.
Saskarsmes kultūra zobārstniecībā
Studiju kursa apraksts
Kursa apraksta statuss:Apstiprināts
Kursa apraksta versija:6.00
Kursa apraksta apstiprināšanas datums:05.09.2022 12:18:21
Par studiju kursu | |||||||||
Kursa kods: | MMK_022 | LKI līmenis: | 7. līmenis | ||||||
Kredītpunkti: | 2.00 | ECTS: | 3.00 | ||||||
Zinātnes nozare: | Klīniskā medicīna | Mērķauditorija: | Zobārstniecība | ||||||
Studiju kursa vadītājs | |||||||||
Kursa vadītājs: | Ingrīda Čēma | ||||||||
Studiju kursa īstenotājs | |||||||||
Struktūrvienība: | Mutes, sejas un žokļu ķirurģijas un mutes medicīnas katedra | ||||||||
Struktūrvienības vadītājs: | |||||||||
Kontaktinformācija: | Rīga, Dzirciema iela 20, oralpatokatrsu[pnkts]lv, +371 67409136 | ||||||||
Studiju kursa plānojums | |||||||||
Pilns laiks - 1. semestris | |||||||||
Lekcijas (skaits) | 8 | Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā lekciju kontaktstundas | 16 | ||||
Nodarbības (skaits) | 8 | Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā nodarbību kontaktstundas | 16 | ||||
Kopā kontaktstundas | 32 | ||||||||
Studiju kursa apraksts | |||||||||
Priekšzināšanas: | Uzsākot studiju kursu (vai studiju kursa semestri) jābūt sekmīgi nokārtotiem visiem iepriekšējos studiju semestros atbilstošajā studiju plānā (D1 forma) paredzētajiem pārbaudījumiem. Vidusskolas zināšanas un motivācija kļūt par veiksmīgu un labu zobārstu. | ||||||||
Mērķis: | Apgūt saskarsmes psiholoģijas pamatus, lai kļūtu par gudru, kompetentu, iecienītu, prasmīgu zobārstu un mūsu sabiedrības locekli. | ||||||||
Tēmu saraksts (pilna laika studijas) | |||||||||
Nr. | Tēma | Īstenošanas forma | Skaits | Norises vieta | |||||
1 | Saskarsmes psiholoģijas definīcija. Vispārīgie saskarsmes psiholoģijas aspekti un to nepieciešamība veiksmīgam darbam zobārstniecībā. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
2 | Pirmās lekcijas analīze un daži vispārīgi testi. | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
3 | Personības loma saskarsmē, temperaments, raksturs. Psiholoģijas testi un to pielietojums saskarsmē. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
4 | Psiholoģijas testi un to analīze. | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
5 | Saskarsmes psiholoģija kolektīvos (darbā, sabiedrībā, ģimenē). | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
6 | Lomu spēles un analīze. | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
7 | Saskarsmes psiholoģijas aspekti, veidojot attiecības ar pacientiem. Veiksmīgas sadarbības atslēgas. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
8 | Pirmā iespaida nozīme, saruna, verbālā un neverbālā saskarsme. | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
9 | Saskarsmes psiholoģija attiecībās ar kolēģiem un sabiedrību, un ētikas normas. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
10 | Mācīšanās publiski uzstāties, vest sarunas, klausīties, intervēt. | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
11 | Konflikti, to veidošanās, risināšanas metodes un to pielietojums zobārstniecības praksē. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
12 | Konfliktu testi, analīze, risināšanas prakse. | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
13 | Saskarsme ar kolēģiem un citiem cilvēkiem visā pasaulē. Kultūras, izglītības, izcelsmes, audzināšanas dažādības nozīme saskarsmē. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
14 | Individuālais darbs. Sagatavot prezentāciju par saskarsmes īpatnībām kādā konkrētā valstī. | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
15 | Ārsta zvērests šodien. Zināšanu un izglītības nozīme saskarsmē. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
16 | Mūsu savstarpējās saskarsmes analīze. Ieguvumi, ko varam uzlabot. | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
Vērtēšana | |||||||||
Patstāvīgais darbs: | Lekcijās un praktiskajās nodarbībās sniegtā vizuālā materiāla studēšana. Obligātās literatūras ieteiktā materiāla studēšana. Sevis pilnveidošanas nolūkos piedalīties dažādos sadzīves, akadēmiskos un zinātniskos pasākumos, ar mērķi vērot saskarsmes kultūru un uzvedību. Situāciju analīze diskusijās ar kolēģiem. | ||||||||
Vērtēšanas kritēriji: | Spēja aktīvi piedalīties diskusijās par lekciju tēmām. Sagatavot prezentācijas par dažādu tautu kultūras parašām. Risināt piedāvātos sadzīves situācijas uzdevumus. Gala vērtējumu veido eksāmens (100%). | ||||||||
Gala pārbaudījums (pilna laika studijas): | Eksāmens (Rakstisks) | ||||||||
Gala pārbaudījums (nepilna laika studijas): | |||||||||
Studiju rezultāti | |||||||||
Zināšanas: | Zinās saskarsmes psiholoģiju, lai veidotu attiecības ar kolēģiem, pacientiem un sabiedrību Latvijā, citās valstīs un kultūrās. | ||||||||
Prasmes: | Būs prasme labi iekļauties un veidot darba kolektīvu un sevi prezentēt kā izglītotu, kompetentu, zinošu, prasmīgu ārstu Latvijā un pasaulē. | ||||||||
Kompetences: | Pārzināt saskarsmes psiholoģijas nosacījumus, lai labi iekļautos jebkurā sabiedrībā. Prast sadarboties ar visiem kolēģiem zobārstniecības praksēs un akadēmiskajā vidē. Spēt risināt konfliktus. | ||||||||
Bibliogrāfija | |||||||||
Nr. | Atsauce | ||||||||
Obligātā literatūra | |||||||||
1 | Maria, Α., Anna, K., Andreas, K., & Ioannis, T. (2016). Basic Tips for Communicating with A New Dental Patient.ARC Journal of Dental Science Volume 1, Issue 4, 2016, PP 4-11 ISSN No. (Online): 2456-0030 DOI: http://dx.doi.org/10.20431/2456-0030.0104002 | ||||||||
2 | Waylen, A. (2017). The importance of communication in dentistry. Dental update, 44, 774-780. DOI: 10.12968/denu.2017.44.8.774 | ||||||||
3 | Patient Communications: A Guide for Dentists. NSDA, Nova Scotia Dental Association | ||||||||
Papildu literatūra | |||||||||
1 | Aleksandrova V., Stoykova M., Musurlieva N. Communication skills in the dental practice: a review. Stoma EduJ. 2016;3(1-2):63-67 DOI: 10.25241/stomaeduj.2016.3(1-2).art.9 | ||||||||
2 | Leadership and Communication in Dentistry: A Practical Guide to Your Practice, Your Patients, and Your Self. 1st edition, Joseph P. Graskemper, 2019, John Wiley & Sons, Inc. Print ISBN:9781119557210 |Online ISBN:9781119557128 | ||||||||
3 | Five Common Mistakes Every New Dentist Should Avoid | ||||||||
4 | Ričards Vebsters. Sejas vaibstu lasīšana. Jumava 2013. | ||||||||
5 | Bens Embridžs. PSY-Q. Jāņa rozes apgāds, 2015. | ||||||||
6 | Ārvalstu studentiem/For international students | ||||||||
7 | Aleksandrova V., Stoykova M., Musurlieva N. Communication skills in the dental practice: a review. Stoma EduJ. 2016;3(1-2):63-67 DOI: 10.25241/stomaeduj.2016.3(1-2).art.9 | ||||||||
8 | Five Common Mistakes Every New Dentist Should Avoid |