.
Vācu valoda
Studiju kursa apraksts
Kursa apraksta statuss:Apstiprināts
Kursa apraksta versija:12.00
Kursa apraksta apstiprināšanas datums:05.08.2024 08:36:52
Par studiju kursu | |||||||||
Kursa kods: | VC_022 | LKI līmenis: | 6. līmenis | ||||||
Kredītpunkti: | 9.00 | ECTS: | 13.50 | ||||||
Zinātnes nozare: | Valodniecība | Mērķauditorija: | Politikas zinātne; Uzņēmējdarbības vadība | ||||||
Studiju kursa vadītājs | |||||||||
Kursa vadītājs: | Ludmila Jermakoviča | ||||||||
Studiju kursa īstenotājs | |||||||||
Struktūrvienība: | Sociālo zinātņu fakultāte | ||||||||
Struktūrvienības vadītājs: | |||||||||
Kontaktinformācija: | Dzirciema iela 16, Rīga, szfrsu[pnkts]lv | ||||||||
Studiju kursa plānojums | |||||||||
Pilns laiks - 1. semestris | |||||||||
Lekcijas (skaits) | 0 | Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas) | Kopā lekciju kontaktstundas | 0 | |||||
Nodarbības (skaits) | 30 | Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā nodarbību kontaktstundas | 60 | ||||
Kopā kontaktstundas | 60 | ||||||||
Pilns laiks - 2. semestris | |||||||||
Lekcijas (skaits) | 0 | Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas) | 0 | Kopā lekciju kontaktstundas | 0 | ||||
Nodarbības (skaits) | 30 | Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā nodarbību kontaktstundas | 60 | ||||
Kopā kontaktstundas | 60 | ||||||||
Pilns laiks - 3. semestris | |||||||||
Lekcijas (skaits) | 0 | Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas) | 0 | Kopā lekciju kontaktstundas | 0 | ||||
Nodarbības (skaits) | 30 | Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā nodarbību kontaktstundas | 60 | ||||
Kopā kontaktstundas | 60 | ||||||||
Nepilns laiks - 1. semestris | |||||||||
Lekcijas (skaits) | 0 | Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas) | 0 | Kopā lekciju kontaktstundas | 0 | ||||
Nodarbības (skaits) | 9 | Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā nodarbību kontaktstundas | 18 | ||||
Kopā kontaktstundas | 18 | ||||||||
Nepilns laiks - 2. semestris | |||||||||
Lekcijas (skaits) | 0 | Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas) | 0 | Kopā lekciju kontaktstundas | 0 | ||||
Nodarbības (skaits) | 9 | Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā nodarbību kontaktstundas | 18 | ||||
Kopā kontaktstundas | 18 | ||||||||
Nepilns laiks - 3. semestris | |||||||||
Lekcijas (skaits) | 0 | Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas) | 0 | Kopā lekciju kontaktstundas | 0 | ||||
Nodarbības (skaits) | 9 | Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā nodarbību kontaktstundas | 18 | ||||
Kopā kontaktstundas | 18 | ||||||||
Studiju kursa apraksts | |||||||||
Priekšzināšanas: | Nav nepieciešamas. | ||||||||
Mērķis: | Panākt, lai studenti kursa apguves rezultātā spētu izmantot vācu valodu saziņai ikdienas situācijās, atbilstoši „Eiropas kopīgajās pamatnostādnēs valodu apguvei: mācīšanās, mācīšana, vērtēšana” izstrādātā valodas prasmju līmeņu apraksta A1/A2 līmenim (Common European of Reference for Language Learning, Teaching and Assessment). | ||||||||
Tēmu saraksts (pilna laika studijas) | |||||||||
Nr. | Tēma | Īstenošanas forma | Skaits | Norises vieta | |||||
1 | Patskaņu, līdzskaņu un burtu savienojumu izruna. Sasveicināšanās un atsveicināšanās, iepazīšanās formu apguve. Uzruna: „tu” un „jūs”. Darbības vārda vieta teikumā. Vārdu kārtība teikumā. Jautājuma teikums ar jautājuma vārdu "W-Frage" un bez "Ja/Nein-Frage". Valsts un valodas nosaukumi vācu valodā. Noteiktais artikuls "-der(m), die(f), das(n)". Izteiciens "-Ich möchte nach". | Nodarbības | 5.00 | auditorija | |||||
2 | Dzīvesvieta, adrese, pasta indekss, telefona numurs, ģimenes stāvoklis, e-pasta adrese, darba vai mācību vieta. Darbības vārdu "wohnen, arbeiten, studieren" un jautājuma vārda "Wo?" lietošana teikumos. Universitāte, fakultātes. Skaitļa vārdi no 100 līdz 1000. Darbības vārdu "haben" un "sein" locīšana un pielietojums teikumos. Jautājuma vārda "Wer?" pielietojums teikumā. Lietvārds, tā dzimte. | Nodarbības | 7.00 | auditorija | |||||
3 | Dažādu valstu naudas vienības, skaitļa vārdi no 1000 līdz miljardam. Mājsaimniecības piederumi, mēbeles. Lielveikals, nodaļas, informācija, cenas. Avīzes sludinājumi: lietotas mantas – pirkšana un pārdošana. Lietvārds: daudzskaitļa formas. Akuzatīva locījums tiešā papildinātāja nozīmē. | Nodarbības | 8.00 | auditorija | |||||
4 | Vācijas Federatīvā Republika. Federālās zemes. Valsts simboli. Parlaments, partijas. | Nodarbības | 10.00 | auditorija | |||||
5 | Iepirkšanās pārtikas veikalā. Pārtikas preces, mērvienības un iepakojumu formas. Veikala nodaļas, preču novietojums. Pavēles izteiksme – norādījumi, lūgumi, padomi. Personu vietniekvārdi nominatīvā un datīvā. Dzērienu un ēdienu nosaukumi, ēdienkarte. Pasūtījums kafejnīcā "-Ich möchte/nehme/bestelle/trinke" + nenoteiktais artikuls "Akk. eine.. ein.. einen". Darbības vārds "essen", tā locīšana. | Nodarbības | 6.00 | auditorija | |||||
6 | Pulksteņa laiks – oficiālais un neoficiālais. Pasākumu, notikumu laiks un vieta. "Um wie viel Uhr beginnt..?" Dienu, mēnešu, gadalaiku nosaukumi. Svētku dienas Latvijā un Vācijā. Profesijas, darba vieta, darba pienākumi. Kārtas skaitļa vārdi. Modālie darbības vārdi, locīšana un pielietojums, vārdu kārtība teikumā. | Nodarbības | 7.00 | auditorija | |||||
7 | Text "Eine Klasse stellt sich vor". Piederības vietniekvārdi, saskaņojums ar lietvārdu, locīšana. Oficiāla un privāta vēstule. Ģimene, ģimenes locekļi, radinieki. Ģimenes ciltskoks. Ikdienas mājas darbi. Neregulārie darbības vārdi – locīšana, pielietojums. Darbības vārdi ar atdalāmiem un neatdalāmiem priedēkļiem – locīšana un pielietojums. | Nodarbības | 7.00 | auditorija | |||||
8 | Īsa Vācijas vēsture. Vācijas apvienošana. Valdība, ārpolitika. | Nodarbības | 10.00 | auditorija | |||||
9 | Apskates objekti Berlīnē, Vācijā un Latvijā, mīļākās vietas. Ceļš, ceļa apraksts, virziens, transports, satiksme, pārvietošanās pilsētā, dažādu objektu atrašanās vietas. Nesenās pagātnes notikumi. Vienkāršā pagātne "war, hatte". Saliktā pagātne "Perfekt; Partizip II" – regulārie un neregulārie darbības vārdi – formu veidošana. Personu vietniekvārdi akuzatīvā. | Nodarbības | 7.00 | auditorija | |||||
10 | Jaunieši Vācijā un Latvijā, dzīvesvieta, attiecības ar draugiem un vecākiem. Bērnība, jaunība. Palīgteikumi ar saikļiem "weil und obwohl", vārdu kārtība palīgteikumos. Modālie darbības vārdi vienkāršās pagātnes formā "-Präteritum". | Nodarbības | 7.00 | auditorija | |||||
11 | Atpūtas un ceļojumu piedāvājumi, izklaides iespējas Vācijā, Austrijā, Šveicē un Latvijā – ceļošana, atpūtas iespējas, pilsētas, apskates objekti, daba. Saliktā pagātne "-Perfekt". | Nodarbības | 6.00 | auditorija | |||||
12 | Eiropas Savienība, tās struktūra, institūcijas, valstis. | Nodarbības | 10.00 | auditorija | |||||
Tēmu saraksts (nepilna laika studijas) | |||||||||
Nr. | Tēma | Īstenošanas forma | Skaits | Norises vieta | |||||
1 | Patskaņu, līdzskaņu un burtu savienojumu izruna. Sasveicināšanās un atsveicināšanās, iepazīšanās formu apguve. Uzruna: „tu” un „jūs”. Darbības vārda vieta teikumā. Vārdu kārtība teikumā. Jautājuma teikums ar jautājuma vārdu "W-Frage" un bez "Ja/Nein-Frage". Valsts un valodas nosaukumi vācu valodā. Noteiktais artikuls "-der(m), die(f), das(n)". Izteiciens "-Ich möchte nach". | Nodarbības | 2.00 | auditorija | |||||
2 | Dzīvesvieta, adrese, pasta indekss, telefona numurs, ģimenes stāvoklis, e-pasta adrese, darba vai mācību vieta. Darbības vārdu "wohnen, arbeiten, studieren" un jautājuma vārda "Wo?" lietošana teikumos. Universitāte, fakultātes. Skaitļa vārdi no 100 līdz 1000. Darbības vārdu "haben" un "sein" locīšana un pielietojums teikumos. Jautājuma vārda "Wer?" pielietojums teikumā. Lietvārds, tā dzimte. | Nodarbības | 2.00 | auditorija | |||||
3 | Dažādu valstu naudas vienības, skaitļa vārdi no 1000 līdz miljardam. Mājsaimniecības piederumi, mēbeles. Lielveikals, nodaļas, informācija, cenas. Avīzes sludinājumi: lietotas mantas – pirkšana un pārdošana. Lietvārds: daudzskaitļa formas. Akuzatīva locījums tiešā papildinātāja nozīmē. | Nodarbības | 2.00 | auditorija | |||||
4 | Vācijas Federatīvā Republika. Federālās zemes. Valsts simboli. Parlaments, partijas. | Nodarbības | 3.00 | auditorija | |||||
5 | Iepirkšanās pārtikas veikalā. Pārtikas preces, mērvienības un iepakojumu formas. Veikala nodaļas, preču novietojums. Pavēles izteiksme – norādījumi, lūgumi, padomi. Personu vietniekvārdi nominatīvā un datīvā. Dzērienu un ēdienu nosaukumi, ēdienkarte. Pasūtījums kafejnīcā "-Ich möchte/nehme/bestelle/trinke" + nenoteiktais artikuls "Akk. eine.. ein.. einen". Darbības vārds "essen", tā locīšana. | Nodarbības | 2.00 | auditorija | |||||
6 | Pulksteņa laiks – oficiālais un neoficiālais. Pasākumu, notikumu laiks un vieta. "Um wie viel Uhr beginnt..?" Dienu, mēnešu, gadalaiku nosaukumi. Svētku dienas Latvijā un Vācijā. Profesijas, darba vieta, darba pienākumi. Kārtas skaitļa vārdi. Modālie darbības vārdi, locīšana un pielietojums, vārdu kārtība teikumā. | Nodarbības | 2.00 | auditorija | |||||
7 | Text "Eine Klasse stellt sich vor". Piederības vietniekvārdi, saskaņojums ar lietvārdu, locīšana. Oficiāla un privāta vēstule. Ģimene, ģimenes locekļi, radinieki. Ģimenes ciltskoks. Ikdienas mājas darbi. Neregulārie darbības vārdi – locīšana, pielietojums. Darbības vārdi ar atdalāmiem un neatdalāmiem priedēkļiem – locīšana un pielietojums. | Nodarbības | 2.00 | auditorija | |||||
8 | Īsa Vācijas vēsture. Vācijas apvienošana. Valdība, ārpolitika. | Nodarbības | 3.00 | auditorija | |||||
9 | Apskates objekti Berlīnē, Vācijā un Latvijā, mīļākās vietas. Ceļš, ceļa apraksts, virziens, transports, satiksme, pārvietošanās pilsētā, dažādu objektu atrašanās vietas. Nesenās pagātnes notikumi. Vienkāršā pagātne "war, hatte". Saliktā pagātne "Perfekt; Partizip II" – regulārie un neregulārie darbības vārdi – formu veidošana. Personu vietniekvārdi akuzatīvā. | Nodarbības | 2.00 | auditorija | |||||
10 | Jaunieši Vācijā un Latvijā, dzīvesvieta, attiecības ar draugiem un vecākiem. Bērnība, jaunība. Palīgteikumi ar saikļiem "weil und obwohl", vārdu kārtība palīgteikumos. Modālie darbības vārdi vienkāršās pagātnes formā "-Präteritum". | Nodarbības | 2.00 | auditorija | |||||
11 | Atpūtas un ceļojumu piedāvājumi, izklaides iespējas Vācijā, Austrijā, Šveicē un Latvijā – ceļošana, atpūtas iespējas, pilsētas, apskates objekti, daba. Saliktā pagātne "-Perfekt". | Nodarbības | 2.00 | auditorija | |||||
12 | Eiropas Savienība, tās struktūra, institūcijas, valstis. | Nodarbības | 3.00 | auditorija | |||||
Vērtēšana | |||||||||
Patstāvīgais darbs: | Mājas darbi ar konkrētu uzdevumu veikšanu aktīvās leksikas un gramatisko struktūru apguvei. Individuālais, pāru un grupu darbs - dialogu, stāstījumu un prezentāciju sagatavošana, atbilstoši kursa tēmām. Studējošo pienākums kursa noslēgumā aizpildīt studiju kursa novērtējuma anketu | ||||||||
Vērtēšanas kritēriji: | Nodarbību apmeklējums - obligāts. Aktīva līdzdalība nodarbībās, uz katru nodarbību izpildīti mājas darbi. Kursa moduļa beigās pārbaudes darbs, kas var ietvert lasīšanas, klausīšanas, valodas lietojuma, rakstīšanas un runāšanas prasmju pārbaudi, kurā sekmīga vērtējuma saņemšanai vismaz 55% atbilžu jābūt pareizām. 3. un 4. semestra beigās semestra ieskaite ar kumulējošu vērtējumu, ņemot vērā pārbaudes darbu rezultātus un līdzdarbību kursā semestra laikā. Eksāmens kursā beigās, kas ietver lasīšanas, klausīšanas, valodas lietojuma, rakstīšanas un runāšanas prasmju pārbaudi. Gala vērtējumu veido; eksāmens - 40%: pārbaudes darbu vidējais vērtējums - 50%: apmeklējums - 10%. | ||||||||
Gala pārbaudījums (pilna laika studijas): | Eksāmens | ||||||||
Gala pārbaudījums (nepilna laika studijas): | Eksāmens | ||||||||
Studiju rezultāti | |||||||||
Zināšanas: | Studējošie spēs pielietot mutiskā un rakstiskā saziņā vācu standartvalodas vārdu krājumu, atpazīt un atšķirt vienkāršus stāstījuma un jautājuma teikumus; atpazīt un noteikt pareizu vārdu kārtību teikumā; atrast tekstā vajadzīgo informāciju; izmantot nepieciešamākās frāzes sarunas uzsākšanai, tās uzturēšanai, informācijas nodošanai; spēs atpazīt biežāk sastopamās vācu valodas konstrukcijas, atpazīt un noteikt, vai attiecīgais apgalvojums vai teksts attiecas uz tagadnes, pagātnes vai nākotnes darbībām. Studējošie apzinās starpkultūru attiecību valodas lietojumā. | ||||||||
Prasmes: | Studējošie spēs saprast vienkāršus tekstus par zināmām ikdienas tēmām, vēstules, ielūgumus, sludinājumus presē un citus autentiskus materiālus; spēs izmantot apgūtās valodas struktūras ikdienas komunikācijā, atstāstīt un pārfrazēt tekstu, izklāstot savu domu, tai skaitā, ņemot vērā starpkultūru komunikācijas aspektus.. | ||||||||
Kompetences: | Studējošie spēs sniegt īsu informāciju par sevi, saviem tuviniekiem, dzīves apstākļiem un studijām; spēs izveidot tekstu ielūgumam un personīgai vēstulei, īsus ziņojumus, pierakstīt vienkāršu informāciju; spēs veidot monologu un dialogu par dažādām ar sadzīvi un studijām saistītām tēmām, vienlaikus rarādot starpkultūru komunikācijas aspektu apzināšanos. | ||||||||
Bibliogrāfija | |||||||||
Nr. | Atsauce | ||||||||
Obligātā literatūra | |||||||||
1 | Menschen, Deutsch als Fremdsprache, Kursbuch, Hueber Verlag, 2016 | ||||||||
2 | Menschen, Deutsch als Fremdsprache Arbeitsbuch, Hueber Verlag, 2016 | ||||||||
Papildu literatūra | |||||||||
1 | Zur Orientierung Deutschland - Quiz: Hueber-Verlag, 2012 | ||||||||
2 | Zwischendurch mal.... Landeskunde: Hueber-Verlag, 2015 | ||||||||
3 | Deutsch perfekt - Ein Sprachmagazin | ||||||||
4 | Maie Lepp Grammatik ist kinderleicht. Zvaigzne ABC, Riga, 2000, 231 S. | ||||||||
5 | Egons Ziediņš. Vācu valodas praktiskā gramatika. Zvaigzne ABC, 2009 | ||||||||
6 | Vārdnīca 7 valodas biežāk lietotie vārdi un to izplatītākās nozīmes. Avots, 2003 | ||||||||
Citi informācijas avoti | |||||||||
1 | www.hueber.de/deutsch-lernen | ||||||||
2 | www.goethe.de |