Pārlekt uz galveno saturu

Integrēto pakalpojumu vadība veselības aprūpē un sociālajā darbā

Studiju kursa apraksts

Kursa apraksta statuss:Apstiprināts
Kursa apraksta versija:2.00
Kursa apraksta apstiprināšanas datums:27.08.2024 09:24:40
Par studiju kursu
Kursa kods:LUSDK_288LKI līmenis:7. līmenis
Kredītpunkti:2.00ECTS:3.00
Zinātnes nozare:Socioloģija; Sociālā politika un sociālā darba organizācijaMērķauditorija:Sociālā labklājība un sociālais darbs
Studiju kursa vadītājs
Kursa vadītājs:Anita Ābele
Studiju kursa īstenotājs
Struktūrvienība:Rehabilitācijas katedra
Struktūrvienības vadītājs:
Kontaktinformācija:Rīga, Anniņmuižas bulvāris 26a, socdkatrsu[pnkts]lv, +371 67061575
Studiju kursa plānojums
Pilns laiks - 1. semestris
Lekcijas (skaits)6Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā lekciju kontaktstundas12
Nodarbības (skaits)6Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā nodarbību kontaktstundas12
Kopā kontaktstundas24
Nepilns laiks - 1. semestris
Lekcijas (skaits)6Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā lekciju kontaktstundas12
Nodarbības (skaits)6Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā nodarbību kontaktstundas12
Kopā kontaktstundas24
Studiju kursa apraksts
Priekšzināšanas:
Cilvēka funkcionēšanas biomedicīniskie aspekti, sociālā darba pamati, veselības aprūpes pamati, sociālā darba vadība.
Mērķis:
Sniegt zināšanas par integrēto veselības un sociālo pakalpojumu vadību un attīstīt profesionālās prasmes integrēto pakalpojumu vadīšanā.
Tēmu saraksts (pilna laika studijas)
Nr.TēmaĪstenošanas formaSkaitsNorises vieta
1Integrēto pakalpojumu raksturojums un tiesību normas, kas regulē integrēto pakalpojumu nodrošinājumu. Integrēto pakalpojuma saņēmēju portrets.Lekcijas1.00auditorija
Nodarbības1.00auditorija
2Veselības aprūpes sistēmas raksturojums un resursi integrēto pakalpojumu sniegšanā.Lekcijas1.00auditorija
Nodarbības1.00auditorija
3Rehabilitācijas sistēmas raksturojums un resursi integrēto pakalpojuma sniegšanā.Lekcijas1.00auditorija
Nodarbības1.00auditorija
4Sociālo pakalpojumu raksturojums un resursi integrēto pakalpojumu sniegšanā.Lekcijas1.00auditorija
Nodarbības1.00auditorija
5Komandas darba vadība un sadarbība multiprofesionālajā komandā, integrēto pakalpojumu nodrošināšanā.Lekcijas1.00auditorija
Nodarbības1.00auditorija
6Klienta novērtēšana, integrēto pakalpojumu saņemšanai, un integrēto pakalpojumu novērtēšanas rezultātu analīze.Lekcijas1.00auditorija
Nodarbības1.00auditorija
Tēmu saraksts (nepilna laika studijas)
Nr.TēmaĪstenošanas formaSkaitsNorises vieta
1Integrēto pakalpojumu raksturojums un tiesību normas, kas regulē integrēto pakalpojumu nodrošinājumu. Integrēto pakalpojuma saņēmēju portrets.Lekcijas1.00auditorija
Nodarbības1.00auditorija
2Veselības aprūpes sistēmas raksturojums un resursi integrēto pakalpojumu sniegšanā.Lekcijas1.00auditorija
Nodarbības1.00auditorija
3Rehabilitācijas sistēmas raksturojums un resursi integrēto pakalpojuma sniegšanā.Lekcijas1.00auditorija
Nodarbības1.00auditorija
4Sociālo pakalpojumu raksturojums un resursi integrēto pakalpojumu sniegšanā.Lekcijas1.00auditorija
Nodarbības1.00auditorija
5Komandas darba vadība un sadarbība multiprofesionālajā komandā, integrēto pakalpojumu nodrošināšanā.Lekcijas1.00auditorija
Nodarbības1.00auditorija
6Klienta novērtēšana, integrēto pakalpojumu saņemšanai, un integrēto pakalpojumu novērtēšanas rezultātu analīze.Lekcijas1.00auditorija
Nodarbības1.00auditorija
Vērtēšana
Patstāvīgais darbs:
Pastāvīgas literatūras studijas. Individuālais un grupu darbs nodarbību laikā, diskutējot par attiecīgās nodarbības temata problemātiku, situāciju analīze – darbs grupās. Lai izvērtētu studiju kursa kvalitāti kopumā, studentam jāaizpilda studiju kursa novērtēšanas anketa Studējošo portālā.
Vērtēšanas kritēriji:
Aktivitāte un līdzdalība nodarbībās, grupu darbos – 20%; eksāmens – gadījuma analīzes prezentācija: plānot integrēto pakalpojumu sniegšanas procesu, piesaistot atbilstošus resursus pakalpojumu nodrošināšanā; izstrādāt rehabilitācijas plānu un sastādīt laika grafiku – 80%.
Gala pārbaudījums (pilna laika studijas):Eksāmens
Gala pārbaudījums (nepilna laika studijas):Eksāmens
Studiju rezultāti
Zināšanas:Studiju kursa apguves rezultātā studenti spēs: - raksturot veselības aprūpes, medicīniskās rehabilitācijas un sociālos pakalpojumus, piesaistāmos resursus; - aprakstīt profesionāļu kompetences un sadarbību komandā, integrēto pakalpojumu nodrošināšanai; - izprast integrēto pakalpojumu saņēmēja vajadzības un problemātiku; - raksturot klienta novērtēšanas metodes, integrēto pakalpojumu saņēmšanai; - analizēt komandas sadarbības modeļus, integrēto pakalpojumu sniegšanā.
Prasmes:- integrēt iegūtās teorētiskās zināšanas praktiskās nodarbībās; - īstenot klienta vajadzībām atbilstošu pieeju, integrēto veselības aprūpes un sociālo pakalpojumu nodrošināšanā; - orientēties jomas normatīvajā bāzē.
Kompetences:Izprast, organizēt un vadīt integrētos veselības un sociālos pakalpojumus.
Bibliogrāfija
Nr.Atsauce
Obligātā literatūra
1Praude, Valērijs (2012). Menedžments 1. Rīga: Burtene
2Praude, Valērijs (2012). Menedžments 2. Rīga: Burtene
3Cilvēcīga vadība... jo darbinieki ir cilvēki, nevis resursi. (2023). Rīga: Zvaigzne ABC
4Sociālo pakalpojumu un sociālās palīdzības likums. Pieņemts Saeimā 31.10.2002.
5Ārstniecības likums. Pieņemts Saeimā 12.06.1997.
Papildu literatūra
1Sociālā darba vārdnīca. (2023). Rīga: LU SZF SPPI
2Vadošā sociālā darbinieka profesijas standarts (2022).
3Latvijas sociālo darbinieku ētikas kodekss (2022).
4Efektīva vadītāja rokasgrāmata
5Šarmers, K.O. (2019). U teorija. Vadība no topošās nākotnes. Rīga: Zvaigzne ABC
6Starptautiskā funkcionēšanas, nespējas un veselības klasifikācija. (2003). PVO, Rīga
7Jonsoon, G., Ekholm J., Schult, M. L. (2008). The International Classification of Functioning, Disability and Helth enviromental factors as facilitators or barriers used in describing personal and social networks: a pilot study of adults with cerebral palsy. International Journal of Rehabilitation Research
8Towards a Common Language for Functioning, Disability and Health ICF. (2002). WHO. Geneva
9Occupational therapy and physical dysfunction: enabling occupation / edited by Michael Curtin, Matthew Molineux, Jo-anne Supyk-Mellson. (2010). 6th ed. New York: Churchill Livingstone/Elsevier
10Tomey, K. M., Sowers, M. R. (2009). Assessment of physical functioning: a conceptual model encompassing environmental factors and individual compensation strategies
Citi informācijas avoti
1Likumi
2Sociālo pakalpojumu atbalsta sistēmas pilnveide
3Infografikas
4VM
5VM search