.
Inovatīvas veselības aprūpes organizācijas konceptuālās pieejas
Studiju kursa apraksts
Kursa apraksta statuss:Apstiprināts
Kursa apraksta versija:2.00
Kursa apraksta apstiprināšanas datums:02.02.2024 12:30:54
Par studiju kursu | |||||||||
Kursa kods: | VVDG_032 | LKI līmenis: | Visiem līmeņiem | ||||||
Kredītpunkti: | 2.00 | ECTS: | 3.00 | ||||||
Zinātnes nozare: | Vadībzinātne; Sabiedrības vadība | Mērķauditorija: | Vadībzinātne | ||||||
Studiju kursa vadītājs | |||||||||
Kursa vadītājs: | Daiga Behmane | ||||||||
Studiju kursa īstenotājs | |||||||||
Struktūrvienība: | Sociālo zinātņu fakultāte | ||||||||
Struktūrvienības vadītājs: | |||||||||
Kontaktinformācija: | Dzirciema iela 16, Rīga, szfrsu[pnkts]lv | ||||||||
Studiju kursa plānojums | |||||||||
Pilns laiks - 1. semestris | |||||||||
Lekcijas (skaits) | 6 | Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā lekciju kontaktstundas | 12 | ||||
Nodarbības (skaits) | 6 | Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā nodarbību kontaktstundas | 12 | ||||
Kopā kontaktstundas | 24 | ||||||||
Studiju kursa apraksts | |||||||||
Priekšzināšanas: | Nav nepieciešamas | ||||||||
Mērķis: | Kursa mērķis ir sniegt pārskatu par inovatīvām veselības aprūpes organizācijas konceptuālām pieejām veselības aprūpes mērķu realizācijas un izaicinājumu kontekstā. Šis kurss ir orientēts uz zināšanu teorētisku apguvi un to praktisku pielietojumu, kā arī izpratnes veidošanu par inovatīvu veselības sistēmu pārvaldības risinājumu īstenošanas iespējām, priekšnosacījumiem un noteicošiem faktoriem. | ||||||||
Tēmu saraksts (pilna laika studijas) | |||||||||
Nr. | Tēma | Īstenošanas forma | Skaits | Norises vieta | |||||
1 | Inovatīvu veselības aprūpes pieeju pārskats: definīcijas, elementi un teorētiskais pamatojums | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||||
2 | Pacientvērsta veselības aprūpe | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||||
3 | Integrētā veselības aprūpe | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||||
4 | Hronisko slimību vadība | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||||
5 | Personalizētā veselības aprūpe | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||||
6 | Inovatīvu veselības aprūpes pieeju īstenošanas pieejas un priekšnoteikumi | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||||
Vērtēšana | |||||||||
Patstāvīgais darbs: | Patstāvīga zinātniskās literatūras apguve • Informācijas apkopošana, analīze un prezentācija • Interaktīva tiešsaistes diskusija grupā • Gadījuma analīze, aprakstīšana un prezentēšana | ||||||||
Vērtēšanas kritēriji: | • Vismaz 50% lekciju apmeklējums • Aktivitāte interaktīvo nodarbību un tiešsaistes diskusiju laikā; • Individuālo darbu izpildes precizitāte un termiņi; • Eksāmens: individuāls rakstisks referāts (10 lappušu garumā), kurā students apraksta veselības aprūpes problēmas risinājumu, pielietojot inovatīvas aprūpes organizācijas pieeju pēc paša izvēles. Eksāmena referāta vērtējumu veido 1) teorētiskajās zināšanās balstīta piedāvājuma novērtējums (30%); 2) gadījuma inovācijas risinājumu izaicinājumu analīzes novērtējums (30%); 3) risinājumu stratēģiju novērtējums (30%); 4) referāta noformējums un atbilstība akadēmiskā darba prasībām (10%). | ||||||||
Gala pārbaudījums (pilna laika studijas): | Eksāmens | ||||||||
Gala pārbaudījums (nepilna laika studijas): | |||||||||
Studiju rezultāti | |||||||||
Zināšanas: | Sekmīgi nokārtojot studiju kursu, studenti iegūs zināšanas šādās jomās: • Pamatzināšanas par inovatīvas veselības aprūpes organizācijas principiem, jēdzieniem un jomām • Būs iepazinušies ar konkrētām inovatīvām veselības aprūpes pieejām: pacientvērstu veselības aprūpi, integrēto veselības aprūpi, hronisko slimību vadību un personalizēto veselības aprūpi • Sapratīs inovatīvu organizācijas pieeju ieviešanas pamatnosacījumus un priekšnoteikumus • Pārzinās inovatīvu risinājumu nozīmi iedzīvotāju vērtību, vēlmju un vajadzības īstenošanā • Pārzinās inovatīvu risinājumu ieviešanas risinājumus pārmaiņu vadības kontekstā | ||||||||
Prasmes: | Studenti iegūs prasmes: • Saprast un spēt novērtēt inovatīvu pieeju lietderību un pielietojamību; • Analizēt dažādu inovatīvu aprūpes organizācijas pieeju priekšrocības un izaicinājumus • Identificēt atbilstošos instrumentus jaunu koncepciju īstenošanā • Identificēt atbilstošos organizatoriskos nosacījumus un priekšnoteikumus jaunu koncepciju īstenošanā • Atpazīt veselības pārvaldības problēmas un pamatot inovatīvu risinājumu iespējas problēmu risināšanā • Pielietot pārmaiņu vadības pieeju inovatīvu organizācijas pieeju īstenošanā • Analizēt un novērtēt citu valstu pieredzi inovatīvu risinājumu ieviešanā un labākās prakses pārņemšanā | ||||||||
Kompetences: | Studenti iegūs kompetences: • Novērtēt inovatīvu veselības aprūpes organizācijas pieeju potenciālu veselības aprūpes efektivitātes kontekstā • Identificēt un risināt problēmas veselības aprūpē, izmantojot inovatīvus pārvaldības un organizācijas risinājumus • Izvēlēties piemērotus inovatīvus risinājumus veselības aprūpes snieguma uzlabošanai • Uzlabot veselības aprūpes organizācijas atbilstību indivīdu un sabiedrības vērtību īstenošanai • Palielināt veselības aprūpes pakalpojumu efektivitāti gan globālo, gan vietējo izaicinājumu kontekstā | ||||||||
Bibliogrāfija | |||||||||
Nr. | Atsauce | ||||||||
Obligātā literatūra | |||||||||
1 | Nolte, E., Sherry, Merkur S., Anell, A. (2020). Achieving Person-Centred Health Systems: Evidence, Strategies and Challenges, European Observatory on Health Systems and Policies. University Printing House, Cambridge CB2 8BS, United Kingdom, ISBN: 9781108790062 | ||||||||
2 | Rechel, B. (2020). How to enhance the integration of primary care and public health?: approaches, facilitating factors and policy options. Policy brief 34, WHO Regional Office for Europe, Copenhagen, Denmark. | ||||||||
3 | Nolte, E., Knai, C., et.al. (2014). Assessing Chronic Disease Management in European Health Systems: Country reports. Observatory Studies Series, No. 39. | ||||||||
4 | Nardini, C., et.al. (2021). The evolution of personalized healthcare and the pivotal role of European regions in its implementation. PERSONALIZED MEDICINE VOL. 18, NO. 3, https://doi.org/10.2217/pme-2020-0115 | ||||||||
Papildu literatūra | |||||||||
1 | Heide, I., et.al. (2016). How to strengthen patient centredness in caring for people with multimorbidity in Europe. Policy brief.22, the European Observatory on Health Systems and Policies. | ||||||||
2 | Goodwin, N., Sonola, L., Thiel, V., Kodner, D. (2014). Coordinated care for people with complex chronic conditions. Key lessons and markers for success. The King’s Fund, London | ||||||||
Citi informācijas avoti | |||||||||
1 | The European Union | ||||||||
2 | The King's Fund, UK | ||||||||
3 | The European Health Management Association (EHMA) |