Pārlekt uz galveno saturu

Attīstības tendences un sociālā uzmanība pētniecībā

Studiju kursa apraksts

Kursa apraksta statuss:Apstiprināts
Kursa apraksta versija:2.00
Kursa apraksta apstiprināšanas datums:12.08.2024 10:41:24
Par studiju kursu
Kursa kods:VPUPK_352LKI līmenis:Visiem līmeņiem
Kredītpunkti:2.00ECTS:3.00
Zinātnes nozare:PsiholoģijaMērķauditorija:Psiholoģija
Studiju kursa vadītājs
Kursa vadītājs:Sanita Šuriņa
Studiju kursa īstenotājs
Struktūrvienība:Veselības psiholoģijas un pedagoģijas katedra
Struktūrvienības vadītājs:
Kontaktinformācija:Rīga, J. Asara iela 5, vppkatrsu[pnkts]lv, +37167061587
Studiju kursa plānojums
Pilns laiks - 1. semestris
Lekcijas (skaits)Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas)Kopā lekciju kontaktstundas0
Nodarbības (skaits)10Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā nodarbību kontaktstundas20
Kopā kontaktstundas20
Studiju kursa apraksts
Priekšzināšanas:
Savam studiju līmenim, profesijai un specializācijai atbilstošas vispārējas pētniecības zināšanas. Priekšzināšanas sociālajās zinātnēs ir vēlamas, bet nav priekšnoteikums iesaistei projektā.
Mērķis:
Sniegt iespēju RSU dažādās studiju programmās studējošajiem apgūt kompetenci starpdisciplināri sadarboties pētniecības darba organizēšanā un realizācijā, līdzdarbojoties konkrētu pētījumu veikšanā un pētījuma rezultātu izplatīšanā.
Tēmu saraksts (pilna laika studijas)
Nr.TēmaĪstenošanas formaSkaitsNorises vieta
1Ievads studiju kursāNodarbības2.00auditorija
2Pētījuma veikšanas processNodarbības4.00auditorija
3Pētījuma rezultātu apkopošanaNodarbības2.00auditorija
4Darba rezultātu prezentēšana un novērtēšanaNodarbības2.00auditorija
Vērtēšana
Patstāvīgais darbs:
Students veic grupai un individuāli uzdotos darba uzdevumus noteiktā termiņā, ja nepieciešams, sadarbībā ar citiem kursa dalībniekiem, strādājot komandās. Individuāli un/vai grupā veicamie uzdevumi, atkarībā no iepriekš veiktajiem pētījuma posmiem var ietvert, pētījuma mērķa definēšanu, pētījuma uzdevumu un jautājumu formulēšanu, pētījuma jautājumiem atbilstošu pētījuma metodes izvēli, precīzi nosakot pētījuma izlasi, procedūru, datu ieguves metodi un datu analīzes metodi, pētījuma rezultātu aprakstīšanu un atspoguļošanu, to izskaidrošanu, zinātniskā stipruma izvērtējumu un secinājumu izdarīšanu. Tāpat, patstāvīgais darbs ietver pētījuma rezultātu prezentēšanu konferencēs, kā arī publikāciju sagatavošanu. Lai izvērtētu studiju kursa kvalitāti kopumā, studentam jāaizpilda studiju kursa novērtēšanas anketa Studējošo portālā.
Vērtēšanas kritēriji:
Tiek vērtēti: pētījuma rezultātu aprobācija konferencē; komandas darba prezentācija par sasniegtajiem rezultātiem; pētnieka dienasgrāmata par grupas vai individuālo darbu.
Gala pārbaudījums (pilna laika studijas):Eksāmens
Gala pārbaudījums (nepilna laika studijas):
Studiju rezultāti
Zināšanas:Studenti raksturo pētniecības procesa organizācijas principus un sadarbības nosacījumus, lieto pētniecības terminoloģiju, apraksta un analizē pētāmo pazīmi, izmantojot bibliometrijas un altmetrikas rīkus.
Prasmes:Studenti individuāli un sadarbojoties komandā, ievāc, apstrādā un interpretē pētījumā iegūtos datus, izmantojot bibliometrijas un altmetrikas metodes un prezentē pētījuma rezultātus. Studenti izvērtē savu un/vai komandas biedru ieguldījumu pētījuma projekta attīstībā.
Kompetences:Studenti sadarbojas starpdisciplinārā komandā, atbilstoši studiju līmenim veicot pētniecības darba organizēšanu un realizāciju, kā arī pētījuma rezultātu izplatīšanu.
Bibliogrāfija
Nr.Atsauce
Obligātā literatūra
1Ahmi, A. (2022). Bibliometric Analysis using R for Non-Coders: A practical handbook in conducting bibliometric analysis studies using Biblioshiny for Bibliometrix R package.
2Holmberg, K. J. (2022). Altmetrics for information professionals: Past, present and future. Chandos Publishing.
3Tattersall, A. (Ed.). (2023). Altmetrics: A practical guide for librarians, researchers and academics. Routledge.
4Wallin, J. A., & Nederhof, A. J. (2022). Bibliometrics: Methods for studying academic publishing. Springer
Papildu literatūra
1Arruda, H., Silva, E. R., Lessa, M., Proença, D. J., and Bartholo, R. (2022). VOSviewer and Bibliometrix. JMLA 110, 392–395. doi: 10.5195/jmla.2022.1434
2Durieux, V., and Gevenois, P. A. (2010). Bibliometric indicators: quality measurements of scientific publication. Radiology 255, 342–351. doi: 10.1148/radiol.09090626
3Donthu, N., Kumar, S., Mukherjee, D., Pandey, N., and Lim, W. M. (2021). How to conduct a bibliometric analysis: an overview and guidelines. J. Bus. Res. 133, 285–296. doi: 10.1016/j.jbusres.2021.04.070
4García-Villar, C. (2021). A critical review on altmetrics: can we measure the social impact factor? Insights Imaging, 12 (92)
5Glänzel, W. (2003). Bibliometrics as a Research Field: A Course on Theory and Application of Bibliometric Indicators Course Handouts.
6Holmberg, K. (2016). Introduction. Altmetrics for Information Professionals. Chandos Publishing.
7Kokol, P., Blažun Vošner, H., and Završnik, J. (2021). Application of bibliometrics in medicine: a historical bibliometrics analysis. Health Info. Libr. J. 38, 125–138. doi: 10.1111/hir.12295
8Mukherjee, D., Lim, W. M., Kumar, S., and Donthu, N. (2022). Guidelines for advancing theory and practice through bibliometric research. J. Bus. Res. 148, 101–115. doi: 10.1016/j.jbusres.2022.04.042
9Rousseau, R., Egghe, L., and Guns, R. (2018). Becoming Metric-Wise: A Bibliometric Guide for Researchers Cambridge: Chandos Publishing.
Citi informācijas avoti
1Altmetric
2MDPI
3Understanding the Altmetrics score and your research
4Bibliometric Analysis: The Main Steps
5How to design bibliometric research: an overview and a framework proposal