.
Dažādi grupu nodarbību veidi
Studiju kursa apraksts
Kursa apraksta statuss:Apstiprināts
Kursa apraksta versija:6.00
Kursa apraksta apstiprināšanas datums:26.08.2024 15:03:18
Par studiju kursu | |||||||||
Kursa kods: | SUUK_169 | LKI līmenis: | 5. līmenis | ||||||
Kredītpunkti: | 2.00 | ECTS: | 3.00 | ||||||
Zinātnes nozare: | Sporta zinātne | Mērķauditorija: | Sporta treneris | ||||||
Studiju kursa vadītājs | |||||||||
Kursa vadītājs: | Anita Gauruča | ||||||||
Studiju kursa īstenotājs | |||||||||
Struktūrvienība: | Veselības psiholoģijas un pedagoģijas katedra | ||||||||
Struktūrvienības vadītājs: | |||||||||
Kontaktinformācija: | Rīga, Cigoriņu iela 3, suukrsu[pnkts]lv, +371 67611559 | ||||||||
Studiju kursa plānojums | |||||||||
Nepilns laiks - 1. semestris | |||||||||
Lekcijas (skaits) | 0 | Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas) | 0 | Kopā lekciju kontaktstundas | 0 | ||||
Nodarbības (skaits) | 17 | Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas) | 3 | Kopā nodarbību kontaktstundas | 51 | ||||
Kopā kontaktstundas | 51 | ||||||||
Studiju kursa apraksts | |||||||||
Priekšzināšanas: | Sistemātiska grupu nodarbību apmeklēšana, laba fiziskā sagatavotība, mūzikas un ritma izjūta, iemaņas horeogrāfijā. | ||||||||
Mērķis: | Veicināt praktisku un teorētisku zināšanu apguvi par horeogrāfijas sastādīšanu un dažādu inventāru pielietošanu aerobikas nodarbībā, kā arī iemācīties modificēt nodarbību, atbilstoši apmeklētāju fiziskajai sagatavotībai. | ||||||||
Tēmu saraksts (nepilna laika studijas) | |||||||||
Nr. | Tēma | Īstenošanas forma | Skaits | Norises vieta | |||||
1 | Teorētiskā daļa: muskuļu spēks, muskuļu izturība, spēka treniņu principi aerobikā. Spēka vingrojumu efektīvas izpildījums. Praktiskā daļa: spēka attīstošie vingrinājumi dažādām muskuļu grupām partnerī. | Nodarbības | 2.00 | sporta zāle | |||||
2 | Teorētiskā daļa: tehniskais izpildījums vēdera muskulatūras nostiprināšanai, muguras muskuļiem, pietupieni, roku salikšanas vingrinājumi, pozīcijas un kustības balsts guļus. Praktiskā daļa: vingrojumu klāsts augšminētajiem muskuļiem un pozīcijām. Mājas uzdevums. | Nodarbības | 2.00 | sporta zāle | |||||
3 | Mājas uzdevuma pārbaude. | Nodarbības | 1.00 | sporta zāle | |||||
4 | Teorētiskā daļa: intervāla un apļa treniņš aerobikā, pamatprincipi. Praktiskā daļa: intervāla treniņš. Mājas uzdevums un pārbaude. | Nodarbības | 1.00 | sporta zāle | |||||
5 | Smago nūju (Body Bar) izmantošana aerobikā. Mājas uzdevums un pārbaude. | Nodarbības | 1.00 | sporta zāle | |||||
6 | Espandera izmantošana (Exertube) aerobikā. Mājas uzdevums. | Nodarbības | 1.00 | sporta zāle | |||||
7 | Mājas uzdevuma pārbaude. Praktiskā daļa: hanteļu izmantošana aerobikā. Mājas uzdevums. | Nodarbības | 1.00 | sporta zāle | |||||
8 | Mājas uzdevuma pārbaude. Teorētiskā daļa: treniņu īpatnības ar Fitball. Praktiskā daļa: nodarbības ar Fitball. Mājas uzdevums. | Nodarbības | 1.00 | sporta zāle | |||||
9 | Mājas uzdevuma pārbaude. Teorētiskā daļa: stepa aerobikas teorija. | Nodarbības | 1.00 | sporta zāle | |||||
10 | Tipiskā stepa aerobikas nodarbība. Mājas uzdevums. | Nodarbības | 1.00 | sporta zāle | |||||
11 | Stepa nodarbība ar spēka novirzienu. Mājas uzdevums. | Nodarbības | 1.00 | sporta zāle | |||||
12 | Mājas uzdevuma pārbaude. Praktiskā daļa: Stepa intervāla treniņš un stepa aerobika deju stilā. | Nodarbības | 1.00 | sporta zāle | |||||
13 | Teorētiskā daļa: lokanība, metodes lokanības attīstībai. Praktiskā daļa: lokanību vingrojumu klāsts. | Nodarbības | 1.00 | sporta zāle | |||||
14 | Teorētiskā daļa: psiholoģiskie aspekti darbā ar klientiem. Praktiskā daļa: sagatavošanās valsts eksāmenam aerobikā. | Nodarbības | 2.00 | sporta zāle | |||||
Vērtēšana | |||||||||
Patstāvīgais darbs: | Dažādu vingrojumu kompleksu izveidošana un demonstrēšana noteiktām muskuļu grupām ar un bez inventāra. Nelielas treniņu programmas sastādīšana. | ||||||||
Vērtēšanas kritēriji: | Grupu nodarbību prezentācija. | ||||||||
Gala pārbaudījums (pilna laika studijas): | |||||||||
Gala pārbaudījums (nepilna laika studijas): | Eksāmens | ||||||||
Studiju rezultāti | |||||||||
Zināšanas: | Studiju kursa apguves rezultātā studējošie: pastāstīs par horeogrāfijas sastādīšanas un apmācības metodēm; zinās raksturot dažādus aerobikas nodarbību veidus; aprakstīs vingrinājumu apmācības metodes; zinās raksturot fizioloģiskos un biomehāniskos procesus aerobikas treniņa laikā; novērtēs drošu un netraumatisku vingrinājumu apguves un izpildes tehniku; zinās uzskaitīt muzikālā pavadījuma izvēles pamatprincipus. | ||||||||
Prasmes: | Studiju kursa apguves rezultātā studējošie pratīs: izpildīt dažādus aerobikas soļus un to kombinācijas, pielietot dažādu inventāru aerobikas nodarbībās; demonstrēt un izskaidrot spēka un lokanības vingrinājumu apguves tehniku. | ||||||||
Kompetences: | Studiju kursa apguves rezultātā studējošie pratīs:izplānot un novadīt pilnu aerobikas nodarbību; pielietot pedagoģiskās un psiholoģiskās zināšanas nodarbības vadīšanas laikā; piemērot atbilstošu slodzes dozēšanas veidu aerobikas nodarbībās. | ||||||||
Bibliogrāfija | |||||||||
Nr. | Atsauce | ||||||||
Obligātā literatūra | |||||||||
1 | N.Jaružnijs, O.Tanne. Ceļvedis vingrošanas teorijā un metodikā. Rīga, LSPA, 2001. | ||||||||
2 | I.Auziņa. Lielā fitnesa grāmata. Rīga, Zvaigzne ABC, 2000. | ||||||||
3 | L.Robinsone, G.Tomsone. Vingrošanas rokasgrāmata. Pilates. Rīga, Zvaigzne ABC, 2002. | ||||||||
Papildu literatūra | |||||||||
1 | Dr.James M. Rippe. Target your fitness and weight management goals, Finland, 1994. | ||||||||
2 | Ute Haas, M.Sc., Tarja Suomi, M.Sc., Raija Laukkanen, Ph.D., Precision Aerobics, Finland, 1996. | ||||||||
3 | Ivonne Lin. Precision Sports Aerobics, Finland, 1996. | ||||||||
4 | R.Bringell „Pilates a beginners guide” D&S books, 2001. | ||||||||
5 | C.Pinckney, B.Cantini „New Callanetics” Ein Journal fur die Frau Buch Ullstein Buchverlage 1998. | ||||||||
Citi informācijas avoti | |||||||||
1 | ISAT (International School of Aerobic Training), USA. | ||||||||
2 | Institute Reebok. Stepa aerobikas metodiskie materiāli. | ||||||||
3 | Top Gun Advanced instructor training by Lashaun Dale, Moscow, 1998. |