Pārlekt uz galveno saturu

Saskarsmes kultūra zobārstniecībā

Studiju kursa apraksts

Kursa apraksta statuss:Apstiprināts
Kursa apraksta versija:6.00
Kursa apraksta apstiprināšanas datums:05.09.2022 12:18:21
Par studiju kursu
Kursa kods:MMK_022LKI līmenis:7. līmenis
Kredītpunkti:2.00ECTS:3.00
Zinātnes nozare:Klīniskā medicīnaMērķauditorija:Zobārstniecība
Studiju kursa vadītājs
Kursa vadītājs:Ingrīda Čēma
Studiju kursa īstenotājs
Struktūrvienība:Mutes, sejas un žokļu ķirurģijas un mutes medicīnas katedra
Struktūrvienības vadītājs:
Kontaktinformācija:Rīga, Dzirciema iela 20, oralpatokatatrsu[pnkts]lv, +371 67409136
Studiju kursa plānojums
Pilns laiks - 1. semestris
Lekcijas (skaits)8Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā lekciju kontaktstundas16
Nodarbības (skaits)8Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā nodarbību kontaktstundas16
Kopā kontaktstundas32
Studiju kursa apraksts
Priekšzināšanas:
Uzsākot studiju kursu (vai studiju kursa semestri) jābūt sekmīgi nokārtotiem visiem iepriekšējos studiju semestros atbilstošajā studiju plānā (D1 forma) paredzētajiem pārbaudījumiem. Vidusskolas zināšanas un motivācija kļūt par veiksmīgu un labu zobārstu.
Mērķis:
Apgūt saskarsmes psiholoģijas pamatus, lai kļūtu par gudru, kompetentu, iecienītu, prasmīgu zobārstu un mūsu sabiedrības locekli.
Tēmu saraksts (pilna laika studijas)
Nr.TēmaĪstenošanas formaSkaitsNorises vieta
1Saskarsmes psiholoģijas definīcija. Vispārīgie saskarsmes psiholoģijas aspekti un to nepieciešamība veiksmīgam darbam zobārstniecībā.Lekcijas1.00auditorija
2Pirmās lekcijas analīze un daži vispārīgi testi.Nodarbības1.00auditorija
3Personības loma saskarsmē, temperaments, raksturs. Psiholoģijas testi un to pielietojums saskarsmē.Lekcijas1.00auditorija
4Psiholoģijas testi un to analīze.Nodarbības1.00auditorija
5Saskarsmes psiholoģija kolektīvos (darbā, sabiedrībā, ģimenē).Lekcijas1.00auditorija
6Lomu spēles un analīze.Nodarbības1.00auditorija
7Saskarsmes psiholoģijas aspekti, veidojot attiecības ar pacientiem. Veiksmīgas sadarbības atslēgas.Lekcijas1.00auditorija
8Pirmā iespaida nozīme, saruna, verbālā un neverbālā saskarsme.Nodarbības1.00auditorija
9Saskarsmes psiholoģija attiecībās ar kolēģiem un sabiedrību, un ētikas normas.Lekcijas1.00auditorija
10Mācīšanās publiski uzstāties, vest sarunas, klausīties, intervēt.Nodarbības1.00auditorija
11Konflikti, to veidošanās, risināšanas metodes un to pielietojums zobārstniecības praksē.Lekcijas1.00auditorija
12Konfliktu testi, analīze, risināšanas prakse.Nodarbības1.00auditorija
13Saskarsme ar kolēģiem un citiem cilvēkiem visā pasaulē. Kultūras, izglītības, izcelsmes, audzināšanas dažādības nozīme saskarsmē.Lekcijas1.00auditorija
14Individuālais darbs. Sagatavot prezentāciju par saskarsmes īpatnībām kādā konkrētā valstī.Nodarbības1.00auditorija
15Ārsta zvērests šodien. Zināšanu un izglītības nozīme saskarsmē.Lekcijas1.00auditorija
16Mūsu savstarpējās saskarsmes analīze. Ieguvumi, ko varam uzlabot.Nodarbības1.00auditorija
Vērtēšana
Patstāvīgais darbs:
Lekcijās un praktiskajās nodarbībās sniegtā vizuālā materiāla studēšana. Obligātās literatūras ieteiktā materiāla studēšana. Sevis pilnveidošanas nolūkos piedalīties dažādos sadzīves, akadēmiskos un zinātniskos pasākumos, ar mērķi vērot saskarsmes kultūru un uzvedību. Situāciju analīze diskusijās ar kolēģiem.
Vērtēšanas kritēriji:
Spēja aktīvi piedalīties diskusijās par lekciju tēmām. Sagatavot prezentācijas par dažādu tautu kultūras parašām. Risināt piedāvātos sadzīves situācijas uzdevumus. Gala vērtējumu veido eksāmens (100%).
Gala pārbaudījums (pilna laika studijas):Eksāmens (Rakstisks)
Gala pārbaudījums (nepilna laika studijas):
Studiju rezultāti
Zināšanas:Zinās saskarsmes psiholoģiju, lai veidotu attiecības ar kolēģiem, pacientiem un sabiedrību Latvijā, citās valstīs un kultūrās.
Prasmes:Būs prasme labi iekļauties un veidot darba kolektīvu un sevi prezentēt kā izglītotu, kompetentu, zinošu, prasmīgu ārstu Latvijā un pasaulē.
Kompetences:Pārzināt saskarsmes psiholoģijas nosacījumus, lai labi iekļautos jebkurā sabiedrībā. Prast sadarboties ar visiem kolēģiem zobārstniecības praksēs un akadēmiskajā vidē. Spēt risināt konfliktus.
Bibliogrāfija
Nr.Atsauce
Obligātā literatūra
1 Maria, Α., Anna, K., Andreas, K., & Ioannis, T. (2016). Basic Tips for Communicating with A New Dental Patient.ARC Journal of Dental Science Volume 1, Issue 4, 2016, PP 4-11 ISSN No. (Online): 2456-0030 DOI: http://dx.doi.org/10.20431/2456-0030.0104002
2Waylen, A. (2017). The importance of communication in dentistry. Dental update, 44, 774-780. DOI: 10.12968/denu.2017.44.8.774
3Patient Communications: A Guide for Dentists. NSDA, Nova Scotia Dental Association
Papildu literatūra
1Aleksandrova V., Stoykova M., Musurlieva N. Communication skills in the dental practice: a review. Stoma EduJ. 2016;3(1-2):63-67 DOI: 10.25241/stomaeduj.2016.3(1-2).art.9
2Leadership and Communication in Dentistry: A Practical Guide to Your Practice, Your Patients, and Your Self. 1st edition, Joseph P. Graskemper, 2019, John Wiley & Sons, Inc. Print ISBN:9781119557210 |Online ISBN:9781119557128
3Five Common Mistakes Every New Dentist Should Avoid
4Ričards Vebsters. Sejas vaibstu lasīšana. Jumava 2013.
5Bens Embridžs. PSY-Q. Jāņa rozes apgāds, 2015.
6Ārvalstu studentiem/For international students
7Aleksandrova V., Stoykova M., Musurlieva N. Communication skills in the dental practice: a review. Stoma EduJ. 2016;3(1-2):63-67 DOI: 10.25241/stomaeduj.2016.3(1-2).art.9
8Five Common Mistakes Every New Dentist Should Avoid