.
Pētniecības metodoloģija
Studiju kursa apraksts
Kursa apraksta statuss:Apstiprināts
Kursa apraksta versija:11.00
Kursa apraksta apstiprināšanas datums:26.08.2024 15:00:48
Par studiju kursu | |||||||||
Kursa kods: | SUUK_143 | LKI līmenis: | 5. līmenis | ||||||
Kredītpunkti: | 2.00 | ECTS: | 3.00 | ||||||
Zinātnes nozare: | Sporta zinātne | Mērķauditorija: | Sporta treneris | ||||||
Studiju kursa vadītājs | |||||||||
Kursa vadītājs: | Voldemārs Arnis | ||||||||
Studiju kursa īstenotājs | |||||||||
Struktūrvienība: | Veselības psiholoģijas un pedagoģijas katedra | ||||||||
Struktūrvienības vadītājs: | |||||||||
Kontaktinformācija: | Rīga, Cigoriņu iela 3, suukrsu[pnkts]lv, +371 67611559 | ||||||||
Studiju kursa plānojums | |||||||||
Nepilns laiks - 1. semestris | |||||||||
Lekcijas (skaits) | 4 | Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā lekciju kontaktstundas | 8 | ||||
Nodarbības (skaits) | 0 | Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas) | 0 | Kopā nodarbību kontaktstundas | 0 | ||||
Kopā kontaktstundas | 8 | ||||||||
Nepilns laiks - 2. semestris | |||||||||
Lekcijas (skaits) | 4 | Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā lekciju kontaktstundas | 8 | ||||
Nodarbības (skaits) | 1 | Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā nodarbību kontaktstundas | 2 | ||||
Kopā kontaktstundas | 10 | ||||||||
Studiju kursa apraksts | |||||||||
Priekšzināšanas: | Informācijpratība. | ||||||||
Mērķis: | Veidot izpratni par pētniecības terminiem, kategorijām, pētniecības pieejām un teorijām un prast iegūtās teorētiskās zināšanas pielietot pētniecībā. | ||||||||
Tēmu saraksts (nepilna laika studijas) | |||||||||
Nr. | Tēma | Īstenošanas forma | Skaits | Norises vieta | |||||
1 | Pētniecības nozīme fitnesa trenera profesijā. Pētījuma loģiskā struktūra, tā etapi, pētījuma dizaina un stratēģijas jēdziens, pētījuma projekts. Pētniecību regulējošie normatīvie akti. Nolikums par kvalifikācijas darbu izstrādi un aizstāvēšanu. Pētniecības posmi, temata izvēle. Pētījuma problēmas noteikšana, pētījuma mērķis, uzdevumi. Pētījuma hipotēze, pētījuma jautājums. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
2 | Pētījuma tipi, metodes un plānošana | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
3 | Pētniecības ētiskie pamatprincipi. Dokumentu sagatavošana iesniegšanai Ētikas komitejai. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
4 | Kvalifikācijas darba sadaļu saturs un noformēšana. Pētniecībā izmantojamā literatūra, atsauces un to lietošana. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
5 | Kvalitatīvās un kvantitatīvās pētniecības pamatprincipi un tās pielietojums sporta pētījumos, eksperimentālie un neeksperimentālie pētījumi. Pētījuma rezultātu apkopošana un analīze. Pētījuma rezultātu noformēšana. Attēlu un tabulu noformēšana. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
6 | Datu apstrāde un matemātiskā statistika | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
7 | Pētījuma rezultātu interpretācija. Slēdzieni un secinājumi. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
8 | Prezentāciju sagatavošana. Prezentāciju paraugu analīze. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||||
Vērtēšana | |||||||||
Patstāvīgais darbs: | Meklēt pētījumus, zinātniskus rakstus datu bāzēs. Meklēt un formulēt pētniecības tēmu, izvirzīt mērķi, hipotēzi vai jautājumu. Veidot pētījuma instrumentu. Lasīt zinātniskus rakstu, un sagatavot literatūras apskatu un analīzi. Sagatavot un iesniegt dokumentus ētikas komitejai. Veikt pētījumu un apkopot pētījuma rezultātus. Veikt rezultātu analīzi un izdarīt secinājumus. Noformēt un sagatavot iesniegšanai kvalifikācijas darbu. Sagatavot prezentāciju. Lai izvērtētu studiju kursa kvalitāti kopumā, studentam jāaizpilda studiju kursa novērtēšanas anketa Studējošo portālā. | ||||||||
Vērtēšanas kritēriji: | Teorētiskās zināšanas, prasmes plānot pētījuma gaitu, pētījuma instrumeta apzināšana un izveide. Priekšaizstāvēšana. | ||||||||
Gala pārbaudījums (pilna laika studijas): | |||||||||
Gala pārbaudījums (nepilna laika studijas): | Eksāmens | ||||||||
Studiju rezultāti | |||||||||
Zināšanas: | Studiju procesā students apgūs būtiskākos pētniecības aspektus, ētikas principus, zinās pētījuma veidus, metodes, instrumentus. | ||||||||
Prasmes: | Studiju kursa rezultātā students pratīs teorētiskās zināšanas pielietot praksē, pratīs analizēt pētnieciskos darbus, noteikt zinātniskās kategorijas, izvirzīt pētniecības mērķi un organizēt pētījuma norisi, sasniedzot pētījuma rezultātu. | ||||||||
Kompetences: | Spēs pastāvīgi analizēt zinātnisko literatūru un veikt praktisku pētījumu. | ||||||||
Bibliogrāfija | |||||||||
Nr. | Atsauce | ||||||||
Obligātā literatūra | |||||||||
1 | Mārtinsone Kristīne, Ievads pētniecībā: stratēģijas, dizaini, metodes, Rīga, RaKa, 2011. | ||||||||
2 | Autoru kolektīvs. Ievads pētniecībā: stratēģijas, dizaini, metodes. Raka, 2011. | ||||||||
3 | Kristapsone S. Zinātniskā pētniecība studiju procesā. Raka, 2014. | ||||||||
4 | Mārtinsone K., Pipere A., Kamerāde D. Pētniecība. Teorija un prakse. RaKa 2016. | ||||||||
Papildu literatūra | |||||||||
1 | Spila, Daiga. Pasaules medicīnas citējamo žurnālu datubāze PubMed un informācijas meklēšanas iespējas: Mācību materiāls informācijpratībā. – Rīga: Rīgas Stradiņa universitāte, 2013. – 76 lpp. | ||||||||
2 | Znotiņa, Inga. Uz pierādījumiem balstītas medicīnas resursi – labāko pierādījumu meklēšana un izmantošana: Mācību materiāls informācijpratībā. – Rīga: Rīgas Stradiņa universitāte, 2014. – 49 lpp. | ||||||||
Citi informācijas avoti | |||||||||
1 | RSU zinātniskie raksti, datu bāzes, zinātniskās publikācijas, kongresu apskati. |