Pārlekt uz galveno saturu

Novērtēšanas metodoloģija ergoterapijā

Studiju kursa apraksts

Kursa apraksta statuss:Apstiprināts
Kursa apraksta versija:1.00
Kursa apraksta apstiprināšanas datums:15.03.2024 15:57:52
Par studiju kursu
Kursa kods:REK_289LKI līmenis:6. līmenis
Kredītpunkti:2.67ECTS:4.00
Zinātnes nozare:Klīniskā medicīna; Sporta medicīna un rehabilitoloģijaMērķauditorija:Rehabilitācija
Studiju kursa vadītājs
Kursa vadītājs:Zoja Osipova
Studiju kursa īstenotājs
Struktūrvienība:Rehabilitācijas katedra
Struktūrvienības vadītājs:
Kontaktinformācija:Rīga, Anniņmuižas bulvāris 26a, rkatrsu[pnkts]lv, +371 20271291
Studiju kursa plānojums
Pilns laiks - 1. semestris
Lekcijas (skaits)0Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas)0Kopā lekciju kontaktstundas0
Nodarbības (skaits)8Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas)4Kopā nodarbību kontaktstundas32
Kopā kontaktstundas32
Studiju kursa apraksts
Priekšzināšanas:
Nepieciešamas priekšzināšanas par cilvēku un viņa darbības jomām, apkārtējo vidi, par sabiedrības attīstību un veselību, par SFK struktūru un pamatterminiem.
Mērķis:
Attīstīt studentos pamatprasmes izvēlēties informācijas iegūšanas metodi ergoterapijas praksē, kā arī spēju pamatot informācijas iegūšanas metodes/mērījuma izvēli ergoterapijas procesā un veikt pacienta/klienta novērtēšanu, izmantojot šādus mērījumus: Kanādas nodarbes veikšanas mērījums, Aktivitāšu apatauja, Bartela indekss, Gribas aptauja; izmantot klīnisko domāšanu ergoterapijas procesā.
Tēmu saraksts (pilna laika studijas)
Nr.TēmaĪstenošanas formaSkaitsNorises vieta
1Novērtēšanas processNodarbības1.00auditorija
2Informācijas iegūšanas veidi: intervijaNodarbības2.00auditorija
3Informācijas iegūšanas veidi: novērošanaNodarbības2.00auditorija
4Starppersonu procesi ergoterapijā: terapeitisko attiecību prakses modelisNodarbības2.00auditorija
5Klīniskā domāšana, tās veidiNodarbības1.00auditorija
Vērtēšana
Patstāvīgais darbs:
Individuālais darbs – gatavošanās pārbaudes darbiem, novērtēšanas prasmju apgūšana, prezentāciju gatavošana semināriem, patstāvīgs darbs ar literatūras avotiem, apgūt pamatprasmes novērtēt personas nodarbes veikšanu, izmantojot Kanādas nodarbes veikšanas mērījumu (online materiāls www.thecopm.ca).
Vērtēšanas kritēriji:
• aktīva un rezultatīva līdzdalība praktiskajās nodarbībās; mutisko atbilžu kvalitāte; laikus iesniegti, kvalitatīvi izpildīti rakstiskie mājas darbi un to prezentācijas; • aktīva dalība semināros; • sekmīgi veikti testi studiju kursa laikā; • kursa beigās – eksāmens (rakstisks).
Gala pārbaudījums (pilna laika studijas):Eksāmens (Rakstisks)
Gala pārbaudījums (nepilna laika studijas):
Studiju rezultāti
Zināšanas:Veiksmīgas studiju kursa apguves rezultātā students iegūst pamatzināšanas par novērtēšanas procesu ergoterapijā, par mērījumiem (Kanādas nodarbes veikšanas mērījums, Aktivitāšu apataujas lapa, Bartela indekss, Gribas aptaujas lapa) un to piemērotības noteikšanu, par novērošanu un intervēšanu ergoterapijā, par uz pierādījumiem pamatotu praksi ergoterapijā.
Prasmes:Veiksmīgas studiju kursa apguves rezultātā students pratīs veikt novērošanu un intervēšanu, kā arī apgūs iemaņas lietot mērījumus (Kanādas nodarbes veikšanas mērījums, Aktivitāšu apataujas lapa, Bartela indekss, Gribas aptaujas lapa), kā arī paaugstinās iemaņas pierādījumu meklēšanā par klīniskiem jautājumiem dažādos informācijas avotos, pratīs pielietot klīniskās domāšanas prasmes novērtēšanas procesā un veidot terapeitiskas attiecības.
Kompetences:Veiksmīgas studiju kursa apguves rezultātā studenti spēs praktiski izmantot iegūtās pamatzināšanas un pamatprasmes: veicot intervēšanu un novērošanu ergoterapijā; novērtēt personas nodarbju veikšanu, izmantojot Kanādas nodarbes veikšanas mērījumu; analizēt paveikto, atbilstoši novērtēšanas procesa soļiem un pieņemt lēmumus ergoterapijas laikā.
Bibliogrāfija
Nr.Atsauce
Obligātā literatūra
1Nucho A., Vidnere M. (2012) Intervēšanas prasme. IU „RaKa”, Rīga, 85 lpp.
2Lisa Mendez and Jodene Neufeld. Clinical reasoning. What is it and why should I care? Ottawa, 2003. (akceptējams izdevums)
3MacKenzie, Diane E., and David A. Westwood. (2013). "Occupational therapists and observation: What are you looking at?." OTJR: Occupation, Participation and Health 33(1): 4-11.
4Taylor, R. R. (2020). The intentional relationship: Occupational therapy and use of self. Philadelphia, PA: F.A. Davis.
5The Canadian Occupational Performance measure.
Papildu literatūra
1The Therapeutic Relationship.
Citi informācijas avoti
1http://www.rsu.lv/biblioteka/bibliotekas-resursi
2http://www.rsu.lv/petnieciba
3www.cebp.nl
4http://www.otseeker.com/
5Par teoriju ergoterapijā