.
Pētniecības metodoloģija, studiju darbs
Studiju kursa apraksts
Kursa apraksta statuss:Apstiprināts
Kursa apraksta versija:5.00
Kursa apraksta apstiprināšanas datums:26.08.2024 15:27:44
Par studiju kursu | |||||||||
Kursa kods: | SUUK_258 | LKI līmenis: | 6. līmenis | ||||||
Kredītpunkti: | 6.00 | ECTS: | 9.00 | ||||||
Zinātnes nozare: | Sporta zinātne | Mērķauditorija: | Sporta treneris | ||||||
Studiju kursa vadītājs | |||||||||
Kursa vadītājs: | Voldemārs Arnis | ||||||||
Studiju kursa īstenotājs | |||||||||
Struktūrvienība: | Veselības psiholoģijas un pedagoģijas katedra | ||||||||
Struktūrvienības vadītājs: | |||||||||
Kontaktinformācija: | Rīga, Cigoriņu iela 3, suukrsu[pnkts]lv, +371 67611559 | ||||||||
Studiju kursa plānojums | |||||||||
Pilns laiks - 1. semestris | |||||||||
Lekcijas (skaits) | 5 | Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā lekciju kontaktstundas | 10 | ||||
Nodarbības (skaits) | 2 | Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā nodarbību kontaktstundas | 4 | ||||
Kopā kontaktstundas | 14 | ||||||||
Pilns laiks - 2. semestris | |||||||||
Lekcijas (skaits) | 5 | Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā lekciju kontaktstundas | 10 | ||||
Nodarbības (skaits) | 6 | Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā nodarbību kontaktstundas | 12 | ||||
Kopā kontaktstundas | 22 | ||||||||
Nepilns laiks - 1. semestris | |||||||||
Lekcijas (skaits) | 4 | Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā lekciju kontaktstundas | 8 | ||||
Nodarbības (skaits) | 1 | Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā nodarbību kontaktstundas | 2 | ||||
Kopā kontaktstundas | 10 | ||||||||
Nepilns laiks - 2. semestris | |||||||||
Lekcijas (skaits) | 3 | Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā lekciju kontaktstundas | 6 | ||||
Nodarbības (skaits) | 2 | Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā nodarbību kontaktstundas | 4 | ||||
Kopā kontaktstundas | 10 | ||||||||
Studiju kursa apraksts | |||||||||
Priekšzināšanas: | Informācijpratība. | ||||||||
Mērķis: | Veidot izpratni par pētniecību, tās nozīmi, pētniecības terminiem, kategorijām, pētniecības pieejām un teorijām un prast iegūtās teorētiskās zināšanas pielietot pētniecībā. | ||||||||
Tēmu saraksts (pilna laika studijas) | |||||||||
Nr. | Tēma | Īstenošanas forma | Skaits | Norises vieta | |||||
1 | Pētniecības nozīme fitnesa trenera profesijā. Pētniecību regulējošie normatīvie akti. Nolikums par pētnieciskā darba izstrādi un aizstāvēšanu. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
2 | Pētnieciskā procesa gaita un tā organizācija. Pētījuma loģiskā struktūra, tā posmi. Temata izvēle, pētījuma mērķis, pētījuma hipotēze un pētījuma jautājums, pētījuma uzdevumi, pētījuma dizains. Pētījuma metode un instrumenti. | Lekcijas | 2.00 | auditorija | |||||
3 | Pētnieciskā darba sadaļu saturs un noformēšana. Pētniecībā izmantojamā literatūra, atsauces un to lietošana. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
4 | Pētniecības ētiskie pamatprincipi. Dokumentu sagatavošana iesniegšanai Ētikas komitejai. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
5 | Pētījuma projekta izstrāde. | Nodarbības | 2.00 | auditorija | |||||
6 | Kvalitatīvās un kvantitatīvās pētniecības pamatprincipi un tās pielietojums sporta pētījumos, eksperimentālie un neeksperimentālie pētījumi. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
7 | Datu apstrāde un matemātiskā statistika | Lekcijas | 2.00 | auditorija | |||||
Nodarbības | 3.00 | auditorija | |||||||
8 | Pētījuma rezultātu apkopošana un analīze. Pētījuma rezultātu interpretācija. Pētījuma rezultātu noformēšana. Attēlu un tabulu noformēšana. Slēdzieni un secinājumi | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
Nodarbības | 2.00 | auditorija | |||||||
9 | Prezentāciju sagatavošana. Prezentāciju paraugu analīze. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||||
Tēmu saraksts (nepilna laika studijas) | |||||||||
Nr. | Tēma | Īstenošanas forma | Skaits | Norises vieta | |||||
1 | Pētniecības nozīme fitnesa trenera profesijā. Pētniecību regulējošie normatīvie akti. Nolikums par pētnieciskā darba izstrādi un aizstāvēšanu. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
2 | Pētnieciskā procesa gaita un tā organizācija. Pētījuma loģiskā struktūra, tā posmi. Temata izvēle, pētījuma mērķis, pētījuma hipotēze un pētījuma jautājums, pētījuma uzdevumi, pētījuma dizains. Pētījuma metode un instrumenti. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
3 | Pētnieciskā darba sadaļu saturs un noformēšana. Pētniecībā izmantojamā literatūra, atsauces un to lietošana. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
4 | Pētniecības ētiskie pamatprincipi. Dokumentu sagatavošana iesniegšanai Ētikas komitejai. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
5 | Pētījuma projekta izstrāde. | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
6 | Kvalitatīvās un kvantitatīvās pētniecības pamatprincipi un tās pielietojums sporta pētījumos, eksperimentālie un neeksperimentālie pētījumi. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
7 | Datu apstrāde un matemātiskā statistika | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||||
8 | Pētījuma rezultātu apkopošana un analīze. Pētījuma rezultātu interpretācija. Pētījuma rezultātu noformēšana. Attēlu un tabulu noformēšana. Slēdzieni un secinājumi | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
9 | Prezentāciju sagatavošana. Prezentāciju paraugu analīze. | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
Vērtēšana | |||||||||
Patstāvīgais darbs: | Meklēt pētījumus, zinātniskus rakstus datu bāzēs par attiecīgo tēmu. Formulēt pētniecības tēmu, izvirzīt mērķi, hipotēzi vai pētījuma jautājumu. Izvēlēties un formulēt pētījuma metodes un instrumentus. Lasīt zinātniskus rakstus, sagatavot pētījuma aktualitātes pamatojumu. Sagatavot pētījuma tēmas pieteikumu. Vajadzības gadījumā sagatavot un iesniegt dokumentus ētikas komitejai. Veikt pētījumu un apkopot pētījuma rezultātus. Veikt rezultātu analīzi un izdarīt secinājumus. Noformēt un aizstāvēt studiju darbu. | ||||||||
Vērtēšanas kritēriji: | 3. semestrī aizstāvēšana (kursa darbs) - studiju darba formāta atbilstība RSU metodiskajiem norādījumiem 20%. Studiju darba satura kvalitāte 40%. Studiju darba prezentācija 40%. 4. semestrī aizstāvēšana (kursa darbs) - pētniecības darba priekšaizstāvēšana. Iesniegtā noslēguma darba satura atbilstība izvēlētajai tēmai (15%); Pētījuma mērķa, uzdevumu un hipotēzes vai pētījuma jautājuma formulējums (15%): Pētījumu rezultātu izklāsts, tā uzskatāmība un saprotamība (15%); Secinājumu atbilstība darba mērķim un uzdevumiem (15%); Iesniegtā darba atbilstība noteiktajām galvenajām formālajām prasībām (vizuālais noformējums, apjoms, stils, gramatika utt.) (15%); Uzstāšanās saprotamība, strukturētības un laika limita ievērošana (15%); Spēja atbildēt uz jautājumiem un piedalīties diskusijā (10%). | ||||||||
Gala pārbaudījums (pilna laika studijas): | Aizstāvēšana (Kursa darbs) | ||||||||
Gala pārbaudījums (nepilna laika studijas): | Aizstāvēšana (Kursa darbs) | ||||||||
Studiju rezultāti | |||||||||
Zināšanas: | Studiju procesā students apgūs būtiskākos pētniecības aspektus, ētikas principus, zinās pētījuma veidus, metodes, instrumentus. | ||||||||
Prasmes: | Studiju kursa rezultātā students pratīs teorētiskās zināšanas pielietot praksē, pratīs analizēt pētnieciskos darbus, noteikt zinātniskās kategorijas, izvirzīt pētniecības mērķi un organizēt pētījuma norisi, sasniedzot pētījuma rezultātu. | ||||||||
Kompetences: | Spēs pastāvīgi analizēt zinātnisko literatūru un veikt praktisku pētījumu. | ||||||||
Bibliogrāfija | |||||||||
Nr. | Atsauce | ||||||||
Obligātā literatūra | |||||||||
1 | Mārtinsone, Kristīne. Ievads pētniecībā: stratēģijas, dizaini, metodes. RaKa, 2011. | ||||||||
2 | Kristapsone, S. Zinātniskā pētniecība studiju procesā. Raka, 2014. | ||||||||
3 | Mārtinsone, K., Pipere, A., Kamerāde, D. Pētniecība. Teorija un prakse. RaKa, 2016. | ||||||||
Papildu literatūra | |||||||||
1 | Spila, Daiga. Pasaules medicīnas citējamo žurnālu datubāze PubMed un informācijas meklēšanas iespējas: Mācību materiāls informācijpratībā. Rīga: Rīgas Stradiņa universitāte, 2013. – 76 lpp. | ||||||||
2 | Znotiņa, Inga. Uz pierādījumiem balstītas medicīnas resursi – labāko pierādījumu meklēšana un izmantošana: Mācību materiāls informācijpratībā. Rīga: Rīgas Stradiņa universitāte, 2014. – 49 lpp. | ||||||||
Citi informācijas avoti | |||||||||
1 | RSU zinātniskie raksti, datu bāzes, zinātniskās publikācijas, kongresu apskati. |