Pārlekt uz galveno saturu

Patstāvīgā pedagoģiskā darbība

Studiju kursa apraksts

Kursa apraksta statuss:Apstiprināts
Kursa apraksta versija:9.00
Kursa apraksta apstiprināšanas datums:09.08.2023 10:38:18
Par studiju kursu
Kursa kods:DN_192LKI līmenis:8. līmenis
Kredītpunkti:4.00ECTS:6.00
Zinātnes nozare:Pedagoģija; Augstskolas pedagoģijaMērķauditorija:Uzņēmējdarbības vadība; Informācijas un komunikācijas zinātne; Sociālā labklājība un sociālais darbs; Politikas zinātne; Tiesību zinātne; Vadībzinātne; Socioloģija; Sociālā antropoloģija
Studiju kursa vadītājs
Kursa vadītājs:Karina Palkova
Studiju kursa īstenotājs
Struktūrvienība:Doktorantūras nodaļa
Struktūrvienības vadītājs:
Kontaktinformācija:Rīga, Dzirciema iela 16, dnatrsu[pnkts]lv, +371 67409120
Studiju kursa plānojums
Pilns laiks - 1. semestris
Lekcijas (skaits)0Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas)0Kopā lekciju kontaktstundas0
Nodarbības (skaits)0Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas)0Kopā nodarbību kontaktstundas0
Kopā kontaktstundas0
Pilns laiks - 2. semestris
Lekcijas (skaits)0Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas)0Kopā lekciju kontaktstundas0
Nodarbības (skaits)0Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas)0Kopā nodarbību kontaktstundas0
Kopā kontaktstundas0
Studiju kursa apraksts
Priekšzināšanas:
Mācīšanās un mācīšana augstākās izglītības un zinātnes telpā, Zinātnes filozofija, pētniecības principi, metodes un prakse sociālajās zinātnēs starpnozaru integrācijas perspektīvā.
Mērķis:
Doktoranta kā augstskolas mācībspēka pedagoģisko iemaņu ieguve un pilnveide, stiprinot iegūtās teorētiskās un praktiskās zināšanas, vienlaikus nodrošināt šo zināšanu tālāknodošanu studējošiem saprotami strukturētā veidā.
Vērtēšana
Patstāvīgais darbs:
Pedagoģiskais darbs ar augstskolu vai koledžu studentiem – lekciju, nodarbību vai studentu pētniecisko projektu vadīšana, sadarbībā ar promocijas daba vadītāju un/vai nozares speciālistiem, kā arī pedagoģiskā darba veidam un izvēlētajai auditorijai atbilstošo mācību materiālu sagatavošana. Studējošā ieguldījums studiju procesa pilnveidē ir jēgpilnas atgriezeniskās saites sniegšana par studiju kursu, aizpildot tā novērtēšanas anketu.
Vērtēšanas kritēriji:
Atskaite (hospitēšana, atgriezeniskā saite no mērķauditorijas, pašvērtējums, izmantojot pašvērtējuma anketu un atgriezenisko saiti no auditorijas). Darba veicamais apjoms tiek novērtēts akadēmiskajās stundās, piemēram, 1 KP = 40 akadēmiskās darba stundas, 2 KP = 80 akadēmiskās darba stundas vai 1 akadēmiskās stunda (45 min) = 0,025 KP
Gala pārbaudījums (pilna laika studijas):Ieskaite
Gala pārbaudījums (nepilna laika studijas):
Studiju rezultāti
Zināšanas:Spēj parādīt, ka pārzina un izprot aktuālākās zinātniskās un praktiskas atziņas mācīšanās un mācīšanas augstākās izglītības telpā, kā arī mūsdienu, starpdisciplinārā studiju procesa norises principus un prasības.
Prasmes:Spēj patstāvīgi izvērtēt un izvēlēties piemērotākās docēšanas metodes, sniegt jaunu šo metožu izpratni, kā arī integrēt apgūstamo materiālu inovatīvās pedagoģiskajās tehnoloģijās.
Kompetences:Spēj, veicot patstāvīgu, kritisku analīzi, sintēzi un izvērtēšanu, risināt nozīmīgus vai inovāciju uzdevumus, kas saistīti ar zināšanu tālāknodošanu mācīšanās un mācīšanas augstākās izglītības telpā. Spēj vadīt interaktīvās lekcijas, nodarbības, izstrādāt studiju materiālu, kursu aprakstus, recenzējot darbus. Spēj demonstrēt profesionālās, pedagoģiskās, komunikatīvās un metodiskās kompetences.
Bibliogrāfija
Nr.Atsauce
Obligātā literatūra
1Studiju reglaments III Doktora studiju reglaments
2Effective teaching in social studies.
3Kumar, S. How to Teach Social Science Differently. VDM Verlag, 2010. (akceptējams izdevums)
4Martinsone, K., Pipere, A. (ed). Zinātniskā rakstīšana un pētījumu rezultātu izplatīšana. Rīga: Rīgas Stradiņa universitāte, 2019.
5Social Sciences and Education Research Review.
6Ārvalstu studentiem/ For international students:
7Effective teaching in social studies.
8Kumar, S. How to Teach Social Science Differently. VDM Verlag, 2010. (akceptējams izdevums)
Papildu literatūra
1Watson, A. 15 ways to make elementary social studies lessons more exciting.
2Strategies and Techniques of Law School Teaching.
3Vedins, I. Mācīšanas māksla. Rīga: Avots, 2011.
4How to Teach Political Science? The Experience of First-time University Teachers / Ed. by G. Gregušová.
5Ārvalstu studentiem/ For international students:
6Watson, A. 15 ways to make elementary social studies lessons more exciting.
7How to Teach Political Science? The Experience of First-time University Teachers / Ed. by G. Gregušová.
Citi informācijas avoti
1Latvijas Jauno zinātnieku apvienības materiāli. Pieejami ljza.lv