāmens
Gala pārbaudījums (nepilna laika studijas):Eksāmens
Studiju rezultāti
Zināšanas:Sudiju kursa apguves rezultātā studējošie spēs apliecināt zināšanas un izpratni par pieaugušo izglītību un izglītības procesa organizāciju, mūsdienīgu mācību satura veidošanu un rezultātu novērtēšanu, izglītošanas pieejām, formām un metodēm, mācību un mācīšanās metodēm.
Prasmes:Kursa apguves rezultātē studējošie spēs veidot izglītojošas studiju un kursu programmas, integrējot metodes un uz pierādījumiem (pētījumos) balstītas zināšanas, sagatavot nodarbību plānus un konspektus; darboties ar auditorriju un vadīt izglītojošus pasākumus sociālā darba speciālistu profesionālai pilnveidei.
Kompetences:Spēs veikt kompetentu sociāli izglītojošu un pedagoģisku darbību, piedalīties sociālā darba speciālistu sagatavošanā un izglītot sociālā darba speciālistus.
Bibliogrāfija
Nr.Atsauce
Obligātā literatūra
1Mārtinsone K. Pieaugušo izglītība. 2012
2Ivanova I. Pieaugušo mācīšanās īpatnības. 2011
3Šteinberga A. Pedagoģiskā psiholoģija. 2013
4Johannes Conrads, Morten Rasmussen, Niall Winters, Anne Geniet, Laurenz Langer. Digital education policies in Europe and beyond. 2017
Papildu literatūra
1Pedagoģijas terminu skaidrojošā vārdnīca. Rīga: Zvaigzne ABC. 2000
2OECD Latvijas Prasmju stratēģija: NOVĒRTĒJUMS UN REKOMENDĀCIJAS. 2019
3Prets D. Izglītības programmu pilnveide. Rīga: Zvaigzne ABC. 2000
4Delors Ž. Mācīšanās ir zelts. Ziņojums, ko Starptautiskā Komisija par izglītību divdesmit pirmajam gadsimtam sniegusi UNESCO. Rīga: UNESCO Latvijas nacionālā komisija. 2000
5 Lonstrupa B. Mācīt pieaugušds ar atvērtību. 2. daļa. Rīga, 2003
6Lonstrupa B. Mācīt pieaugušos ar atklātību. 1. daļa. Rīga, 1995
7Broks A. Izglītības sistemoloģija. Rīga: RaKa. 2000
8Albrehta Dz. Didaktika. Sērija: Tālmācība pedagoģijā. Rīga: RaKa. 2001
9Beļickis I. Izglītības alternatīvās teorijas. Rīga: RaKa. 2001
Citi informācijas avoti
1Žogla I. Didaktikas teorētiskie pamati. Rīga: RaKa. 2001
2Materiāli portālā PEDAGOGS.lv