.
Klīniskā rehabilitoloģija
Studiju kursa apraksts
Kursa apraksta statuss:Apstiprināts
Kursa apraksta versija:4.00
Kursa apraksta apstiprināšanas datums:04.11.2022 14:05:33
Par studiju kursu | |||||||||
Kursa kods: | REK_095 | LKI līmenis: | 7. līmenis | ||||||
Kredītpunkti: | 1.00 | ECTS: | 1.50 | ||||||
Zinātnes nozare: | Klīniskā medicīna; Sporta medicīna un rehabilitoloģija | Mērķauditorija: | Ārstniecība | ||||||
Studiju kursa vadītājs | |||||||||
Kursa vadītājs: | Illa Mihejeva | ||||||||
Studiju kursa īstenotājs | |||||||||
Struktūrvienība: | Rehabilitācijas katedra | ||||||||
Struktūrvienības vadītājs: | |||||||||
Kontaktinformācija: | Rīga, Anniņmuižas bulvāris 26a, rkrsu[pnkts]lv, +371 20271291 | ||||||||
Studiju kursa plānojums | |||||||||
Pilns laiks - 1. semestris | |||||||||
Lekcijas (skaits) | 2 | Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā lekciju kontaktstundas | 4 | ||||
Nodarbības (skaits) | 4 | Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas) | 3 | Kopā nodarbību kontaktstundas | 12 | ||||
Kopā kontaktstundas | 16 | ||||||||
Studiju kursa apraksts | |||||||||
Priekšzināšanas: | Zināšanas galvenajās medicīnas nozarēs, piemēram, neiroloģija, kardioloģija, ortopēdija. | ||||||||
Mērķis: | Sniegt zināšanas par rehabilitācijas principiem dažādos veselības aprūpes etapos, par veselības problēmām, kuru rezultātā var rasties invaliditāte, par nespējas un invaliditātes profilakses jautājumiem, ilgstošas hroniskas disfunkcijas sekām dažādos vecumos, ar mazkustīgumu saistīto medicīnisko komplikāciju identificēšanu, to riska novērtēšanu. | ||||||||
Tēmu saraksts (pilna laika studijas) | |||||||||
Nr. | Tēma | Īstenošanas forma | Skaits | Norises vieta | |||||
1 | Rehabilitācijas pakalpojumu organizācija dažādos ārstēšanas posmos – indikācijas, kontrindikācijas, uzdevumi, rezultātu novērtēšana. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
2 | Invaliditāte. Saistošā likumdošana. Pasaules ziņojums par invaliditāti (WHO). | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
3 | Mobilitātes deficīts (immobility), to ietekmējošie faktori. Novērtēšana. Klīnisko gadījumu izskatīšana, analīze. Praktiskais darbs ar pacientu. Nodarbības apraksts: ar mazkustīgumu saistīto medicīnisko komplikāciju identificēšana akūtajā posmā, to riska novērtēšana, lietojot standartizētos novērtēšanas instrumentus, risinājumu izvēle. | Nodarbības | 1.00 | klīniskā bāze | |||||
4 | Komunikācijas un kognitīvi traucējumi. Disfāgijas skrīnings, ārstēšanas iespējas. Alternatīvā un augmentatīvā komunikācija. Kognitīvo traucējumu novērtēšana. | Nodarbības | 1.00 | klīniskā bāze | |||||
5 | Mobilitātes deficīts (immobility), to ietekmējošie faktori. Novērtēšana. Klīnisku gadījumu izskatīšana, analīze. Praktiskais darbs ar pacientu. Nodarbības mērķis: sniegt zināšanas un prasmes par mobilitātes deficīta novērtēšanu, iespējamiem risinājumiem. | Nodarbības | 1.00 | klīniskā bāze | |||||
6 | Pašaprūpes deficīts. Nodarbības mērķis: sniegt zināšanas par pašaprūpi un ikdienas aktivitātes ierobežojumiem, to veicinošiem faktoriem, iespējamiem risinājumiem. | Nodarbības | 1.00 | klīniskā bāze | |||||
Vērtēšana | |||||||||
Patstāvīgais darbs: | Klīniskā gadījuma apraksta gatavošana prezentācijas veidā pēc dotā apraksta, norādot gan medicīniskās gan rehabilitācijas problēmas, kā arī izvēloties novērtēšanas instrumentus dotajā klīniskajā situācijā. | ||||||||
Vērtēšanas kritēriji: | 50 multiatbilžu jautājumi un 1 klīniskais gadījums, kurā ir jādefinē diagnoze, medicīniskās un rehabilitācijas problēmas, novērtēšanas instrumenti (mērījumi) ķermeņa funkciju un struktūru līmenī, aktivitāšu un līdzdalības līmenī. | ||||||||
Gala pārbaudījums (pilna laika studijas): | Eksāmens (Rakstisks) | ||||||||
Gala pārbaudījums (nepilna laika studijas): | |||||||||
Studiju rezultāti | |||||||||
Zināšanas: | Studiju kursa apguves rezultātā students iegūst zināšanas par: • rehabilitācijas principiem dažādos veselības aprūpes etapos; • rehabilitoloģijas galvenajiem klīniskajiem virzieniem; • ar veselības stāvokli saistītiem invaliditātes un invaliditātes profilakses jautājumiem; • mazkustīgo pacientu biežāko medicīnisko komplikāciju identificēšanu, riska novērtēšanu, lietojot standartizētos novērtēšanas instrumentus; • individuālajiem rehabilitācijas plāniem. | ||||||||
Prasmes: | Studiju kursa apguves rezultātā studējošie pratīs: • identificēt pacienta medicīniskās un rehabilitācijas problēmas dažādu veselības stāvokļu gadījumos; • izvēlēties un pielietot kursa ietvaros apgūtos funkcionālo spēju novērtēšanas instrumentus (manuālā muskuļu spēka vērtēšana, muskuļu tonusa izvērtēšana pēc Ashworth skalas). | ||||||||
Kompetences: | Identificēt pacienta medicīniskās un rehabilitācijas problēmas, dažādu veselības stāvokļu gadījumos. | ||||||||
Bibliogrāfija | |||||||||
Nr. | Atsauce | ||||||||
Obligātā literatūra | |||||||||
1 | lekciju materiāli | ||||||||
2 | Braddom. Braddom`s Physical medicine and rehabilitation, 2021 | ||||||||
3 | The field of Competence of Physical and Rehabilitations medicine Phisicians. Part One, 2018., ed. by N.Christidoulou | ||||||||
4 | World Report on Disability". WHO, 2011 (akceptējams izdevums) | ||||||||
5 | White Book of Physical and Rehabilitation medicine in Europe, 2018 | ||||||||
6 | Starptautiskā funkcionēšanas, nespējas un veselības klasifikācija: SFK. Pasaules Veselības organizācija, 2001 (akceptējams izdevums) | ||||||||
7 | Ārvalstu studentiem/For international students: | ||||||||
8 | The field of Competence of Physical and Rehabilitations medicine Phisicians. Part One, 2018., ed. by N.Christidoulou | ||||||||
9 | White Book of Physical and Rehabilitation medicine in Europe, 2018 | ||||||||
10 | Braddom. Braddom`s Physical medicine and rehabilitation, 2021 | ||||||||
Citi informācijas avoti | |||||||||
1 | www.pubmed.org | ||||||||
2 | www.who.org | ||||||||
3 | www.emedicine.org |