.
Prakse VI
Studiju kursa apraksts
Kursa apraksta statuss:Apstiprināts
Kursa apraksta versija:3.00
Kursa apraksta apstiprināšanas datums:17.08.2023 08:53:57
Par studiju kursu | |||||||||
Kursa kods: | MDAK_358 | LKI līmenis: | 6. līmenis | ||||||
Kredītpunkti: | 16.00 | ECTS: | 24.00 | ||||||
Zinātnes nozare: | Klīniskā medicīna; Veselības aprūpe | Mērķauditorija: | Māszinības | ||||||
Studiju kursa vadītājs | |||||||||
Kursa vadītājs: | Eva Cela | ||||||||
Studiju kursa īstenotājs | |||||||||
Struktūrvienība: | Māszinību un dzemdību aprūpes katedra | ||||||||
Struktūrvienības vadītājs: | |||||||||
Kontaktinformācija: | Rīga, Anniņmuižas bulvāris 26a, mdakrsu[pnkts]lv, +371 67061568 | ||||||||
Studiju kursa plānojums | |||||||||
Pilns laiks - 1. semestris | |||||||||
Lekcijas (skaits) | 1 | Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā lekciju kontaktstundas | 2 | ||||
Nodarbības (skaits) | 1 | Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā nodarbību kontaktstundas | 2 | ||||
Kopā kontaktstundas | 4 | ||||||||
Studiju kursa apraksts | |||||||||
Priekšzināšanas: | 1., 2., 3., studiju gada programmā iekļautie studiju kursi. | ||||||||
Mērķis: | Prakses laikā pilnveido un nostiprina teorētiskās zināšanas un praktiskās iemaņas, integrē pacientu aprūpi un ar to saistītās klīniskās procedūras, atbilstoši māsu profesijas standartam, profesionālās ētikas principiem un 1., 2., 3. un 4. studiju gada programmā apgūtām zināšanām dažādās nozarēs - ķirurģiskās aprūpes māsas specialitātē, ambulatorās aprūpes māsas specialitātē, internās aprūpes māsas specialitātē. | ||||||||
Tēmu saraksts (pilna laika studijas) | |||||||||
Nr. | Tēma | Īstenošanas forma | Skaits | Norises vieta | |||||
1 | Prakses informatīvā daļa, prakses instruktāža | Lekcijas | 1.00 | E-studiju vide | |||||
Nodarbības | 1.00 | E-studiju vide | |||||||
Vērtēšana | |||||||||
Patstāvīgais darbs: | Ievērot prakses paredzētās darba stundas (640 akad.st) un nostrādāt pilnā apjomā, aizpildīt praksē paredzēto dokumentāciju, abpusēji ierosinājumi par prakses kvalitatīvo un organizatorisko saturu. | ||||||||
Vērtēšanas kritēriji: | Prakses pārskata – “Prakse VI” iesniegšana, prakses aizstāvēšana. Kopējais vērtējums – 100% tiek iegūts: prakses dokumentācijas vērtēšanas kritēriji: 30% no kopvērtējuma un prakses/klīnisko gadījumu aizstāvēšana 70% no kopvērtējuma. Kritēriji ir publicēti e-studijās. | ||||||||
Gala pārbaudījums (pilna laika studijas): | Aizstāvēšana (Prakse) | ||||||||
Gala pārbaudījums (nepilna laika studijas): | |||||||||
Studiju rezultāti | |||||||||
Zināšanas: | Vispārējās un specializētās aprūpes nodrošināšanā, atbilstoši māsu profesijas standartam. | ||||||||
Prasmes: | Spēja pielietot un izvērtēt atbilstošas klīniskās procedūras un citas aprūpes darbības – primārā, sekundārā un terciāla līmeņa pacientu aprūpē – ķirurģijas, terapijas un pediatrijas nozares pacientiem. | ||||||||
Kompetences: | Spēja īstenot pierādījumos balstītu pacientu aprūpi visu vecuma posmos, patstāvīgi (autonomi) nodrošināt pacienta aprūpes procesa nepārtrauktību multikulturālā vidē, spēja realizēt uz indivīdu centrētu aprūpi, lietojot terapeitisko komunikāciju, spēja sniegt neatliekamo medicīnisko palīdzību dzīvībai kritiskās un katastrofu situācijās indivīdiem visos vecuma posmos, spēja nodrošināt mātes, bērna aprūpi un ģimenes vai likumisko pārstāvju izglītošanu reproduktīvās veselības kontekstā, spēja nodrošināt ilgtermiņa aprūpi pacientiem ar hroniskām slimībām visos vecuma posmos, spēja nodrošināt pacientu aprūpi vispārējā medicīnā un ķirurģijā visos vecuma posmos, Spēja nodrošināt geriatrisko aprūpi, Spēja nodrošināt aprūpi mirstošam pacientam. Spēja ievērot infekciju kontroles principus, spēja izglītot pacientus un viņu ģimeni vai likumiskos pārstāvjus akūtu slimību gadījumā. Spēja izglītot pacientu un viņu ģimeni vai likumiskos pārstāvjus hronisku slimību gadījumā, spēja darboties starpnozaru komandā, spēja realizēt aprūpes procesu ievērojot ētikas, bioētikas un cilvēktiesību un deontoloģijas pamatprincipus profesionālajā darbībā. | ||||||||
Bibliogrāfija | |||||||||
Nr. | Atsauce | ||||||||
Obligātā literatūra | |||||||||
1 | Myers, Judith L.Gulanick, Meg. 2014. Nursing Care Plans: Diagnoses, Interventions, and Outcomes. Philadelphia: Mosby. EBSCOhost | ||||||||
2 | Doenges, Marilynn E., Moorhouse, Mary Frances, Murr, Alice C. 2019. Nursing Care Plans: Guidelines for Individualizing Client Care Across the Life Span. Philadelphia: F.A.Davis, EBSCOhost | ||||||||
3 | Wilkinson, Judith M. Treas, Leslie S.Barnett, Karen L. Smith, Mable H. 2016. Fundamentals of Nursing. F.A.Davis. EBSCOhost | ||||||||
4 | e-studijas materiāli: Metodiskie norādījumi “Prakse VI” | ||||||||
5 | Aprūpes diagnozes – Definīcijas un klasifikācija 2018 – 2020” 11.izdevums. 2020. | ||||||||
6 | Ārvalstu studentiem/For international students | ||||||||
7 | Myers, Judith L.Gulanick, Meg. 2014. Nursing Care Plans: Diagnoses, Interventions, and Outcomes. Philadelphia: Mosby. EBSCOhost | ||||||||
8 | Doenges, Marilynn E., Moorhouse, Mary Frances, Murr, Alice C. 2019. Nursing Care Plans: Guidelines for Individualizing Client Care Across the Life Span. Philadelphia: F.A.Davis, EBSCOhost | ||||||||
Papildu literatūra | |||||||||
1 | Candia Baker Laughlin. Core Curriculum for Ambulatory Care Nursing. |