.
Projektu radīšana un vadīšana
Studiju kursa apraksts
Kursa apraksta statuss:Apstiprināts
Kursa apraksta versija:7.00
Kursa apraksta apstiprināšanas datums:09.07.2021 11:37:59
Par studiju kursu | |||||||||
Kursa kods: | VPUPK_221 | LKI līmenis: | 7. līmenis | ||||||
Kredītpunkti: | 2.00 | ECTS: | 3.00 | ||||||
Zinātnes nozare: | Vadībzinātne | Mērķauditorija: | Psiholoģija | ||||||
Studiju kursa vadītājs | |||||||||
Kursa vadītājs: | Jana Duhovska | ||||||||
Studiju kursa īstenotājs | |||||||||
Struktūrvienība: | Veselības psiholoģijas un pedagoģijas katedra | ||||||||
Struktūrvienības vadītājs: | |||||||||
Kontaktinformācija: | Rīga, J. Asara iela 5, vppkrsu[pnkts]lv, +37167061587 | ||||||||
Studiju kursa plānojums | |||||||||
Pilns laiks - 1. semestris | |||||||||
Lekcijas (skaits) | 6 | Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā lekciju kontaktstundas | 12 | ||||
Nodarbības (skaits) | 6 | Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā nodarbību kontaktstundas | 12 | ||||
Kopā kontaktstundas | 24 | ||||||||
Studiju kursa apraksts | |||||||||
Priekšzināšanas: | Nav nepieciešamas. | ||||||||
Mērķis: | Sekmēt teorētisku zināšanu par projektu izstrādi un vadīšanu apguvi un praktisku to pielietojumu, studentiem grupā izstrādājot un prezentējot savām interesēm un iesniegšanai kādā no pašu izvēlētiem nacionālajiem vai starptautiskajiem projektu konkursiem atbilstošu projektu. | ||||||||
Tēmu saraksts (pilna laika studijas) | |||||||||
Nr. | Tēma | Īstenošanas forma | Skaits | Norises vieta | |||||
1 | Projektu veidi un finansēšanas avoti: nacionālie un starptautiskie projektu konkursi. Citi resursi (mecenātisms, sponsorēšana). | Lekcijas | 2.00 | auditorija | |||||
2 | Projekta idejas izstrāde, inovācijas un radošuma aspekti. Projekta mērķauditorija un ieinteresētās puses (stakeholders). Projekta mērķis, uzdevumi. | Nodarbības | 2.00 | auditorija | |||||
3 | Projekta komanda (komanda un vadīšana, plānošanas nozīme komandas darbā, komandas attīstības posmi, komandas saskarsmes attīstība). Speciālistu un apakšuzņēmēju piesaiste. | Lekcijas | 2.00 | auditorija | |||||
4 | Projekta plānošana, vadība, uzraudzība un kontrole. Projekta riska faktoru izvērtēšana. Projekta struktūrplāna, projekta gaitas plāna un projekta darbu grafika izstrāde. | Nodarbības | 2.00 | auditorija | |||||
5 | Projekta finanšu plānošana un kontrole. | Lekcijas | 2.00 | auditorija | |||||
6 | Projekta idejas prezentēšana dažādām mērķauditorijām, projekta gaitas un rezultātu komunicēšana (dissemination), tradicionālo un sociālo mediju iesaiste. | Nodarbības | 2.00 | auditorija | |||||
Vērtēšana | |||||||||
Patstāvīgais darbs: | Patstāvīgi nostiprināt lekciju materiālu, sistemātiski lasot norādītos avotus. Strādājot 4–5 studējošo grupās, veikt savām profesionālajām interesēm un iesniegšanai kādā no pašu izvēlētiem nacionālajiem vai starptautiskajiem projektu konkursiem atbilstoša projekta izstrādi. Prezentēt projektu. | ||||||||
Vērtēšanas kritēriji: | Atbilstoši pašu izvēlētā nacionālā vai starptautiskā projektu konkursa dotajiem kritērijiem un struktūrai rakstiski sagatavots un prezentēts projekta pieteikums. Gala vērtējumu, balstoties uz projekta izklāstu prezentācijas veidā, veido: 1) kursa docētāja vērtējums (50%), 2) motivēts kursa biedru projekta prezentācijas vērtējums (25%), 3) prezentējošās grupas pašu motivēts projekta vērtējums (25%). Prezentējamā projekta struktūra: 1. Projekta nepieciešamības pamatojums (problēma, aktualitāte) 2. Mērķi un uzdevumi 3. Mērķauditorija 4. Plānotās aktivitātes 5. Publicitātes aktivitātes (ja atbilstoši) 6. Projekta laika plāns 7. Projekta resursu plāns Vērtēšanas kritēriji: 1. Projekta risināmās problēmas un tās aktualitātes izklāsts ir skaidri saprotams un pamato projekta nepieciešamību. 2. Projektam ir skaidri definēts mērķis un tam atbilstoša mērķauditorija. 3. Ir skaidri saprotams, kādi ir secīgie soļi (uzdevumi un aktivitātes) mērķa sasniegšanai. 4. Ir skaidri saprotams, kā, kad un kāpēc notiks komunikācija ar mērķauditoriju. 5. Prezentācija un atbildes uz jautājumiem ir skaidri saprotamas un pārliecinošas. | ||||||||
Gala pārbaudījums (pilna laika studijas): | Eksāmens (Mutisks) | ||||||||
Gala pārbaudījums (nepilna laika studijas): | |||||||||
Studiju rezultāti | |||||||||
Zināšanas: | Studējošais izskaidro projekta jēdzienu, nosauc tā veidošanas, plānošanas, īstenošanas un vadīšanas, kā arī komandas veidošanas, finanšu piesaistes un risku izvērtēšanas pamatprincipus. | ||||||||
Prasmes: | Studējošais atlasa un apkopo informāciju par pieejamajiem projektu konkursiem, formulē aktuālu un radošu projekta ideju, veic aktivitāšu, finanšu, kontroles, risku vadības, komunikācijas un komandas darba aspektu plānošanu, kā arī sadarbības partneru atlasi. Apraksta projektu atbilstoši izvēlētajā projektu konkursā dotajiem kritērijiem un struktūrai. Prezentē savu ideju un projektu. | ||||||||
Kompetences: | Darbojoties projekta komandā, studējošais plāno un apraksta projekta vadības pamatprincipiem atbilstošu projektu un prezentē to auditorijai. | ||||||||
Bibliogrāfija | |||||||||
Nr. | Atsauce | ||||||||
Obligātā literatūra | |||||||||
1 | De Bono, E. (2009). Sešas domāšanas cepures. Rīga: Zvaigzne | ||||||||
2 | De Bono, E. (2011). Kā gūt radošas idejas: 62 vingrinājumi domāšanas attīstīšanai. Rīga: Zvaigzne | ||||||||
3 | Kerzner, H. (2009). Project management: a systemsapproach to planning, scheduling, andcontrolling. NewJersey: JohnWiley&Sons | ||||||||
4 | Kotlers, F. (2007). Mārketings no A līdz Z: 80 koncepcijas, kas jāzina katram vadītājam. Rīga: Jumava | ||||||||
5 | Jangs, T. (2009). Kā vadīt projektu: zelta padomi veiksmīgai projektu vadīšanai. Rīga: Zvaigzne ABC | ||||||||
6 | Programma Erasmus+: Jaunatne darbībā: http://jaunatne.gov.lv/lv/erasmus/par-erasmus-jaunatnes-jomu | ||||||||
7 | Programma Nordplus: http://www.nordplusonline.org/ | ||||||||
8 | Programma Norden: http://www.norden.lv/lv/grantu-programmas | ||||||||
9 | Teterevu fonda projektu konkurss: http://www.teterevufonds.lv/ | ||||||||
10 | Sabiedrības Integrācijas fonda projektu konkurss: http://www.sif.gov.lv | ||||||||
11 | Valsts Kultūrkapitāla fonda projektu konkurss: http://www.kkf.lv | ||||||||
12 | Rīgas domes Izglītības, kultūras un sporta departamenta projektu konkursi: http://www.iksd.riga.lv |