.
Ekonomisko pētījumu metodoloģija
Studiju kursa apraksts
Kursa apraksta statuss:Apstiprināts
Kursa apraksta versija:1.00
Kursa apraksta apstiprināšanas datums:17.04.2024 08:45:12
Par studiju kursu | |||||||||
Kursa kods: | SZF_140 | LKI līmenis: | 6. līmenis | ||||||
Kredītpunkti: | 2.67 | ECTS: | 4.00 | ||||||
Zinātnes nozare: | Ekonomika | Mērķauditorija: | Vadībzinātne; Tirgzinības un reklāma; Uzņēmējdarbības vadība | ||||||
Studiju kursa vadītājs | |||||||||
Kursa vadītājs: | Romāns Putāns | ||||||||
Studiju kursa īstenotājs | |||||||||
Struktūrvienība: | Sociālo zinātņu fakultāte | ||||||||
Struktūrvienības vadītājs: | |||||||||
Kontaktinformācija: | Dzirciema iela 16, Rīga, szfrsu[pnkts]lv | ||||||||
Studiju kursa plānojums | |||||||||
Pilns laiks - 1. semestris | |||||||||
Lekcijas (skaits) | 6 | Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā lekciju kontaktstundas | 12 | ||||
Nodarbības (skaits) | 6 | Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā nodarbību kontaktstundas | 12 | ||||
Kopā kontaktstundas | 24 | ||||||||
Nepilns laiks - 1. semestris | |||||||||
Lekcijas (skaits) | 3 | Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā lekciju kontaktstundas | 6 | ||||
Nodarbības (skaits) | 3 | Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā nodarbību kontaktstundas | 6 | ||||
Kopā kontaktstundas | 12 | ||||||||
Studiju kursa apraksts | |||||||||
Priekšzināšanas: | Nav nepieciešamas priekšzināšanas. | ||||||||
Mērķis: | Sniegt studentiem zināšanas un praktiskās iemaņas, pētniecisko darbu veikšanai. | ||||||||
Tēmu saraksts (pilna laika studijas) | |||||||||
Nr. | Tēma | Īstenošanas forma | Skaits | Norises vieta | |||||
1 | Zinātnes definīcijas. Zinātniskās domāšanas veidi. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
2 | Pētījumu pamatprincipi. Pētījuma plānošana un etapi. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
3 | Pētījumu ticamība, validitāte. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
4 | Ētiskie principi pētniecībā. Plaģiātisms. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
5 | Zinātnieka ētikas kodekss, pamatprincipi un problēmas. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
6 | Kvantitatīvo un kvalitatīvo pētījumu metodes. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
7 | Metožu raksturojums un to plusi un mīnusi. | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
8 | Pētījuma problēmas formulēšana. | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
9 | Pētījuma priekšmets, objekts, mērķis un uzdevumi. | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
10 | Hipotēzes formulēšana. | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
11 | Datu vākšana. Datu apkopošana. Analīze. | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
12 | Pētījumu noformējums un prezentēšana. | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
Tēmu saraksts (nepilna laika studijas) | |||||||||
Nr. | Tēma | Īstenošanas forma | Skaits | Norises vieta | |||||
1 | Zinātnes definīcijas. Zinātniskās domāšanas veidi. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
2 | Pētījumu pamatprincipi. Pētījuma plānošana un etapi. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
3 | Pētījumu ticamība, validitāte. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
7 | Metožu raksturojums un to plusi un mīnusi. | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
8 | Pētījuma problēmas formulēšana. | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
9 | Pētījuma priekšmets, objekts, mērķis un uzdevumi. | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
Vērtēšana | |||||||||
Patstāvīgais darbs: | 3 kopsavilkumu sagatavošana, atbilstoši uzdotajai tematikai un prasībām, un studiju darba pieteikuma patstāvīga sagatavošana. Lai izvērtētu studiju kursa kvalitāti kopumā, studentam jāaizpilda studiju kursa novērtēšanas anketa Studējošo portālā. | ||||||||
Vērtēšanas kritēriji: | 3 kopsavilkumi – obligāti, 20% no gala vērtējuma katrs, kopā 60% no gala vērtējuma. Tiek vērtēta kopsavilkuma satura un struktūras kvalitāte, atbilstoši studiju kursā apgūtajiem principiem. Studiju darba pieteikums – obligāts, 40%. Tiek vērtēta studiju darba pieteikuma struktūra un tajā iekļauto nepieciešamo (kursā apgūto) pētījuma elementu kvalitāte un savstarpējā satura atbilstība, abilstoši studējošā rokasgrāmatai un studiju kursā apgūtajiem principiem. | ||||||||
Gala pārbaudījums (pilna laika studijas): | Eksāmens (Rakstisks) | ||||||||
Gala pārbaudījums (nepilna laika studijas): | Eksāmens (Rakstisks) | ||||||||
Studiju rezultāti | |||||||||
Zināšanas: | Zināšanas par pētīšanas būtību, pētījuma ietvarstruktūru, tās elementiem un to savstarpējās sakarības nepieciešamību. Izpratne par pētījuma metodēm un to atšķirībām. Zināšanas par informācijas avotu meklēšanas un strukturēšanas principiem. | ||||||||
Prasmes: | Spēj izveidot pētījuma ietvaru un korekti definēt tā elementus. Spēj pamatoti izvēlēties atbilstošu pētniecisko metodi. Prot pielietot kvantitatīvās un kvalitatīvās pētniecības metodes. | ||||||||
Kompetences: | Spēj izstrādāt loģisku un strukturētu ekonomiskā pētījuma metodoloģiju socio-ekonomisko procesu analīzei un vadības lēmumu izstrādei. Spēj identificēt esoša ekonomiskā pētījuma metodoloģijas pilnveidošanas iespējas. | ||||||||
Bibliogrāfija | |||||||||
Nr. | Atsauce | ||||||||
Obligātā literatūra | |||||||||
1 | Studenta rokasgrāmata 1.studiju gadam. | ||||||||
2 | RSU studiju materiāls: Atsauču un darbā izmantoto avotu un literatūras saraksta noformēšanas metodiskie norādījumi. | ||||||||
3 | Mārtinsone, K. un Pipere, A. (Red.). Zinātniskā rakstīšana un pētījumu rezultātu izplatīšana. Rīgas Stradiņa Universitāte. 2019. | ||||||||
Papildu literatūra | |||||||||
1 | Sekaran, U. Research methods for Business. A skill building approach. 4th Edition. John Wiley & Sons, Inc. 2003. | ||||||||
2 | Kristapsone, S. Zinātniskā pētniecība studiju procesā. BA Turība. 2008. | ||||||||
3 | Akerlof, G. and Shiller, R. Animal Spirits. How Psychology Drives the Economy. 2009. | ||||||||
Citi informācijas avoti | |||||||||
1 | Social Research methods. | ||||||||
2 | The Essence of Research Philosophy. | ||||||||
3 | Zinātnieka ētikas kodekss. |