.
Attīstības tendences un sociālā uzmanība pētniecībā
Studiju kursa apraksts
Kursa apraksta statuss:Apstiprināts
Kursa apraksta versija:2.00
Kursa apraksta apstiprināšanas datums:12.08.2024 10:41:24
Par studiju kursu | |||||||||
Kursa kods: | VPUPK_352 | LKI līmenis: | Visiem līmeņiem | ||||||
Kredītpunkti: | 2.00 | ECTS: | 3.00 | ||||||
Zinātnes nozare: | Psiholoģija | Mērķauditorija: | Psiholoģija | ||||||
Studiju kursa vadītājs | |||||||||
Kursa vadītājs: | Sanita Šuriņa | ||||||||
Studiju kursa īstenotājs | |||||||||
Struktūrvienība: | Veselības psiholoģijas un pedagoģijas katedra | ||||||||
Struktūrvienības vadītājs: | |||||||||
Kontaktinformācija: | Rīga, J. Asara iela 5, vppkrsu[pnkts]lv, +37167061587 | ||||||||
Studiju kursa plānojums | |||||||||
Pilns laiks - 1. semestris | |||||||||
Lekcijas (skaits) | Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas) | Kopā lekciju kontaktstundas | 0 | ||||||
Nodarbības (skaits) | 10 | Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā nodarbību kontaktstundas | 20 | ||||
Kopā kontaktstundas | 20 | ||||||||
Studiju kursa apraksts | |||||||||
Priekšzināšanas: | Savam studiju līmenim, profesijai un specializācijai atbilstošas vispārējas pētniecības zināšanas. Priekšzināšanas sociālajās zinātnēs ir vēlamas, bet nav priekšnoteikums iesaistei projektā. | ||||||||
Mērķis: | Sniegt iespēju RSU dažādās studiju programmās studējošajiem apgūt kompetenci starpdisciplināri sadarboties pētniecības darba organizēšanā un realizācijā, līdzdarbojoties konkrētu pētījumu veikšanā un pētījuma rezultātu izplatīšanā. | ||||||||
Tēmu saraksts (pilna laika studijas) | |||||||||
Nr. | Tēma | Īstenošanas forma | Skaits | Norises vieta | |||||
1 | Ievads studiju kursā | Nodarbības | 2.00 | auditorija | |||||
2 | Pētījuma veikšanas process | Nodarbības | 4.00 | auditorija | |||||
3 | Pētījuma rezultātu apkopošana | Nodarbības | 2.00 | auditorija | |||||
4 | Darba rezultātu prezentēšana un novērtēšana | Nodarbības | 2.00 | auditorija | |||||
Vērtēšana | |||||||||
Patstāvīgais darbs: | Students veic grupai un individuāli uzdotos darba uzdevumus noteiktā termiņā, ja nepieciešams, sadarbībā ar citiem kursa dalībniekiem, strādājot komandās. Individuāli un/vai grupā veicamie uzdevumi, atkarībā no iepriekš veiktajiem pētījuma posmiem var ietvert, pētījuma mērķa definēšanu, pētījuma uzdevumu un jautājumu formulēšanu, pētījuma jautājumiem atbilstošu pētījuma metodes izvēli, precīzi nosakot pētījuma izlasi, procedūru, datu ieguves metodi un datu analīzes metodi, pētījuma rezultātu aprakstīšanu un atspoguļošanu, to izskaidrošanu, zinātniskā stipruma izvērtējumu un secinājumu izdarīšanu. Tāpat, patstāvīgais darbs ietver pētījuma rezultātu prezentēšanu konferencēs, kā arī publikāciju sagatavošanu. Lai izvērtētu studiju kursa kvalitāti kopumā, studentam jāaizpilda studiju kursa novērtēšanas anketa Studējošo portālā. | ||||||||
Vērtēšanas kritēriji: | Tiek vērtēti: pētījuma rezultātu aprobācija konferencē; komandas darba prezentācija par sasniegtajiem rezultātiem; pētnieka dienasgrāmata par grupas vai individuālo darbu. | ||||||||
Gala pārbaudījums (pilna laika studijas): | Eksāmens | ||||||||
Gala pārbaudījums (nepilna laika studijas): | |||||||||
Studiju rezultāti | |||||||||
Zināšanas: | Studenti raksturo pētniecības procesa organizācijas principus un sadarbības nosacījumus, lieto pētniecības terminoloģiju, apraksta un analizē pētāmo pazīmi, izmantojot bibliometrijas un altmetrikas rīkus. | ||||||||
Prasmes: | Studenti individuāli un sadarbojoties komandā, ievāc, apstrādā un interpretē pētījumā iegūtos datus, izmantojot bibliometrijas un altmetrikas metodes un prezentē pētījuma rezultātus. Studenti izvērtē savu un/vai komandas biedru ieguldījumu pētījuma projekta attīstībā. | ||||||||
Kompetences: | Studenti sadarbojas starpdisciplinārā komandā, atbilstoši studiju līmenim veicot pētniecības darba organizēšanu un realizāciju, kā arī pētījuma rezultātu izplatīšanu. | ||||||||
Bibliogrāfija | |||||||||
Nr. | Atsauce | ||||||||
Obligātā literatūra | |||||||||
1 | Ahmi, A. (2022). Bibliometric Analysis using R for Non-Coders: A practical handbook in conducting bibliometric analysis studies using Biblioshiny for Bibliometrix R package. | ||||||||
2 | Holmberg, K. J. (2022). Altmetrics for information professionals: Past, present and future. Chandos Publishing. | ||||||||
3 | Tattersall, A. (Ed.). (2023). Altmetrics: A practical guide for librarians, researchers and academics. Routledge. | ||||||||
4 | Wallin, J. A., & Nederhof, A. J. (2022). Bibliometrics: Methods for studying academic publishing. Springer | ||||||||
Papildu literatūra | |||||||||
1 | Arruda, H., Silva, E. R., Lessa, M., Proença, D. J., and Bartholo, R. (2022). VOSviewer and Bibliometrix. JMLA 110, 392–395. doi: 10.5195/jmla.2022.1434 | ||||||||
2 | Durieux, V., and Gevenois, P. A. (2010). Bibliometric indicators: quality measurements of scientific publication. Radiology 255, 342–351. doi: 10.1148/radiol.09090626 | ||||||||
3 | Donthu, N., Kumar, S., Mukherjee, D., Pandey, N., and Lim, W. M. (2021). How to conduct a bibliometric analysis: an overview and guidelines. J. Bus. Res. 133, 285–296. doi: 10.1016/j.jbusres.2021.04.070 | ||||||||
4 | García-Villar, C. (2021). A critical review on altmetrics: can we measure the social impact factor? Insights Imaging, 12 (92) | ||||||||
5 | Glänzel, W. (2003). Bibliometrics as a Research Field: A Course on Theory and Application of Bibliometric Indicators Course Handouts. | ||||||||
6 | Holmberg, K. (2016). Introduction. Altmetrics for Information Professionals. Chandos Publishing. | ||||||||
7 | Kokol, P., Blažun Vošner, H., and Završnik, J. (2021). Application of bibliometrics in medicine: a historical bibliometrics analysis. Health Info. Libr. J. 38, 125–138. doi: 10.1111/hir.12295 | ||||||||
8 | Mukherjee, D., Lim, W. M., Kumar, S., and Donthu, N. (2022). Guidelines for advancing theory and practice through bibliometric research. J. Bus. Res. 148, 101–115. doi: 10.1016/j.jbusres.2022.04.042 | ||||||||
9 | Rousseau, R., Egghe, L., and Guns, R. (2018). Becoming Metric-Wise: A Bibliometric Guide for Researchers Cambridge: Chandos Publishing. | ||||||||
Citi informācijas avoti | |||||||||
1 | Altmetric | ||||||||
2 | MDPI | ||||||||
3 | Understanding the Altmetrics score and your research | ||||||||
4 | Bibliometric Analysis: The Main Steps | ||||||||
5 | How to design bibliometric research: an overview and a framework proposal |