Pārlekt uz galveno saturu

Kreativitāte konsultēšanā

Studiju kursa apraksts

Kursa apraksta statuss:Apstiprināts
Kursa apraksta versija:6.00
Kursa apraksta apstiprināšanas datums:12.04.2021 14:39:06
Par studiju kursu
Kursa kods:VPUPK_167LKI līmenis:7. līmenis
Kredītpunkti:2.00ECTS:3.00
Zinātnes nozare:Psiholoģija; Vispārīgā psiholoģijaMērķauditorija:Psiholoģija
Studiju kursa vadītājs
Kursa vadītājs:Inese Paiča
Studiju kursa īstenotājs
Struktūrvienība:Veselības psiholoģijas un pedagoģijas katedra
Struktūrvienības vadītājs:
Kontaktinformācija:Rīga, J. Asara iela 5, vppkatrsu[pnkts]lv, +37167061587
Studiju kursa plānojums
Pilns laiks - 1. semestris
Lekcijas (skaits)6Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā lekciju kontaktstundas12
Nodarbības (skaits)6Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā nodarbību kontaktstundas12
Kopā kontaktstundas24
Studiju kursa apraksts
Priekšzināšanas:
Personības psiholoģija, psiholoģiskā izpēte, psiholoģiskā konsultēšana.
Mērķis:
Radīt iespēju apgūt zināšanas par mākslas (vizuāli plastiskās, mūzikas, deju un kustību, drāmas) tehnikām un metodēm, kuras pielieto psiholoģiskajā izpētē un psiholoģiskajā konsultēšanā dažādās darba vidēs; attīstīt prasmes pielietot mākslas tehnikas un metodes, kā arī simbolus un metaforas psiholoģiskās izpētes un psiholoģiskās konsultēšanas procesā; attīstīt spēju veidot individuālās psiholoģiskās konsultēšanas stratēģiju, izmantojot mākslas metodes individuālajā darbā un grupā dažādās profesionālajās darba vidēs.
Tēmu saraksts (pilna laika studijas)
Nr.TēmaĪstenošanas formaSkaitsNorises vieta
1Kreativitāte konsultēšanā: mērķi, uzdevumi, iespējas un ierobežojumi. Kreativitāte un māksla. Mākslā balstītas intervences psiholoģiskajā konsultēšanā. Simboli un metaforas.Lekcijas1.00auditorija
2Mākslu terapija un tās specializācijas. Mākslas metodes un tehnikas dažādās darba vidēs, dažādu klientu grupās psiholoģiskajā konsultēšanā.Lekcijas1.00auditorija
3Mūzikas metodes un tehnikas psiholoģiskajā konsultēšanā. Vizuāli plastiskās mākslas metodes un tehnikas psiholoģiskajā konsultēšanā.Lekcijas2.00auditorija
4Deju un kustību metodes un tehnikas psiholoģiskajā konsultēšanā. Drāmas metodes un tehnikas psiholoģiskajā konsultēšanā.Lekcijas2.00auditorija
5Mūzikas metodes un tehnikas psiholoģiskajā konsultēšanā.Nodarbības1.00auditorija
6Vizuāli plastiskās mākslas metodes un tehnikas psiholoģiskajā konsultēšanā.Nodarbības2.00auditorija
7Deju un kustību metodes un tehnikas psiholoģiskajā konsultēšanā.Nodarbības1.00auditorija
8Drāmas metodes un tehnikas psiholoģiskajā konsultēšanā.Nodarbības2.00auditorija
Vērtēšana
Patstāvīgais darbs:
Patstāvīga norādītās literatūras lasīšana; profesionālās dienasgrāmatas rakstīšana; četru mākslā balstīto metožu un tehniku rakstisks apkopojums; vienas relaksācijas tehnikas demonstrējums.
Vērtēšanas kritēriji:
1. Aktivitāte lekcijās un nodarbībās (10%) 2. Sistemātiska, patstāvīga literatūras apguve, metožu un tehniku rakstisks apkopojums (20%) 3. Izmantojot modelēšanu, veikts divu dažādu mākslā balstītu metožu/tehniku demonstrējums psiholoģiskajā izpētē un psiholoģiskajā konsultēšanā klientam individuāli vai grupā (50%) 4. Refleksija par demonstrāciju, savām konsultanta prasmēm (20%)
Gala pārbaudījums (pilna laika studijas):Eksāmens (Mutisks)
Gala pārbaudījums (nepilna laika studijas):
Studiju rezultāti
Zināšanas:Studenti raksturo mākslas (mūzikas, vizuāli plastiskās mākslas, deju un kustību, drāmas) metodes un tehnikas, kuras pielieto psiholoģiskajā izpētē un psiholoģiskajā konsultēšanā dažādās darba vidēs, skaidro to iespējas un ierobežojumus.
Prasmes:Izvirzīt psiholoģiskās palīdzības sniegšanas mērķus. Izvēlēties piemērotākās psiholoģiskās palīdzības sniegšanas metodes. Izveidot psiholoģiskās konsultēšanas stratēģiju atbilstoši izvirzītajam konsultēšanas mērķim.
Kompetences:Izmantojot apgūtās zināšanas par mākslas metodēm un tehnikām, studenti modelēšanas veidā demonstrē mākslā balstītu psiholoģiskās izpētes un psiholoģiskās konsultēšanas metodi un/vai tehniku klientam individuāli vai grupā. Analizējot savas konsultanta prasmes modelēšanā atpazīst savus profesionālos ierobežojumus un iespējas.
Bibliogrāfija
Nr.Atsauce
Obligātā literatūra
1Brooke, S. (2017). Combining the Creative Therapies with Technology. Springfield: Charles C. Thomas Publisher, Limited.
2Degges-White, Suzanne, & Davis, Nancy L. (2017). Integrating the Expressive Arts Into Counseling Practice, Second Edition. New York: Springer Publishing Company.
3Gladding, S. (2016). ACA The Creative Arts in Counseling, Fifth Edition. American Counseling Association.
4Mārtinsone, K. (Red.) (2011). Mākslu terapija. Rīga: RaKa.
Papildu literatūra
1Mārtinsone, K., Bite, I. un Sudraba, V. (red.) (2016). Konsultēšanas un psihoterapijas teorija un prakse. Rīga, Zvaigzne ABC.
2Mārtinsone, K., & Krevica E., (Sast.) (2014). Mākslu terapijas dažādām klientu/ pacientu grupām. Rakstu krājums. Rīga: RSU.
3Strazdiņa, E. (Sast.) (2016). Izvērtēšana mākslas terapijā: principi un metodes. Rīga, RSU
Citi informācijas avoti
1Journal of Creativity in Mental Health