Pārlekt uz galveno saturu

Komunikācijas un sabiedrisko attiecību ētika: koncepcijas un aktuālā problemātika

Studiju kursa apraksts

Kursa apraksta statuss:Apstiprināts
Kursa apraksta versija:5.00
Kursa apraksta apstiprināšanas datums:02.02.2024 12:30:51
Par studiju kursu
Kursa kods:HZK_028LKI līmenis:7. līmenis
Kredītpunkti:2.00ECTS:3.00
Zinātnes nozare:Komunikācijas zinātneMērķauditorija:Informācijas un komunikācijas zinātne
Studiju kursa vadītājs
Kursa vadītājs:Vija Sīle
Studiju kursa īstenotājs
Struktūrvienība:Sociālo zinātņu fakultāte
Struktūrvienības vadītājs:
Kontaktinformācija:Dzirciema iela 16, Rīga, szfatrsu[pnkts]lv
Studiju kursa plānojums
Pilns laiks - 1. semestris
Lekcijas (skaits)6Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā lekciju kontaktstundas12
Nodarbības (skaits)4Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā nodarbību kontaktstundas8
Kopā kontaktstundas20
Studiju kursa apraksts
Priekšzināšanas:
Atbilstīgi bakalaura grādam.
Mērķis:
Veidot teorētiski pamatotu, viengabalainu priekšstatu par galvenajiem profesionālās ētikas pamatprincipiem, vērtībām un normām, to pielietojumu praktiskajā darbībā, attīstīt profesionālās kompetences kritērijiem atbilstošu ētisku attieksmi pret kolēģiem, klientiem, sadarbības partneriem, ierēdniecību.
Tēmu saraksts (pilna laika studijas)
Nr.TēmaĪstenošanas formaSkaitsNorises vieta
1Profesionālās ētikas specifikaLekcijas1.00auditorija
2Ētisku lēmumu pieņemšanaLekcijas1.00auditorija
3Morālās dilemmas. Patiesība, postpatiesība un meliLekcijas1.00auditorija
4Profesionālās ētikas pamatprincipi: teorija un prakseLekcijas1.00auditorija
5Komunikācijas aktuālās problēmas sadarbībā ar publiskajām personāmLekcijas1.00auditorija
6Komunikācijas ētika globalizācijas un multikulturālisma kontekstāLekcijas1.00auditorija
7Prezentācijas un diskusijas par izvēlēto referātu tēmām 1. daļaNodarbības1.00auditorija
8Prezentācijas un diskusijas par izvēlēto referātu tēmām 2. daļaNodarbības1.00auditorija
9Prezentācijas un diskusijas par izvēlēto referātu tēmām 3. daļaNodarbības1.00auditorija
10Prezentācijas un diskusijas par izvēlēto referātu tēmām 4. daļaNodarbības1.00auditorija
Vērtēšana
Patstāvīgais darbs:
Ir jāuzraksta 10 lpp. garš referāts (12 punktu fonts Times New Roman, atstarpe starp rindām 1,5). Referāts jāiesniedz 1 dienu pirms eksāmena. Ar referāta prezentāciju ir jāuzstājas seminārā (Power Point prezentācija vismaz 10 min. gara). Jautājumi un diskusija pēc prezentācijas 10 min. Literatūru referātiem maģistranti meklē patstāvīgi. Lai izvērtētu studiju kursa kvalitāti kopumā, studentam jāaizpilda studiju kursa novērtēšanas anketa Studējošo portālā.
Vērtēšanas kritēriji:
Gala atzīmi veidos visu atzīmju summa. Zināšanas tiks vērtētas 10 ballu sistēmā. Līdzdalība lekcijās un semināros – 10%; Referāta saturs – 30%; Prezentācija – 20%; Beigu eksāmens – 40%.
Gala pārbaudījums (pilna laika studijas):Eksāmens (Rakstisks)
Gala pārbaudījums (nepilna laika studijas):
Studiju rezultāti
Zināšanas:Profesionālās ētikas morālā loģika, profesionālās ētikas pamatprincipi, vērtības un normas, to pielietojums praksē.
Prasmes:Analizēt un vērtēt, lietot morāli korektu argumentāciju savas pozīcijas vai viedokļa pamatošanai, analizēt morālo dilemmu situācijas, rast morāli adekvātu risinājumu gadījumiem no prakses, izmantojot apgūtos profesionālās ētikas teorētiskos pamatus.
Kompetences:Analītiskās un kritiskās domāšanas spējas, prasme orientēties galvenajos profesionālās ētikas jautājumos.
Bibliogrāfija
Nr.Atsauce
Obligātā literatūra
1Communication and Media Ethics/ ed. by P.L. Plaisance - Boston, De Gruyter Mouton, 2018
2Introduction to mass communication: media literacy and culture / Stanley J. Baran, - NY: McGraw-Hill Education, 2017
3S. Lasmane. Komunikācijas ētika. Rīgā, LU AP, 2012
4Arnett R.C. Communication ethics literacy. Los Angeles- Sage, 2009
5Sandra Veinberga. Komunikācija. Teorija un prakse. Rīga, Sava grāmata, 2019
6Public Relations. The Profession and the Practice. 2001, – ch.5, p. 89-104.
7V.V. Klīve. Rīcības ceļos. Rīga, 1998: 2., 3., 4. un 5. nodaļas.
8A. Dimants, S. Russ-Mols. Žurnālistika. Rīgā, Turība, 2009
9Politiskā komunikācija, ētika un kultūra Latvijas Republikas 9. Saeimas vēlēšanās / Skaidrītes Lasmanes redakcijā. Rīga, LU akad. apgāds, 2007
Papildu literatūra
1Starlings G. Valsts sektora pārvalde. Rīga: Valsts Administrācijas skola. 1999, 4. nodaļa.
2Steinbergs Š.S., Osterns D.T. Valdība, Ētika un Vadītāji: ceļvedis sabiedriskā sektora ētisko problēmu risināšanai. Rīga: Pētergailis, 1994
3J. Juzefovičs. Mediju brīvība – kam? Agora, 2006, Nr.5, 245.-254.lpp.
4M. Mozers. Pretrunīgā reklāma. Agora, 2006, Nr.5,67.-81.lpp.
5V. Sīlis. Patība kā pievienotā vērtība. Agora, 2006, Nr.5, 21.-33.lpp.
6Dž. Razs. Brīvības morāle. Rīga, 2001
7S. Lasmane. Vēsturiskā atmiņa un tolerance – Komunikācija LU Raksti. 683. sējums, 7.-22.lpp. Sk.: Komunikācija: kultūras un vēstures diskurss = Communication: discourse of culture and history / [galv. red. Inta Brikše]
Citi informācijas avoti
1http://www.lasap.lv/news
2S. Lasmane. Informācijas ētika Latvijā. – krāj. „Informācijas vide Latvijā: 21.gadsimta sākums”. Rīga, 2006, 85.-105. lpp.