.
Akadēmiskais seminārs
Studiju kursa apraksts
Kursa apraksta statuss:Apstiprināts
Kursa apraksta versija:1.00
Kursa apraksta apstiprināšanas datums:21.02.2024 08:40:00
Par studiju kursu | |||||||||
Kursa kods: | SZF_057 | LKI līmenis: | 7. līmenis | ||||||
Kredītpunkti: | 2.00 | ECTS: | 3.00 | ||||||
Zinātnes nozare: | Politika | Mērķauditorija: | Politikas zinātne | ||||||
Studiju kursa vadītājs | |||||||||
Kursa vadītājs: | Māris Andžāns | ||||||||
Studiju kursa īstenotājs | |||||||||
Struktūrvienība: | Sociālo zinātņu fakultāte | ||||||||
Struktūrvienības vadītājs: | |||||||||
Kontaktinformācija: | Dzirciema iela 16, Rīga, szfrsu[pnkts]lv | ||||||||
Studiju kursa plānojums | |||||||||
Pilns laiks - 1. semestris | |||||||||
Lekcijas (skaits) | 5 | Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā lekciju kontaktstundas | 10 | ||||
Nodarbības (skaits) | 10 | Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā nodarbību kontaktstundas | 20 | ||||
Kopā kontaktstundas | 30 | ||||||||
Nepilns laiks - 1. semestris | |||||||||
Lekcijas (skaits) | 5 | Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā lekciju kontaktstundas | 10 | ||||
Nodarbības (skaits) | 10 | Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā nodarbību kontaktstundas | 20 | ||||
Kopā kontaktstundas | 30 | ||||||||
Studiju kursa apraksts | |||||||||
Priekšzināšanas: | Vispārējas zināšanas par starptautiskajām attiecībām un diplomātiju, kā arī pētniecības metodēm. | ||||||||
Mērķis: | Pilnveidot studentu vispārējās akadēmiskās zināšanas, prasmes un kompetences starptautiskajās attiecībās un diplomātijā. | ||||||||
Tēmu saraksts (pilna laika studijas) | |||||||||
Nr. | Tēma | Īstenošanas forma | Skaits | Norises vieta | |||||
1 | Aktuālie jautājumi starptautiskajās attiecībās un diplomātijā | Lekcijas | 3.00 | auditorija | |||||
Nodarbības | 5.00 | auditorija | |||||||
2 | Aktualitātes starptautisko attiecību zinātniskajās metodēs un pētniecībā | Lekcijas | 2.00 | auditorija | |||||
Nodarbības | 5.00 | auditorija | |||||||
Tēmu saraksts (nepilna laika studijas) | |||||||||
Nr. | Tēma | Īstenošanas forma | Skaits | Norises vieta | |||||
1 | Aktuālie jautājumi starptautiskajās attiecībās un diplomātijā | Lekcijas | 3.00 | auditorija | |||||
Nodarbības | 5.00 | auditorija | |||||||
2 | Aktualitātes starptautisko attiecību zinātniskajās metodēs un pētniecībā | Lekcijas | 2.00 | auditorija | |||||
Nodarbības | 5.00 | auditorija | |||||||
Vērtēšana | |||||||||
Patstāvīgais darbs: | Gatavošanās semināriem, atblstoši docētāja norādījumiem. Lai izvērtētu studiju kursa kvalitāti kopumā, studentam jāaizpilda studiju kursa novērtēšanas anketa Studējošo portālā. | ||||||||
Vērtēšanas kritēriji: | Aktivitāte semināros un lekcijās – 30%. Atbilžu kvalitāte semināros – 70%. | ||||||||
Gala pārbaudījums (pilna laika studijas): | Eksāmens | ||||||||
Gala pārbaudījums (nepilna laika studijas): | Eksāmens | ||||||||
Studiju rezultāti | |||||||||
Zināšanas: | Studenti modelēs nākotnes scenārijus un empīrisko fenomenu attīstību perspektīvā, izmantojot kursā iegūtās padziļinātās zināšanas par starptautisko attiecību teorētiskajiem un metodoloģiskajiem aspektiem un empīrisko fenomenu likumsakarībām. Studenti orientēsies būtiskāko starptautisko attiecību aktuālajos jautājumos. | ||||||||
Prasmes: | Studenti patstāvīgi veiks liela apjoma analītisko darbu, kritiski atlasot avotus, tos kritiski un objektīvi izvērtējot, un nonāks pie objektīva un neitrāla risinājuma. Studenti mijiedarbosies komandā, kas ietvers spēju vadīt grupas darbu, pārliecināt citus par savu viedokli, koordinēt citu pienākumu izpildi, kā arī spēt motivēt citus grupas darbā. Studenti veiks liela apmēra individuālo darbu stresa apstākļos, kad vienlaikus jāpaveic virkne dažādas nozīmības un sarežģītības uzdevumu. Iegūtās prasmes ietvers darba plānošanas, uzdevumu prioritizēšanas prasmes, kā arī stresa noturības prasmes. | ||||||||
Kompetences: | Studenti attīstīs un diskutēs par inovatīviem risinājumiem, ko pielietot būtiskāko starptautisko attiecību problēmu risināšanā. | ||||||||
Bibliogrāfija | |||||||||
Nr. | Atsauce | ||||||||
Obligātā literatūra | |||||||||
1 | Visa literatūra ir angļu valodā un piemērota gan latviešu, gan angļu plūsmas studentiem | ||||||||
2 | Kurki, Milja, Wright, Colin. Chapter 1. International Relations and Social Science. In: Tim Dunne, Milja Kurki, Steve Smith (eds). International Relations Theories: Discipline and Diversity. Oxford: Oxford University Press, 2021. Pp. 13-34. | ||||||||
3 | Blaikie N. Designing social research: the logic of anticipation. Cambridge: Polity Press, 2019. | ||||||||
Papildu literatūra | |||||||||
1 | Popper, Karl. The Logic of Scientific Discovery. N.Y.: Routledge, 2002 (published in the Taylor & Francis e-Library, 2005). Pp.3-34. | ||||||||
2 | Serena Bertogliatti. What is the significance of the fourth debate in the contemporary discipline of IR? Has it, and should it, be transcended? What is the significance of meta-theoretical debates for IR theory and research? |