.
Mākslu terapijas integratīvā metodoloģija
Studiju kursa apraksts
Kursa apraksta statuss:Apstiprināts
Kursa apraksta versija:1.00
Kursa apraksta apstiprināšanas datums:13.06.2023 11:02:03
Par studiju kursu | |||||||||
Kursa kods: | VPUPK_344 | LKI līmenis: | 7. līmenis | ||||||
Kredītpunkti: | 2.00 | ECTS: | 3.00 | ||||||
Zinātnes nozare: | Psiholoģija | Mērķauditorija: | Rehabilitācija | ||||||
Studiju kursa vadītājs | |||||||||
Kursa vadītājs: | Kristīne Mārtinsone | ||||||||
Studiju kursa īstenotājs | |||||||||
Struktūrvienība: | Veselības psiholoģijas un pedagoģijas katedra | ||||||||
Struktūrvienības vadītājs: | |||||||||
Kontaktinformācija: | Rīga, J. Asara iela 5, vppkrsu[pnkts]lv, +37167061587 | ||||||||
Studiju kursa plānojums | |||||||||
Pilns laiks - 1. semestris | |||||||||
Lekcijas (skaits) | 12 | Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā lekciju kontaktstundas | 24 | ||||
Nodarbības (skaits) | 0 | Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas) | 0 | Kopā nodarbību kontaktstundas | 0 | ||||
Kopā kontaktstundas | 24 | ||||||||
Studiju kursa apraksts | |||||||||
Priekšzināšanas: | Mākslu terapijas teorijas, pētījuma metodoloģija. | ||||||||
Mērķis: | Attīstīt maģistrantu spēju uz pašrefleksiju un pašpozicionēšanos dažādos profesionālajos kontekstos, saistot teoriju un praksi. | ||||||||
Tēmu saraksts (pilna laika studijas) | |||||||||
Nr. | Tēma | Īstenošanas forma | Skaits | Norises vieta | |||||
1 | Māksla un mākslu terapija. | Lekcijas | 3.00 | cits | |||||
2 | Psiholoģijas teorijas un mākslu terapija. | Lekcijas | 3.00 | cits | |||||
3 | Pētniecība un mākslu terapija. | Lekcijas | 3.00 | cits | |||||
4 | Mīti, simboli un tēli profesionālajā darbā. | Lekcijas | 3.00 | cits | |||||
Vērtēšana | |||||||||
Patstāvīgais darbs: | Sagatavot eseju par mākslu un mākslu terapiju savā specializācijā. Grupās izstrādāt psiholoģijas koncepciju salīdzinājumu vismaz 3 psiholoģijas teorijām. Sagatavot uz pētījumiem balstītu pamatojumu darbam ar doto gadījumu. Izvērtēt savas profesionālās vajadzības un izveidot izaugsmes un tālākizglītības plānu. | ||||||||
Vērtēšanas kritēriji: | Sagatavota un laikā iesniegta eseja par mākslu un mākslu terapiju savā specializācijā pēc dotajiem kritērijiem (25 %). Grupās pa 3 izstrādāt un prezentēt psiholoģijas koncepciju, kas ir relevantas mākslu terapijai, salīdzinājums vismaz 3 psiholoģijas teorijām, izmantojot vismaz 5 teorētiskos kritērijus (25 %). Sagatavots un laikā iesniegts uz pētījumiem balstīts pamatojums darbam ar doto gadījumu (25 %). Izvērtēt savas profesionālās vajadzības un izstrādāt izaugsmes un tālākizglītības plānu, prezentēt to (25 %). | ||||||||
Gala pārbaudījums (pilna laika studijas): | Eksāmens | ||||||||
Gala pārbaudījums (nepilna laika studijas): | |||||||||
Studiju rezultāti | |||||||||
Zināšanas: | Apraksta un salīdzina mākslas dažādās funkcijas, orientējas mākslas valodā. Analizē un salīdzina psiholoģijas teorijas, kas attiecas uz mākslas terapijas praksi, lai izvēlētos piemērotāko mākslas terapijas pieeju, atbilstoši pacienta/klienta grūtībām, resursiem un izvirzītajiem mērķiem. Atlasa un analizē pētījumus mākslu terapijā, lai attīstītu savu praksi. Apraksta mītu, simbolu un tēlu teorētisko ietvaru profesionālā kontekstā. | ||||||||
Prasmes: | Skaidro mākslas dažādās funkcijas un to pielietojuma specifiku mākslu terapijā. Skaidro daudzveidīgās mākslas medija iespējas terapeitiskajā procesā un diskutē par mākslas valodas īpatnībām profesionālajā praksē savā specializācijā. Veido integratīvus modeļus, lai konceptualizētu savu darbu mākslas terapijā savā specializācijā, saskaņā ar profesionālo ētiku un pētniecības atziņām, ņemot vērā pacienta/klienta grūtības, resursus un izvirzītos terapeitiskos mērķus. Analizēt, apkopot un integrēt atziņas no zinātniskās literatūras saistībā ar praksi. Pielieto simbolus, tēlus, mītus un metaforas profesionālās izaugsmes vajadzību apzināšanā un mērķus turpmākai attīstībai formulēšanā. | ||||||||
Kompetences: | Spēja konceptualizēt savu praksi un sasaistīt aziņas no zinātniskās literatūras ar praksi, iesaistot pašrefleksiju un profesionālo pašpozicionēšanos. Spēja izveidot mākslas terapijas stratēģiju, atbilstoši savai specializācijai, pacienta/klienta resursiem un izvirzītajiem mērķiem, izvēloties piemērotāko mākslas terapijas pieeju. Spēja sasaistīt atziņas no zinātniskās literatūras ar praksi. Spēja identificēt savus profesionālos resursus un pilnveidojamās jomas, un izvēlēties atbilstošu veidu, profesionālās izaugsmes pilnveidošanai. | ||||||||
Bibliogrāfija | |||||||||
Nr. | Atsauce | ||||||||
Obligātā literatūra | |||||||||
1 | Bite I., Mārtinsone K., Sudraba V. (2016) Konsultēšanas un psihoterapijas teorija un prakse. Zvaigzne ABC. | ||||||||
2 | Jones P. (2020) The arts therapies: A revolution in healthcare. Routledge. | ||||||||
3 | Tresiders, Dž. (2010) Simbolu vārdnīca. Rīga: Zvaigzne ABC. | ||||||||
4 | Segal, R. A. (2020) Jung on Mythology. Princeston University Press. | ||||||||
5 | Sudraba V, Mārtinsone, K. (2019) Grupu psiholoģiskā konsultēšana un psihoterapija. Rīgas Stradiņa universitāte. | ||||||||
Papildu literatūra | |||||||||
1 | Mārtinsone K., Lasmane A., Karpova Ā. (2018) Psiholoģijas vēsture. Zvaigzne ABC. | ||||||||
2 | Mārtinsone K., Pipere A. (red.) (2019) Zinātniskā rakstīšana un pētījumu rezultātu izplatīšana. Rīga: RSU. | ||||||||
3 | Mārtinsone K., Miltuze K. (red.). (2015) Psiholoģija. 1. Pamatjautājumi – teorijas un pētījumi. Rīga: Zvaigzne ABC. | ||||||||
4 | Mārtinsone K., Miltuze K. (red.). (2015) Psiholoģija. 2. Personība, grupa, sabiedrība, kultūra. Rīga: Zvaigzne ABC. | ||||||||
5 | Mārtinsone K., Miltuze K. (red.). (2015) Psiholoģija. 3. daļa. Lietišķās jomas. Rīga: Zvaigzne ABC. | ||||||||
Citi informācijas avoti | |||||||||
1 | Avoti un žurnāli par savu mākslas terapijas specializāciju | ||||||||
2 | Holmwood, C., Jennings, S., & Jacksties, S. (2022) Routledge International Handbook of Therapeutic Stories and Storytelling. Routledge. | ||||||||
3 | Leeming, D. A., & Leeming, M. A. (2009) A Dictionary of Creation Myths. Oxford University Press. |