Pārlekt uz galveno saturu

Prakse VI

Studiju kursa apraksts

Kursa apraksta statuss:Apstiprināts
Kursa apraksta versija:3.00
Kursa apraksta apstiprināšanas datums:17.08.2023 08:53:57
Par studiju kursu
Kursa kods:MDAK_358LKI līmenis:6. līmenis
Kredītpunkti:16.00ECTS:24.00
Zinātnes nozare:Klīniskā medicīna; Veselības aprūpeMērķauditorija:Māszinības
Studiju kursa vadītājs
Kursa vadītājs:Eva Cela
Studiju kursa īstenotājs
Struktūrvienība:Māszinību un dzemdību aprūpes katedra
Struktūrvienības vadītājs:
Kontaktinformācija:Rīga, Anniņmuižas bulvāris 26a, mdakatrsu[pnkts]lv, +371 67061568
Studiju kursa plānojums
Pilns laiks - 1. semestris
Lekcijas (skaits)1Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā lekciju kontaktstundas2
Nodarbības (skaits)1Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā nodarbību kontaktstundas2
Kopā kontaktstundas4
Studiju kursa apraksts
Priekšzināšanas:
1., 2., 3., studiju gada programmā iekļautie studiju kursi.
Mērķis:
Prakses laikā pilnveido un nostiprina teorētiskās zināšanas un praktiskās iemaņas, integrē pacientu aprūpi un ar to saistītās klīniskās procedūras, atbilstoši māsu profesijas standartam, profesionālās ētikas principiem un 1., 2., 3. un 4. studiju gada programmā apgūtām zināšanām dažādās nozarēs - ķirurģiskās aprūpes māsas specialitātē, ambulatorās aprūpes māsas specialitātē, internās aprūpes māsas specialitātē.
Tēmu saraksts (pilna laika studijas)
Nr.TēmaĪstenošanas formaSkaitsNorises vieta
1Prakses informatīvā daļa, prakses instruktāžaLekcijas1.00E-studiju vide
Nodarbības1.00E-studiju vide
Vērtēšana
Patstāvīgais darbs:
Ievērot prakses paredzētās darba stundas (640 akad.st) un nostrādāt pilnā apjomā, aizpildīt praksē paredzēto dokumentāciju, abpusēji ierosinājumi par prakses kvalitatīvo un organizatorisko saturu.
Vērtēšanas kritēriji:
Prakses pārskata – “Prakse VI” iesniegšana, prakses aizstāvēšana. Kopējais vērtējums – 100% tiek iegūts: prakses dokumentācijas vērtēšanas kritēriji: 30% no kopvērtējuma un prakses/klīnisko gadījumu aizstāvēšana 70% no kopvērtējuma. Kritēriji ir publicēti e-studijās.
Gala pārbaudījums (pilna laika studijas):Aizstāvēšana (Prakse)
Gala pārbaudījums (nepilna laika studijas):
Studiju rezultāti
Zināšanas:Vispārējās un specializētās aprūpes nodrošināšanā, atbilstoši māsu profesijas standartam.
Prasmes:Spēja pielietot un izvērtēt atbilstošas klīniskās procedūras un citas aprūpes darbības – primārā, sekundārā un terciāla līmeņa pacientu aprūpē – ķirurģijas, terapijas un pediatrijas nozares pacientiem.
Kompetences:Spēja īstenot pierādījumos balstītu pacientu aprūpi visu vecuma posmos, patstāvīgi (autonomi) nodrošināt pacienta aprūpes procesa nepārtrauktību multikulturālā vidē, spēja realizēt uz indivīdu centrētu aprūpi, lietojot terapeitisko komunikāciju, spēja sniegt neatliekamo medicīnisko palīdzību dzīvībai kritiskās un katastrofu situācijās indivīdiem visos vecuma posmos, spēja nodrošināt mātes, bērna aprūpi un ģimenes vai likumisko pārstāvju izglītošanu reproduktīvās veselības kontekstā, spēja nodrošināt ilgtermiņa aprūpi pacientiem ar hroniskām slimībām visos vecuma posmos, spēja nodrošināt pacientu aprūpi vispārējā medicīnā un ķirurģijā visos vecuma posmos, Spēja nodrošināt geriatrisko aprūpi, Spēja nodrošināt aprūpi mirstošam pacientam. Spēja ievērot infekciju kontroles principus, spēja izglītot pacientus un viņu ģimeni vai likumiskos pārstāvjus akūtu slimību gadījumā. Spēja izglītot pacientu un viņu ģimeni vai likumiskos pārstāvjus hronisku slimību gadījumā, spēja darboties starpnozaru komandā, spēja realizēt aprūpes procesu ievērojot ētikas, bioētikas un cilvēktiesību un deontoloģijas pamatprincipus profesionālajā darbībā.
Bibliogrāfija
Nr.Atsauce
Obligātā literatūra
1Myers, Judith L.Gulanick, Meg. 2014. Nursing Care Plans: Diagnoses, Interventions, and Outcomes. Philadelphia: Mosby. EBSCOhost
2Doenges, Marilynn E., Moorhouse, Mary Frances, Murr, Alice C. 2019. Nursing Care Plans: Guidelines for Individualizing Client Care Across the Life Span. Philadelphia: F.A.Davis, EBSCOhost
3Wilkinson, Judith M. Treas, Leslie S.Barnett, Karen L. Smith, Mable H. 2016. Fundamentals of Nursing. F.A.Davis. EBSCOhost
4e-studijas materiāli: Metodiskie norādījumi “Prakse VI”
5Aprūpes diagnozes – Definīcijas un klasifikācija 2018 – 2020” 11.izdevums. 2020.
6Ārvalstu studentiem/For international students
7Myers, Judith L.Gulanick, Meg. 2014. Nursing Care Plans: Diagnoses, Interventions, and Outcomes. Philadelphia: Mosby. EBSCOhost
8Doenges, Marilynn E., Moorhouse, Mary Frances, Murr, Alice C. 2019. Nursing Care Plans: Guidelines for Individualizing Client Care Across the Life Span. Philadelphia: F.A.Davis, EBSCOhost
Papildu literatūra
1Candia Baker Laughlin. Core Curriculum for Ambulatory Care Nursing.