.
Mācīšanās un mācīšanas aktivitāšu vadīšana profesionālai izaugsmei
Studiju kursa apraksts
Kursa apraksta statuss:Apstiprināts
Kursa apraksta versija:4.00
Kursa apraksta apstiprināšanas datums:29.08.2024 11:14:46
Par studiju kursu | |||||||||
Kursa kods: | LUSDK_265 | LKI līmenis: | 7. līmenis | ||||||
Kredītpunkti: | 2.00 | ECTS: | 3.00 | ||||||
Zinātnes nozare: | Pedagoģija; Augstskolas pedagoģija | Mērķauditorija: | Sociālā labklājība un sociālais darbs | ||||||
Studiju kursa vadītājs | |||||||||
Kursa vadītājs: | Aivars Stankevičs | ||||||||
Studiju kursa īstenotājs | |||||||||
Struktūrvienība: | Rehabilitācijas katedra | ||||||||
Struktūrvienības vadītājs: | |||||||||
Kontaktinformācija: | Rīga, Anniņmuižas bulvāris 26a, socdkrsu[pnkts]lv, +371 67061575 | ||||||||
Studiju kursa plānojums | |||||||||
Pilns laiks - 1. semestris | |||||||||
Lekcijas (skaits) | 4 | Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā lekciju kontaktstundas | 8 | ||||
Nodarbības (skaits) | 8 | Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā nodarbību kontaktstundas | 16 | ||||
Kopā kontaktstundas | 24 | ||||||||
Nepilns laiks - 1. semestris | |||||||||
Lekcijas (skaits) | 4 | Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā lekciju kontaktstundas | 8 | ||||
Nodarbības (skaits) | 8 | Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā nodarbību kontaktstundas | 16 | ||||
Kopā kontaktstundas | 24 | ||||||||
Studiju kursa apraksts | |||||||||
Priekšzināšanas: | Psiholoģijā, vispārējā pedagoģijā bakalura līmenī | ||||||||
Mērķis: | Apgūt pedagoģiskā darba zināšanas un prasmes sociāli izglītojošas un pedagoģiskas darbības veikšanai un sociālā darba speciālistu izglītošanā. | ||||||||
Tēmu saraksts (pilna laika studijas) | |||||||||
Nr. | Tēma | Īstenošanas forma | Skaits | Norises vieta | |||||
1 | Pieagušo izglītība. Andragoģija. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
2 | Pedagoģiskais process: struktūra un organizācija. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
3 | Mācību satura veidošana un rezultātu novērtēšana. Digitālā kompetence, IKT resursi un pielietošana. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
Nodarbības | 2.00 | auditorija | |||||||
4 | Darbs ar auditoriju: formas un metodes. Pedagoģiskā ētika. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
Nodarbības | 2.00 | auditorija | |||||||
5 | Teorētiskas nodarbības vadīšana (lekcija, diskusija, seminārs). | Nodarbības | 2.00 | auditorija | |||||
6 | Praktiskas nodarbības vadīšana (lomu spēles, sociālā gadījuma modelēšana, simulācija) | Nodarbības | 2.00 | auditorija | |||||
Tēmu saraksts (nepilna laika studijas) | |||||||||
Nr. | Tēma | Īstenošanas forma | Skaits | Norises vieta | |||||
1 | Pieagušo izglītība. Andragoģija. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
2 | Pedagoģiskais process: struktūra un organizācija. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
3 | Mācību satura veidošana un rezultātu novērtēšana. Digitālā kompetence, IKT resursi un pielietošana. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
Nodarbības | 2.00 | auditorija | |||||||
4 | Darbs ar auditoriju: formas un metodes. Pedagoģiskā ētika. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
Nodarbības | 2.00 | auditorija | |||||||
5 | Teorētiskas nodarbības vadīšana (lekcija, diskusija, seminārs). | Nodarbības | 2.00 | auditorija | |||||
6 | Praktiskas nodarbības vadīšana (lomu spēles, sociālā gadījuma modelēšana, simulācija) | Nodarbības | 2.00 | auditorija | |||||
Vērtēšana | |||||||||
Patstāvīgais darbs: | • Par katru kursa satura tēmu ir jābūt atspoguļojumam portfolio. • Pēc katras lekcijas jāizpilda par attiecīgo tēmu norādītie patstāvīgie darbi uz nākošo nodarbību, materiāli jāievieto portfolio. • Jāsagatavo referāts par vienu no piedāvātajiem tematiem, tas jāprezentē nodarbībā un jāatbild uz uzdotajiem jautājumiem. • Jāizveido vienas lekcijas / nodarbības konspekts, jāprezentē tās struktūra pārējiem studentiem, jāpamato tās saturs un norises loģika. | ||||||||
Vērtēšanas kritēriji: | Prasības kredītpunktu ieguvei: visu praktisko un semināru nodarbību apmeklēšana un aktīva līdzdalība tajās, visu patstāvīgo darbu izpilde, vienas lekcijas konspekta izveide, lekcijas struktūras prezentācija. | ||||||||
Gala pārbaudījums (pilna laika studijas): | Eksāmens | ||||||||
Gala pārbaudījums (nepilna laika studijas): | Eksāmens | ||||||||
Studiju rezultāti | |||||||||
Zināšanas: | Sudiju kursa apguves rezultātā studējošie spēs apliecināt zināšanas un izpratni par pieaugušo izglītību un izglītības procesa organizāciju, mūsdienīgu mācību satura veidošanu un rezultātu novērtēšanu, izglītošanas pieejām, formām un metodēm, mācību un mācīšanās metodēm. | ||||||||
Prasmes: | Kursa apguves rezultātē studējošie spēs veidot izglītojošas studiju un kursu programmas, integrējot metodes un uz pierādījumiem (pētījumos) balstītas zināšanas, sagatavot nodarbību plānus un konspektus; darboties ar auditorriju un vadīt izglītojošus pasākumus sociālā darba speciālistu profesionālai pilnveidei. | ||||||||
Kompetences: | Spēs veikt kompetentu sociāli izglītojošu un pedagoģisku darbību, piedalīties sociālā darba speciālistu sagatavošanā un izglītot sociālā darba speciālistus. | ||||||||
Bibliogrāfija | |||||||||
Nr. | Atsauce | ||||||||
Obligātā literatūra | |||||||||
1 | Mārtinsone K. Pieaugušo izglītība. 2012 | ||||||||
2 | Ivanova I. Pieaugušo mācīšanās īpatnības. 2011 | ||||||||
3 | Šteinberga A. Pedagoģiskā psiholoģija. 2013 | ||||||||
4 | Johannes Conrads, Morten Rasmussen, Niall Winters, Anne Geniet, Laurenz Langer. Digital education policies in Europe and beyond. 2017 | ||||||||
Papildu literatūra | |||||||||
1 | Pedagoģijas terminu skaidrojošā vārdnīca. Rīga: Zvaigzne ABC. 2000 | ||||||||
2 | OECD Latvijas Prasmju stratēģija: NOVĒRTĒJUMS UN REKOMENDĀCIJAS. 2019 | ||||||||
3 | Prets D. Izglītības programmu pilnveide. Rīga: Zvaigzne ABC. 2000 | ||||||||
4 | Delors Ž. Mācīšanās ir zelts. Ziņojums, ko Starptautiskā Komisija par izglītību divdesmit pirmajam gadsimtam sniegusi UNESCO. Rīga: UNESCO Latvijas nacionālā komisija. 2000 | ||||||||
5 | Lonstrupa B. Mācīt pieaugušds ar atvērtību. 2. daļa. Rīga, 2003 | ||||||||
6 | Lonstrupa B. Mācīt pieaugušos ar atklātību. 1. daļa. Rīga, 1995 | ||||||||
7 | Broks A. Izglītības sistemoloģija. Rīga: RaKa. 2000 | ||||||||
8 | Albrehta Dz. Didaktika. Sērija: Tālmācība pedagoģijā. Rīga: RaKa. 2001 | ||||||||
9 | Beļickis I. Izglītības alternatīvās teorijas. Rīga: RaKa. 2001 | ||||||||
Citi informācijas avoti | |||||||||
1 | Žogla I. Didaktikas teorētiskie pamati. Rīga: RaKa. 2001 | ||||||||
2 | Materiāli portālā PEDAGOGS.lv |