Pārlekt uz galveno saturu

Pētniecības metodoloģija, studiju darbs

Studiju kursa apraksts

Kursa apraksta statuss:Apstiprināts
Kursa apraksta versija:5.00
Kursa apraksta apstiprināšanas datums:26.08.2024 15:27:44
Par studiju kursu
Kursa kods:SUUK_258LKI līmenis:6. līmenis
Kredītpunkti:6.00ECTS:9.00
Zinātnes nozare:Sporta zinātneMērķauditorija:Sporta treneris
Studiju kursa vadītājs
Kursa vadītājs:Voldemārs Arnis
Studiju kursa īstenotājs
Struktūrvienība:Veselības psiholoģijas un pedagoģijas katedra
Struktūrvienības vadītājs:
Kontaktinformācija:Rīga, Cigoriņu iela 3, suukatrsu[pnkts]lv, +371 67611559
Studiju kursa plānojums
Pilns laiks - 1. semestris
Lekcijas (skaits)5Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā lekciju kontaktstundas10
Nodarbības (skaits)2Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā nodarbību kontaktstundas4
Kopā kontaktstundas14
Pilns laiks - 2. semestris
Lekcijas (skaits)5Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā lekciju kontaktstundas10
Nodarbības (skaits)6Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā nodarbību kontaktstundas12
Kopā kontaktstundas22
Nepilns laiks - 1. semestris
Lekcijas (skaits)4Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā lekciju kontaktstundas8
Nodarbības (skaits)1Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā nodarbību kontaktstundas2
Kopā kontaktstundas10
Nepilns laiks - 2. semestris
Lekcijas (skaits)3Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā lekciju kontaktstundas6
Nodarbības (skaits)2Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā nodarbību kontaktstundas4
Kopā kontaktstundas10
Studiju kursa apraksts
Priekšzināšanas:
Informācijpratība.
Mērķis:
Veidot izpratni par pētniecību, tās nozīmi, pētniecības terminiem, kategorijām, pētniecības pieejām un teorijām un prast iegūtās teorētiskās zināšanas pielietot pētniecībā.
Tēmu saraksts (pilna laika studijas)
Nr.TēmaĪstenošanas formaSkaitsNorises vieta
1Pētniecības nozīme fitnesa trenera profesijā. Pētniecību regulējošie normatīvie akti. Nolikums par pētnieciskā darba izstrādi un aizstāvēšanu.Lekcijas1.00auditorija
2Pētnieciskā procesa gaita un tā organizācija. Pētījuma loģiskā struktūra, tā posmi. Temata izvēle, pētījuma mērķis, pētījuma hipotēze un pētījuma jautājums, pētījuma uzdevumi, pētījuma dizains. Pētījuma metode un instrumenti.Lekcijas2.00auditorija
3Pētnieciskā darba sadaļu saturs un noformēšana. Pētniecībā izmantojamā literatūra, atsauces un to lietošana.Lekcijas1.00auditorija
4Pētniecības ētiskie pamatprincipi. Dokumentu sagatavošana iesniegšanai Ētikas komitejai.Lekcijas1.00auditorija
5Pētījuma projekta izstrāde.Nodarbības2.00auditorija
6Kvalitatīvās un kvantitatīvās pētniecības pamatprincipi un tās pielietojums sporta pētījumos, eksperimentālie un neeksperimentālie pētījumi.Lekcijas1.00auditorija
7Datu apstrāde un matemātiskā statistikaLekcijas2.00auditorija
Nodarbības3.00auditorija
8Pētījuma rezultātu apkopošana un analīze. Pētījuma rezultātu interpretācija. Pētījuma rezultātu noformēšana. Attēlu un tabulu noformēšana. Slēdzieni un secinājumiLekcijas1.00auditorija
Nodarbības2.00auditorija
9Prezentāciju sagatavošana. Prezentāciju paraugu analīze.Lekcijas1.00auditorija
Nodarbības1.00auditorija
Tēmu saraksts (nepilna laika studijas)
Nr.TēmaĪstenošanas formaSkaitsNorises vieta
1Pētniecības nozīme fitnesa trenera profesijā. Pētniecību regulējošie normatīvie akti. Nolikums par pētnieciskā darba izstrādi un aizstāvēšanu.Lekcijas1.00auditorija
2Pētnieciskā procesa gaita un tā organizācija. Pētījuma loģiskā struktūra, tā posmi. Temata izvēle, pētījuma mērķis, pētījuma hipotēze un pētījuma jautājums, pētījuma uzdevumi, pētījuma dizains. Pētījuma metode un instrumenti.Lekcijas1.00auditorija
3Pētnieciskā darba sadaļu saturs un noformēšana. Pētniecībā izmantojamā literatūra, atsauces un to lietošana.Lekcijas1.00auditorija
4Pētniecības ētiskie pamatprincipi. Dokumentu sagatavošana iesniegšanai Ētikas komitejai.Lekcijas1.00auditorija
5Pētījuma projekta izstrāde.Nodarbības1.00auditorija
6Kvalitatīvās un kvantitatīvās pētniecības pamatprincipi un tās pielietojums sporta pētījumos, eksperimentālie un neeksperimentālie pētījumi.Lekcijas1.00auditorija
7Datu apstrāde un matemātiskā statistikaLekcijas1.00auditorija
Nodarbības1.00auditorija
8Pētījuma rezultātu apkopošana un analīze. Pētījuma rezultātu interpretācija. Pētījuma rezultātu noformēšana. Attēlu un tabulu noformēšana. Slēdzieni un secinājumiLekcijas1.00auditorija
9Prezentāciju sagatavošana. Prezentāciju paraugu analīze.Nodarbības1.00auditorija
Vērtēšana
Patstāvīgais darbs:
Meklēt pētījumus, zinātniskus rakstus datu bāzēs par attiecīgo tēmu. Formulēt pētniecības tēmu, izvirzīt mērķi, hipotēzi vai pētījuma jautājumu. Izvēlēties un formulēt pētījuma metodes un instrumentus. Lasīt zinātniskus rakstus, sagatavot pētījuma aktualitātes pamatojumu. Sagatavot pētījuma tēmas pieteikumu. Vajadzības gadījumā sagatavot un iesniegt dokumentus ētikas komitejai. Veikt pētījumu un apkopot pētījuma rezultātus. Veikt rezultātu analīzi un izdarīt secinājumus. Noformēt un aizstāvēt studiju darbu.
Vērtēšanas kritēriji:
3. semestrī aizstāvēšana (kursa darbs) - studiju darba formāta atbilstība RSU metodiskajiem norādījumiem 20%. Studiju darba satura kvalitāte 40%. Studiju darba prezentācija 40%. 4. semestrī aizstāvēšana (kursa darbs) - pētniecības darba priekšaizstāvēšana. Iesniegtā noslēguma darba satura atbilstība izvēlētajai tēmai (15%); Pētījuma mērķa, uzdevumu un hipotēzes vai pētījuma jautājuma formulējums (15%): Pētījumu rezultātu izklāsts, tā uzskatāmība un saprotamība (15%); Secinājumu atbilstība darba mērķim un uzdevumiem (15%); Iesniegtā darba atbilstība noteiktajām galvenajām formālajām prasībām (vizuālais noformējums, apjoms, stils, gramatika utt.) (15%); Uzstāšanās saprotamība, strukturētības un laika limita ievērošana (15%); Spēja atbildēt uz jautājumiem un piedalīties diskusijā (10%).
Gala pārbaudījums (pilna laika studijas):Aizstāvēšana (Kursa darbs)
Gala pārbaudījums (nepilna laika studijas):Aizstāvēšana (Kursa darbs)
Studiju rezultāti
Zināšanas:Studiju procesā students apgūs būtiskākos pētniecības aspektus, ētikas principus, zinās pētījuma veidus, metodes, instrumentus.
Prasmes:Studiju kursa rezultātā students pratīs teorētiskās zināšanas pielietot praksē, pratīs analizēt pētnieciskos darbus, noteikt zinātniskās kategorijas, izvirzīt pētniecības mērķi un organizēt pētījuma norisi, sasniedzot pētījuma rezultātu.
Kompetences:Spēs pastāvīgi analizēt zinātnisko literatūru un veikt praktisku pētījumu.
Bibliogrāfija
Nr.Atsauce
Obligātā literatūra
1Mārtinsone, Kristīne. Ievads pētniecībā: stratēģijas, dizaini, metodes. RaKa, 2011.
2Kristapsone, S. Zinātniskā pētniecība studiju procesā. Raka, 2014.
3Mārtinsone, K., Pipere, A., Kamerāde, D. Pētniecība. Teorija un prakse. RaKa, 2016.
Papildu literatūra
1Spila, Daiga. Pasaules medicīnas citējamo žurnālu datubāze PubMed un informācijas meklēšanas iespējas: Mācību materiāls informācijpratībā. Rīga: Rīgas Stradiņa universitāte, 2013. – 76 lpp.
2Znotiņa, Inga. Uz pierādījumiem balstītas medicīnas resursi – labāko pierādījumu meklēšana un izmantošana: Mācību materiāls informācijpratībā. Rīga: Rīgas Stradiņa universitāte, 2014. – 49 lpp.
Citi informācijas avoti
1RSU zinātniskie raksti, datu bāzes, zinātniskās publikācijas, kongresu apskati.