.
Kreativitāte konsultēšanā
Studiju kursa apraksts
Kursa apraksta statuss:Apstiprināts
Kursa apraksta versija:6.00
Kursa apraksta apstiprināšanas datums:12.04.2021 14:39:06
Par studiju kursu | |||||||||
Kursa kods: | VPUPK_167 | LKI līmenis: | 7. līmenis | ||||||
Kredītpunkti: | 2.00 | ECTS: | 3.00 | ||||||
Zinātnes nozare: | Psiholoģija; Vispārīgā psiholoģija | Mērķauditorija: | Psiholoģija | ||||||
Studiju kursa vadītājs | |||||||||
Kursa vadītājs: | Inese Paiča | ||||||||
Studiju kursa īstenotājs | |||||||||
Struktūrvienība: | Veselības psiholoģijas un pedagoģijas katedra | ||||||||
Struktūrvienības vadītājs: | |||||||||
Kontaktinformācija: | Rīga, J. Asara iela 5, vppkrsu[pnkts]lv, +37167061587 | ||||||||
Studiju kursa plānojums | |||||||||
Pilns laiks - 1. semestris | |||||||||
Lekcijas (skaits) | 6 | Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā lekciju kontaktstundas | 12 | ||||
Nodarbības (skaits) | 6 | Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā nodarbību kontaktstundas | 12 | ||||
Kopā kontaktstundas | 24 | ||||||||
Studiju kursa apraksts | |||||||||
Priekšzināšanas: | Personības psiholoģija, psiholoģiskā izpēte, psiholoģiskā konsultēšana. | ||||||||
Mērķis: | Radīt iespēju apgūt zināšanas par mākslas (vizuāli plastiskās, mūzikas, deju un kustību, drāmas) tehnikām un metodēm, kuras pielieto psiholoģiskajā izpētē un psiholoģiskajā konsultēšanā dažādās darba vidēs; attīstīt prasmes pielietot mākslas tehnikas un metodes, kā arī simbolus un metaforas psiholoģiskās izpētes un psiholoģiskās konsultēšanas procesā; attīstīt spēju veidot individuālās psiholoģiskās konsultēšanas stratēģiju, izmantojot mākslas metodes individuālajā darbā un grupā dažādās profesionālajās darba vidēs. | ||||||||
Tēmu saraksts (pilna laika studijas) | |||||||||
Nr. | Tēma | Īstenošanas forma | Skaits | Norises vieta | |||||
1 | Kreativitāte konsultēšanā: mērķi, uzdevumi, iespējas un ierobežojumi. Kreativitāte un māksla. Mākslā balstītas intervences psiholoģiskajā konsultēšanā. Simboli un metaforas. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
2 | Mākslu terapija un tās specializācijas. Mākslas metodes un tehnikas dažādās darba vidēs, dažādu klientu grupās psiholoģiskajā konsultēšanā. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
3 | Mūzikas metodes un tehnikas psiholoģiskajā konsultēšanā. Vizuāli plastiskās mākslas metodes un tehnikas psiholoģiskajā konsultēšanā. | Lekcijas | 2.00 | auditorija | |||||
4 | Deju un kustību metodes un tehnikas psiholoģiskajā konsultēšanā. Drāmas metodes un tehnikas psiholoģiskajā konsultēšanā. | Lekcijas | 2.00 | auditorija | |||||
5 | Mūzikas metodes un tehnikas psiholoģiskajā konsultēšanā. | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
6 | Vizuāli plastiskās mākslas metodes un tehnikas psiholoģiskajā konsultēšanā. | Nodarbības | 2.00 | auditorija | |||||
7 | Deju un kustību metodes un tehnikas psiholoģiskajā konsultēšanā. | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
8 | Drāmas metodes un tehnikas psiholoģiskajā konsultēšanā. | Nodarbības | 2.00 | auditorija | |||||
Vērtēšana | |||||||||
Patstāvīgais darbs: | Patstāvīga norādītās literatūras lasīšana; profesionālās dienasgrāmatas rakstīšana; četru mākslā balstīto metožu un tehniku rakstisks apkopojums; vienas relaksācijas tehnikas demonstrējums. | ||||||||
Vērtēšanas kritēriji: | 1. Aktivitāte lekcijās un nodarbībās (10%) 2. Sistemātiska, patstāvīga literatūras apguve, metožu un tehniku rakstisks apkopojums (20%) 3. Izmantojot modelēšanu, veikts divu dažādu mākslā balstītu metožu/tehniku demonstrējums psiholoģiskajā izpētē un psiholoģiskajā konsultēšanā klientam individuāli vai grupā (50%) 4. Refleksija par demonstrāciju, savām konsultanta prasmēm (20%) | ||||||||
Gala pārbaudījums (pilna laika studijas): | Eksāmens (Mutisks) | ||||||||
Gala pārbaudījums (nepilna laika studijas): | |||||||||
Studiju rezultāti | |||||||||
Zināšanas: | Studenti raksturo mākslas (mūzikas, vizuāli plastiskās mākslas, deju un kustību, drāmas) metodes un tehnikas, kuras pielieto psiholoģiskajā izpētē un psiholoģiskajā konsultēšanā dažādās darba vidēs, skaidro to iespējas un ierobežojumus. | ||||||||
Prasmes: | Izvirzīt psiholoģiskās palīdzības sniegšanas mērķus. Izvēlēties piemērotākās psiholoģiskās palīdzības sniegšanas metodes. Izveidot psiholoģiskās konsultēšanas stratēģiju atbilstoši izvirzītajam konsultēšanas mērķim. | ||||||||
Kompetences: | Izmantojot apgūtās zināšanas par mākslas metodēm un tehnikām, studenti modelēšanas veidā demonstrē mākslā balstītu psiholoģiskās izpētes un psiholoģiskās konsultēšanas metodi un/vai tehniku klientam individuāli vai grupā. Analizējot savas konsultanta prasmes modelēšanā atpazīst savus profesionālos ierobežojumus un iespējas. | ||||||||
Bibliogrāfija | |||||||||
Nr. | Atsauce | ||||||||
Obligātā literatūra | |||||||||
1 | Brooke, S. (2017). Combining the Creative Therapies with Technology. Springfield: Charles C. Thomas Publisher, Limited. | ||||||||
2 | Degges-White, Suzanne, & Davis, Nancy L. (2017). Integrating the Expressive Arts Into Counseling Practice, Second Edition. New York: Springer Publishing Company. | ||||||||
3 | Gladding, S. (2016). ACA The Creative Arts in Counseling, Fifth Edition. American Counseling Association. | ||||||||
4 | Mārtinsone, K. (Red.) (2011). Mākslu terapija. Rīga: RaKa. | ||||||||
Papildu literatūra | |||||||||
1 | Mārtinsone, K., Bite, I. un Sudraba, V. (red.) (2016). Konsultēšanas un psihoterapijas teorija un prakse. Rīga, Zvaigzne ABC. | ||||||||
2 | Mārtinsone, K., & Krevica E., (Sast.) (2014). Mākslu terapijas dažādām klientu/ pacientu grupām. Rakstu krājums. Rīga: RSU. | ||||||||
3 | Strazdiņa, E. (Sast.) (2016). Izvērtēšana mākslas terapijā: principi un metodes. Rīga, RSU | ||||||||
Citi informācijas avoti | |||||||||
1 | Journal of Creativity in Mental Health |