.
Novērtēšanas metodoloģija ergoterapijā
Studiju kursa apraksts
Kursa apraksta statuss:Apstiprināts
Kursa apraksta versija:1.00
Kursa apraksta apstiprināšanas datums:15.03.2024 15:57:52
Par studiju kursu | |||||||||
Kursa kods: | REK_289 | LKI līmenis: | 6. līmenis | ||||||
Kredītpunkti: | 2.67 | ECTS: | 4.00 | ||||||
Zinātnes nozare: | Klīniskā medicīna; Sporta medicīna un rehabilitoloģija | Mērķauditorija: | Rehabilitācija | ||||||
Studiju kursa vadītājs | |||||||||
Kursa vadītājs: | Zoja Osipova | ||||||||
Studiju kursa īstenotājs | |||||||||
Struktūrvienība: | Rehabilitācijas katedra | ||||||||
Struktūrvienības vadītājs: | |||||||||
Kontaktinformācija: | Rīga, Anniņmuižas bulvāris 26a, rkrsu[pnkts]lv, +371 20271291 | ||||||||
Studiju kursa plānojums | |||||||||
Pilns laiks - 1. semestris | |||||||||
Lekcijas (skaits) | 0 | Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas) | 0 | Kopā lekciju kontaktstundas | 0 | ||||
Nodarbības (skaits) | 8 | Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas) | 4 | Kopā nodarbību kontaktstundas | 32 | ||||
Kopā kontaktstundas | 32 | ||||||||
Studiju kursa apraksts | |||||||||
Priekšzināšanas: | Nepieciešamas priekšzināšanas par cilvēku un viņa darbības jomām, apkārtējo vidi, par sabiedrības attīstību un veselību, par SFK struktūru un pamatterminiem. | ||||||||
Mērķis: | Attīstīt studentos pamatprasmes izvēlēties informācijas iegūšanas metodi ergoterapijas praksē, kā arī spēju pamatot informācijas iegūšanas metodes/mērījuma izvēli ergoterapijas procesā un veikt pacienta/klienta novērtēšanu, izmantojot šādus mērījumus: Kanādas nodarbes veikšanas mērījums, Aktivitāšu apatauja, Bartela indekss, Gribas aptauja; izmantot klīnisko domāšanu ergoterapijas procesā. | ||||||||
Tēmu saraksts (pilna laika studijas) | |||||||||
Nr. | Tēma | Īstenošanas forma | Skaits | Norises vieta | |||||
1 | Novērtēšanas process | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
2 | Informācijas iegūšanas veidi: intervija | Nodarbības | 2.00 | auditorija | |||||
3 | Informācijas iegūšanas veidi: novērošana | Nodarbības | 2.00 | auditorija | |||||
4 | Starppersonu procesi ergoterapijā: terapeitisko attiecību prakses modelis | Nodarbības | 2.00 | auditorija | |||||
5 | Klīniskā domāšana, tās veidi | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
Vērtēšana | |||||||||
Patstāvīgais darbs: | Individuālais darbs – gatavošanās pārbaudes darbiem, novērtēšanas prasmju apgūšana, prezentāciju gatavošana semināriem, patstāvīgs darbs ar literatūras avotiem, apgūt pamatprasmes novērtēt personas nodarbes veikšanu, izmantojot Kanādas nodarbes veikšanas mērījumu (online materiāls www.thecopm.ca). | ||||||||
Vērtēšanas kritēriji: | • aktīva un rezultatīva līdzdalība praktiskajās nodarbībās; mutisko atbilžu kvalitāte; laikus iesniegti, kvalitatīvi izpildīti rakstiskie mājas darbi un to prezentācijas; • aktīva dalība semināros; • sekmīgi veikti testi studiju kursa laikā; • kursa beigās – eksāmens (rakstisks). | ||||||||
Gala pārbaudījums (pilna laika studijas): | Eksāmens (Rakstisks) | ||||||||
Gala pārbaudījums (nepilna laika studijas): | |||||||||
Studiju rezultāti | |||||||||
Zināšanas: | Veiksmīgas studiju kursa apguves rezultātā students iegūst pamatzināšanas par novērtēšanas procesu ergoterapijā, par mērījumiem (Kanādas nodarbes veikšanas mērījums, Aktivitāšu apataujas lapa, Bartela indekss, Gribas aptaujas lapa) un to piemērotības noteikšanu, par novērošanu un intervēšanu ergoterapijā, par uz pierādījumiem pamatotu praksi ergoterapijā. | ||||||||
Prasmes: | Veiksmīgas studiju kursa apguves rezultātā students pratīs veikt novērošanu un intervēšanu, kā arī apgūs iemaņas lietot mērījumus (Kanādas nodarbes veikšanas mērījums, Aktivitāšu apataujas lapa, Bartela indekss, Gribas aptaujas lapa), kā arī paaugstinās iemaņas pierādījumu meklēšanā par klīniskiem jautājumiem dažādos informācijas avotos, pratīs pielietot klīniskās domāšanas prasmes novērtēšanas procesā un veidot terapeitiskas attiecības. | ||||||||
Kompetences: | Veiksmīgas studiju kursa apguves rezultātā studenti spēs praktiski izmantot iegūtās pamatzināšanas un pamatprasmes: veicot intervēšanu un novērošanu ergoterapijā; novērtēt personas nodarbju veikšanu, izmantojot Kanādas nodarbes veikšanas mērījumu; analizēt paveikto, atbilstoši novērtēšanas procesa soļiem un pieņemt lēmumus ergoterapijas laikā. | ||||||||
Bibliogrāfija | |||||||||
Nr. | Atsauce | ||||||||
Obligātā literatūra | |||||||||
1 | Nucho A., Vidnere M. (2012) Intervēšanas prasme. IU „RaKa”, Rīga, 85 lpp. | ||||||||
2 | Lisa Mendez and Jodene Neufeld. Clinical reasoning. What is it and why should I care? Ottawa, 2003. (akceptējams izdevums) | ||||||||
3 | MacKenzie, Diane E., and David A. Westwood. (2013). "Occupational therapists and observation: What are you looking at?." OTJR: Occupation, Participation and Health 33(1): 4-11. | ||||||||
4 | Taylor, R. R. (2020). The intentional relationship: Occupational therapy and use of self. Philadelphia, PA: F.A. Davis. | ||||||||
5 | The Canadian Occupational Performance measure. | ||||||||
Papildu literatūra | |||||||||
1 | The Therapeutic Relationship. | ||||||||
Citi informācijas avoti | |||||||||
1 | http://www.rsu.lv/biblioteka/bibliotekas-resursi | ||||||||
2 | http://www.rsu.lv/petnieciba | ||||||||
3 | www.cebp.nl | ||||||||
4 | http://www.otseeker.com/ | ||||||||
5 | Par teoriju ergoterapijā |