.
Rehabilitācija, pakalpojumu organizācija un integrācija
Studiju kursa apraksts
Kursa apraksta statuss:Apstiprināts
Kursa apraksta versija:2.00
Kursa apraksta apstiprināšanas datums:12.08.2024 10:34:30
Par studiju kursu | |||||||||
Kursa kods: | REK_252 | LKI līmenis: | 7. līmenis | ||||||
Kredītpunkti: | 4.00 | ECTS: | 6.00 | ||||||
Zinātnes nozare: | Klīniskā medicīna; Sporta medicīna un rehabilitoloģija | Mērķauditorija: | Rehabilitācija; Medicīnas pakalpojumi | ||||||
Studiju kursa vadītājs | |||||||||
Kursa vadītājs: | Signe Tomsone | ||||||||
Studiju kursa īstenotājs | |||||||||
Struktūrvienība: | Rehabilitācijas katedra | ||||||||
Struktūrvienības vadītājs: | |||||||||
Kontaktinformācija: | Rīga, Anniņmuižas bulvāris 26a, rkrsu[pnkts]lv, +371 20271291 | ||||||||
Studiju kursa plānojums | |||||||||
Pilns laiks - 1. semestris | |||||||||
Lekcijas (skaits) | 8 | Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā lekciju kontaktstundas | 16 | ||||
Nodarbības (skaits) | 8 | Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas) | 4 | Kopā nodarbību kontaktstundas | 32 | ||||
Kopā kontaktstundas | 48 | ||||||||
Studiju kursa apraksts | |||||||||
Priekšzināšanas: | Anatomija, Fizioloģija, Fizikālā medicīna un rehabilitācijas pamati, Dabas zinības, Ekonomikas pamati. | ||||||||
Mērķis: | Attīstīt izpratni par mūsdienīgu – holistisku skatījumu uz cilvēka veselības jautājumiem; sekmēt visaptverošu izpratni par medicīniskas un sociālās rehabilitācijas mērķiem, uzdevumiem un praktisko lietošanu medicīniskā un sociālā aspektā – Latvijā, Eiropā un pasaulē. Attīstīt izpratni par rehabilitācijas pakalpojumu mārketinga organizēšanu. | ||||||||
Tēmu saraksts (pilna laika studijas) | |||||||||
Nr. | Tēma | Īstenošanas forma | Skaits | Norises vieta | |||||
1 | Rehabilitācijas nozares attīstības aktuālās tendences. PVO iniciatīva: Rehabilitācija 2030 | Lekcijas | 2.00 | E-studiju vide | |||||
Nodarbības | 2.00 | auditorija | |||||||
2 | Aktuālais normatīvais regulējums veselības aprūpes un sociālo pakalojumu jomā, t.sk. rehabilitācijā | Lekcijas | 1.00 | E-studiju vide | |||||
3 | Galvenie koncepti rehabilitācijā: funkcionēšana, invaliditāte, dzīves kvalitāte, neatkarība, rehabilitācijas iznākums, uz pacientu vērsta prakse, darba spējas u.c. | Lekcijas | 2.00 | auditorija | |||||
Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||||
4 | Medicīniskās un sociālās rehabilitācijas pakalpojumi un to integrācija. | Lekcijas | 1.00 | E-studiju vide | |||||
Nodarbības | 2.00 | auditorija | |||||||
5 | Rehabilitācijas pakalpojumu organizācijas starptautiskā klasifikācija (ICSO_R) | Lekcijas | 1.00 | E-studiju vide | |||||
Nodarbības | 2.00 | auditorija | |||||||
6 | Rehabilitācijas pakalpojumu efektivitāte un kvalitāte | Lekcijas | 1.00 | E-studiju vide | |||||
Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||||
Vērtēšana | |||||||||
Patstāvīgais darbs: | Nostiprināt lekciju materiālu, lasot norādītos avotus un aktīvi piedaloties praktiskajās nodarbībās; situācijas uzdevumu analīze. Darbs individuāli vai grupā. Lai izvērtētu studiju kursa kvalitāti kopumā, studentam jāaizpilda studiju kursa novērtēšanas anketa Studējošo portālā. | ||||||||
Vērtēšanas kritēriji: | Aktīva līdzdalība praktiskajās nodarbībās; laikus iesniegti, kvalitatīvi izpildīti rakstiskie patstāvīgie darbi. Studiju kursa noslēgumā akumulējošs eksāmens - vērtējums veidosies no studiju kursā paveiktā: patstāvīgā darba uzdevumi - 50% no gala vērtējuma; - rakstisks pārbaudījums/ tests E-studiju vidē studiju kursa noslēgumā - 50% no gala vērtējuma. | ||||||||
Gala pārbaudījums (pilna laika studijas): | Eksāmens | ||||||||
Gala pārbaudījums (nepilna laika studijas): | |||||||||
Studiju rezultāti | |||||||||
Zināšanas: | Studējošie izprot rehabilitācijas pamatkonceptus, prot nosaukt un raksturot rehabilitācijas pakalpojumus, izprot rehabilitācijas pakalpojumu normatīvo un ekonomisko vidi. | ||||||||
Prasmes: | Prot raksturot aktuālās tendences rehabilitācijas nozarē, izprot cilvēka funkcionēšanu un prot izvēlēties atbilstošus rehabilitācijas pakalpojumus. | ||||||||
Kompetences: | Studējošie izpratīs pacienta/ klienta veselības stāvokļa un funkcionēšanas ierobežojumu mijiedarbību un spēs plānot rehabilitācijas procesu, integrējot dažādus pakalpojumus. | ||||||||
Bibliogrāfija | |||||||||
Nr. | Atsauce | ||||||||
Obligātā literatūra | |||||||||
1 | Rehabilitation in health systems. WHO, 2017. | ||||||||
2 | The Rehabilitation in health systems: guide for action. WHO, 2019. | ||||||||
3 | Rehabilitation Competency Framework. WHO, 2021. | ||||||||
4 | Cieza A, Causey K, Kamenov K, Hanson SW, Chatterji S, Vos T. Global estimates of the need for rehabilitation based on the Global Burden of Disease study 2019: a systematic analysis for the Global Burden of Disease Study 2019. Lancet. 2021 Dec 19;396(10267):2006-2017. | ||||||||
5 | Gutenbrunner C, Nugraha B, Gimigliano F, Meyer T, Kiekens C. International Classification of Service Organization in Rehabilitation: An updated set of categories (ICSO-R 2.0). J Rehabil Med. 2020 Jan 2;52(1):jrm00004. | ||||||||
Papildu literatūra | |||||||||
1 | White Book on PRM, 2018. | ||||||||
2 | Barnes P., Ward A. Oxford Handbook of Rehabilitation Medicine, 2019. | ||||||||
3 | Braddom's Physical Medicine and Rehabilitation. 5th ed. Saunders, 2021. | ||||||||
4 | Handbook for national quality policy and strategy: a practical approach for developing policy and strategy to improve quality of care. Geneva: World Health Organization; 2018. | ||||||||
5 | Invaliditātes politika un invaliditātes noteikšanas sistēma. Pasaules banka, 2021. | ||||||||
6 | Starptautiskā funkcionēšanas, nespējas un veselības klasifikācija. Pasaules Veselības organizācijas, 2003. | ||||||||
7 | Ārvalstu studentiem/For international students: | ||||||||
8 | International classification of functioning, disability and health. World Health Organization, 2001. | ||||||||
Citi informācijas avoti | |||||||||
1 | Vai rehabilitācija ir pilnvērtīga veselības aprūpes pakalpojumu sastāvdaļa? LR Valsts kontrole, 2019. | ||||||||
2 | Aktuālais normatīvais regulējums par rehabilitācijas pakalpojumiem Latvijā | ||||||||
3 | Elektroniskie informācijas resursi. |