.
Digitālā veselība un medicīnas tehnoloģiju attīstība
Studiju kursa apraksts
Kursa apraksta statuss:Apstiprināts
Kursa apraksta versija:3.00
Kursa apraksta apstiprināšanas datums:02.02.2024 12:29:38
Par studiju kursu | |||||||||
Kursa kods: | SBUEK_194 | LKI līmenis: | 6. līmenis | ||||||
Kredītpunkti: | 4.00 | ECTS: | 6.00 | ||||||
Zinātnes nozare: | Ekonomika; Citas ekonomikas un uzņēmējdarbības apakšnozares | Mērķauditorija: | Ārstniecība; Sabiedrības veselība; Medicīnas tehnoloģijas; Politikas zinātne; Farmācija; Uzņēmējdarbības vadība | ||||||
Studiju kursa vadītājs | |||||||||
Kursa vadītājs: | Romāns Putāns | ||||||||
Studiju kursa īstenotājs | |||||||||
Struktūrvienība: | Sociālo zinātņu fakultāte | ||||||||
Struktūrvienības vadītājs: | |||||||||
Kontaktinformācija: | Dzirciema iela 16, Rīga, szfrsu[pnkts]lv | ||||||||
Studiju kursa plānojums | |||||||||
Pilns laiks - 1. semestris | |||||||||
Lekcijas (skaits) | 10 | Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā lekciju kontaktstundas | 20 | ||||
Nodarbības (skaits) | 10 | Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā nodarbību kontaktstundas | 20 | ||||
Kopā kontaktstundas | 40 | ||||||||
Nepilns laiks - 1. semestris | |||||||||
Lekcijas (skaits) | 7 | Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā lekciju kontaktstundas | 14 | ||||
Nodarbības (skaits) | 7 | Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā nodarbību kontaktstundas | 14 | ||||
Kopā kontaktstundas | 28 | ||||||||
Studiju kursa apraksts | |||||||||
Priekšzināšanas: | Pamatzināšanas starptautiskajā biznesā vai sabiedrības veselībā. | ||||||||
Mērķis: | Sniegt studējošajiem zināšanas par digitālās veselības un medicīnas tehnoloģiju attīstību, pieaugošo aktualitāti un praktiskajām tendencēm sabiedrības veselības, tās pārvaldības, kā arī starptautiskā biznesa un jaunuzņēmējdarbības dimensijās. | ||||||||
Tēmu saraksts (pilna laika studijas) | |||||||||
Nr. | Tēma | Īstenošanas forma | Skaits | Norises vieta | |||||
1 | Veselība digitālā sabiedrībā | Lekcijas | 2.00 | auditorija | |||||
Nodarbības | 2.00 | auditorija | |||||||
2 | Sociālie priekšstati par digitālo veselību | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
Nodarbības | 1.00 | datorklase | |||||||
3 | Digitālie risinājumi un informācijas sistēmas veselības un sociālās aprūpes sistēmās | Lekcijas | 2.00 | auditorija | |||||
Nodarbības | 2.00 | auditorija | |||||||
4 | MedTech Trendi – digitālā uz datiem balstīta sabiedrības veselība | Lekcijas | 2.00 | auditorija | |||||
Nodarbības | 2.00 | auditorija | |||||||
5 | Sabiedrības veselība un personas datu aizsardzība | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||||
6 | Aktualitātes sabiedrības veselības un MedTech attīstībā | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||||
7 | Sociālo un ekonomisko izmaiņu analīze MedTech attīstības ietekmē | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||||
Tēmu saraksts (nepilna laika studijas) | |||||||||
Nr. | Tēma | Īstenošanas forma | Skaits | Norises vieta | |||||
1 | Veselība digitālā sabiedrībā | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||||
2 | Sociālie priekšstati par digitālo veselību | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||||
3 | Digitālie risinājumi un informācijas sistēmas veselības un sociālās aprūpes sistēmās | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||||
4 | MedTech Trendi – digitālā uz datiem balstīta sabiedrības veselība | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||||
5 | Sabiedrības veselība un personas datu aizsardzība | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||||
6 | Aktualitātes sabiedrības veselības un MedTech attīstībā | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||||
7 | Sociālo un ekonomisko izmaiņu analīze MedTech attīstības ietekmē | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||||
Vērtēšana | |||||||||
Patstāvīgais darbs: | Mājas uzdevumu izpilde, gadījumu analīze, grupas prezentācijas un referāta sagatavošana, kopsavilkuma izstrāde. | ||||||||
Vērtēšanas kritēriji: | 1. Semināru apmeklējums, kontroldarbi, grupu darbi – obligāts 2. Praktiskās situācijas (gadījuma izpētes) sagatavošana, prezentēšana, referēšana – 30% 3. Kopsavilkuma izstrāde – 30% 4. Eksāmens – 40% | ||||||||
Gala pārbaudījums (pilna laika studijas): | Eksāmens (Rakstisks) | ||||||||
Gala pārbaudījums (nepilna laika studijas): | Eksāmens (Rakstisks) | ||||||||
Studiju rezultāti | |||||||||
Zināšanas: | Zināšanas par digitālās veselības un medicīnas tehnoloģiju nozīmi un attīstības tendencēm. | ||||||||
Prasmes: | Studējošais spēj identificēt galvenos riskus un analīzēt iespējamos risinājumus digitālās veselības un medicīnas tehnoloģiju kontekstā. | ||||||||
Kompetences: | Studējošais spēj piedalīties diskusijās un jomas attīstībā digitālās veselības un medicīnas tehnoloģiju kontekstā, apzinoties to komplekso dabu. | ||||||||
Bibliogrāfija | |||||||||
Nr. | Atsauce | ||||||||
Obligātā literatūra | |||||||||
1 | Driving Reform: Digital Health Is Everyone's Business. | ||||||||
2 | Digital Health. Available from: https://journals-sagepub-com.db.rsu.lv/home/dhj | ||||||||
Papildu literatūra | |||||||||
1 | Digital health: Council conclusions 2017. Health in the digital society – making progress in data-driven innovation in the field of health. Available from: https://www.consilium.europa.eu/en/press/press-releases/201… | ||||||||
2 | Public health panorama: journal of the WHO Regional Office for Europe. |