.
Grupu nodarbību pamati un terminoloģija
Studiju kursa apraksts
Kursa apraksta statuss:Apstiprināts
Kursa apraksta versija:9.00
Kursa apraksta apstiprināšanas datums:26.08.2024 15:03:44
Par studiju kursu | |||||||||
Kursa kods: | SUUK_170 | LKI līmenis: | Visiem līmeņiem | ||||||
Kredītpunkti: | 2.00 | ECTS: | 3.00 | ||||||
Zinātnes nozare: | Sporta zinātne | Mērķauditorija: | Sporta treneris | ||||||
Studiju kursa vadītājs | |||||||||
Kursa vadītājs: | Voldemārs Arnis | ||||||||
Studiju kursa īstenotājs | |||||||||
Struktūrvienība: | Veselības psiholoģijas un pedagoģijas katedra | ||||||||
Struktūrvienības vadītājs: | |||||||||
Kontaktinformācija: | Rīga, Cigoriņu iela 3, spkrsu[pnkts]lv, +371 67611559 | ||||||||
Studiju kursa plānojums | |||||||||
Pilns laiks - 1. semestris | |||||||||
Lekcijas (skaits) | 0 | Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas) | 0 | Kopā lekciju kontaktstundas | 0 | ||||
Nodarbības (skaits) | 18 | Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas) | 3 | Kopā nodarbību kontaktstundas | 54 | ||||
Kopā kontaktstundas | 54 | ||||||||
Nepilns laiks - 1. semestris | |||||||||
Lekcijas (skaits) | 0 | Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas) | 0 | Kopā lekciju kontaktstundas | 0 | ||||
Nodarbības (skaits) | 9 | Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas) | 3 | Kopā nodarbību kontaktstundas | 27 | ||||
Kopā kontaktstundas | 27 | ||||||||
Studiju kursa apraksts | |||||||||
Priekšzināšanas: | Zināšanas anatomijā, sporta fizioloģijā, sporta bioķīmijā, biomehānikā, vispārējā pedagoģijā, vispārējā attīstības un saskarsmes psiholoģijā, sporta terminoloģijā, sporta treniņu teorijas pamatos, uztura pamatos. | ||||||||
Mērķis: | Augsti kvalificētu sporta speciālistu (fitnesa treneru) sagatavošanu un spēju organizēt, vadīt grupu nodarbības profesionālā līmenī sporta un veselības jomā. Spēju prasmīgi pielietot dažādas fitnesa metodes, līdzekļus, kā arī radīt izpratni par veselīga dzīves veida nozīmi uz organismu. | ||||||||
Tēmu saraksts (pilna laika studijas) | |||||||||
Nr. | Tēma | Īstenošanas forma | Skaits | Norises vieta | |||||
1 | Terminoloģijas pamati. Nodarbības struktūra- ievada daļa, galvenā daļa, nobeiguma daļa. Mērķis un uzdevumi. Līdzekļi un metodes. Didaktiskie paņēmieni. Intensitāte un apjoms. Konspekta izveide. | Nodarbības | 2.00 | auditorija | |||||
2 | Klasiskā aerobika- nodarbības struktūra. Aerobikas pamatsoļi, pamatsoļu kombinācijas izveide, izveides pamatprincipi. Līdzekļi un metodes. Inetnsitāte un apjoms. | Nodarbības | 2.00 | sporta zāle | |||||
3 | Stepa aerobika- nodarbības struktūra. Stepa aerobikas pamatsoļi, pamatsoļu kombinācijas izveide, izveides pamatprincipi. Līdzekļi un metodes. Intensitāte un apjoms. | Nodarbības | 2.00 | sporta zāle | |||||
4 | Stepa aerobika- nodarbības struktūra. Stepa aerobikas pamatsoļi, pamatsoļu kombinācijas izveide, izveides pamatprincipi. Līdzekļi un metodes. Intensitāte un apjoms. Darbs grupās. | Nodarbības | 2.00 | sporta zāle | |||||
5 | Funkcionāla nodarbība- nodarbības struktūra. Spēka vingrojumi, vingrinājumi grupu nodarbībā. Līdzekļi un metodes. Intensitāte un apjoms. | Nodarbības | 2.00 | sporta zāle | |||||
6 | Funkcionāla nodarbība ar dažādu inventāru- nodarbības struktūra. Spēka vingrojumi, vingrinājumi grupu nodarbībā. Līdzekļi un metodes. Intensitāte un apjoms. | Nodarbības | 2.00 | sporta zāle | |||||
7 | Apļa treniņa metodes pielietošana grupu nodarbībās. Nodarbības struktūra. Nodarbības izveides pamatprincipi. Līdzekļi un metodes. Intensitāte un apjoms. | Nodarbības | 2.00 | sporta zāle | |||||
8 | Apļa treniņš izmantojot dažādu inventāru- nodarbības struktūra, mērķis un uzdevumi. Metodes un līdzekļi. Apjoms un intensitāte. | Nodarbības | 2.00 | sporta zāle | |||||
9 | Praktisko nodarbību vadīšana. Darbs grupās. | Nodarbības | 2.00 | sporta zāle | |||||
Tēmu saraksts (nepilna laika studijas) | |||||||||
Nr. | Tēma | Īstenošanas forma | Skaits | Norises vieta | |||||
1 | Terminoloģijas pamati. Nodarbības struktūra- ievada daļa, galvenā daļa, nobeiguma daļa. Mērķis un uzdevumi. Līdzekļi un metodes. Didaktiskie paņēmieni. Intensitāte un apjoms. Konspekta izveide. | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
2 | Klasiskā aerobika- nodarbības struktūra. Aerobikas pamatsoļi, pamatsoļu kombinācijas izveide, izveides pamatprincipi. Līdzekļi un metodes. Inetnsitāte un apjoms. | Nodarbības | 1.00 | sporta zāle | |||||
3 | Stepa aerobika- nodarbības struktūra. Stepa aerobikas pamatsoļi, pamatsoļu kombinācijas izveide, izveides pamatprincipi. Līdzekļi un metodes. Intensitāte un apjoms. | Nodarbības | 1.00 | sporta zāle | |||||
4 | Stepa aerobika- nodarbības struktūra. Stepa aerobikas pamatsoļi, pamatsoļu kombinācijas izveide, izveides pamatprincipi. Līdzekļi un metodes. Intensitāte un apjoms. Darbs grupās. | Nodarbības | 1.00 | sporta zāle | |||||
5 | Funkcionāla nodarbība- nodarbības struktūra. Spēka vingrojumi, vingrinājumi grupu nodarbībā. Līdzekļi un metodes. Intensitāte un apjoms. | Nodarbības | 1.00 | sporta zāle | |||||
6 | Funkcionāla nodarbība ar dažādu inventāru- nodarbības struktūra. Spēka vingrojumi, vingrinājumi grupu nodarbībā. Līdzekļi un metodes. Intensitāte un apjoms. | Nodarbības | 1.00 | sporta zāle | |||||
7 | Apļa treniņa metodes pielietošana grupu nodarbībās. Nodarbības struktūra. Nodarbības izveides pamatprincipi. Līdzekļi un metodes. Intensitāte un apjoms. | Nodarbības | 1.00 | sporta zāle | |||||
8 | Apļa treniņš izmantojot dažādu inventāru- nodarbības struktūra, mērķis un uzdevumi. Metodes un līdzekļi. Apjoms un intensitāte. | Nodarbības | 1.00 | sporta zāle | |||||
9 | Praktisko nodarbību vadīšana. Darbs grupās. | Nodarbības | 1.00 | sporta zāle | |||||
Vērtēšana | |||||||||
Patstāvīgais darbs: | Darbs grupās, konspekta izveide un realizēšana, nodarbības prezentēšana. | ||||||||
Vērtēšanas kritēriji: | Zināšanas, prasmes, iemaņas un kompetences par uzdevumu izpildi, produktīvs darbs grupās, mācību diskusijas, attieksme, individuālā attīstības dinamika. Izpildot iepriekš minētos nosacījumus, students kārto praktisko eksāmenu un saņem vērtējumu. | ||||||||
Gala pārbaudījums (pilna laika studijas): | Eksāmens | ||||||||
Gala pārbaudījums (nepilna laika studijas): | Eksāmens | ||||||||
Studiju rezultāti | |||||||||
Zināšanas: | 1. Iegūst teorētiskās zināšanas par nodarbības struktūru, saturu, organizēšanu un realizēšanu. 2. Zināšanas par nodarbības izveides pamatprincipiem. 3. Zināšanas par dažādām metodēm un līdzekļiem grupu nodarbību vadīšanā. | ||||||||
Prasmes: | 1. Apgūst praktiskās iemaņas nodarbības organizēšanā un vadīšanā. 2. Spēj izveidot un pielietot aerobikas pamatsoļus, pamatsoļu kombināciju grupu nodarbībā. 3. Spēj izveidot spēka vingrojuma kompleksu grupu nodarbībās izmantojot dažādas organizācijas formas, metodes un līdzekļus. 4. Veido izpratni par ķermeņa harmonisku attīstību un veselības nostiprināšanas nozīmi. | ||||||||
Kompetences: | Organizatoriskā, individuālā, pedagoģiskā, intelektuālā: 1. Izprot grupu nodarbības struktūru un saturu. 2. Izprot dažādu metožu un līdzekļu pielietošanas nozīmi grupu nodarbībās. 3. Didaktisko paņēmienu kopuma prasmīga pielietošana grupu nodarbībās. 4. Aerobikas pamatsoļu kombinācijas izveide un pielietošana. 5. Spēka vingrojumu, vingrinājumu integrēšana grupu nodarbībās. | ||||||||
Bibliogrāfija | |||||||||
Nr. | Atsauce | ||||||||
Obligātā literatūra | |||||||||
1 | Krauksts V. Treniņu procesa periodizācija. Rīga, 2022. | ||||||||
2 | Kennedy- Armbruster, C. Methods of group exercise instruction. Human Kinetics, 2014. | ||||||||
3 | Roinnestad, B. Concurrent Aerobic and Strength Training: Scientific Basics and Practical Application. Springer Inernational Publishing, 2019. | ||||||||
4 | Fernāte A. Sporta treniņu teorijas pamati. Rīga, 2002. | ||||||||
5 | Švinks U. Vispārattīstošie vingrojumi sporta stundā. Rīga, 2004. |