.
Studiju darbs I
Studiju kursa apraksts
Kursa apraksta statuss:Apstiprināts
Kursa apraksta versija:10.00
Kursa apraksta apstiprināšanas datums:01.08.2024 13:31:26
Par studiju kursu | |||||||||
Kursa kods: | JF_017 | LKI līmenis: | 6. līmenis | ||||||
Kredītpunkti: | 2.00 | ECTS: | 3.00 | ||||||
Zinātnes nozare: | Tiesību zinātnes | Mērķauditorija: | Tiesību zinātne | ||||||
Studiju kursa vadītājs | |||||||||
Kursa vadītājs: | Inga Kudeikina | ||||||||
Studiju kursa īstenotājs | |||||||||
Struktūrvienība: | Sociālo zinātņu fakultāte | ||||||||
Struktūrvienības vadītājs: | |||||||||
Kontaktinformācija: | Dzirciema iela 16, Rīga, szfrsu[pnkts]lv | ||||||||
Studiju kursa plānojums | |||||||||
Pilns laiks - 1. semestris | |||||||||
Lekcijas (skaits) | 0 | Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas) | 0 | Kopā lekciju kontaktstundas | 0 | ||||
Nodarbības (skaits) | 0 | Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas) | 0 | Kopā nodarbību kontaktstundas | 0 | ||||
Kopā kontaktstundas | 0 | ||||||||
Nepilns laiks - 1. semestris | |||||||||
Lekcijas (skaits) | 0 | Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas) | 0 | Kopā lekciju kontaktstundas | 0 | ||||
Nodarbības (skaits) | 0 | Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas) | 0 | Kopā nodarbību kontaktstundas | 0 | ||||
Kopā kontaktstundas | 0 | ||||||||
Studiju kursa apraksts | |||||||||
Priekšzināšanas: | Apgūti studiju kursi par pētāmo tematu vai jomu. | ||||||||
Mērķis: | Studiju kursa mērķis ir radīt izpratni par pētnieciskā darba izstrādi: teorētisko zināšanu, akadēmisko prasmju un iemaņu pielietošanu, izstrādājot pētījuma dizainu, darba saturu, uzdevumus un pētījuma jautājumus, pētījuma metodes, pamatojot darba aktualitāti un atlasot nepieciešamos avotus, Studiju darba izstrādi konsultē attiecīgā studiju kursa docētājs, kuram ir maģistra grāds. | ||||||||
Vērtēšana | |||||||||
Patstāvīgais darbs: | Darba izstrāde un analīze. Kopsavilkuma izstrāde, avotu saraksta un anotācijas sagatavošana latviešu valodā un angļu vai vācu valodā. | ||||||||
Vērtēšanas kritēriji: | Darba aizstāvēšana. Vērtēšana notiek pēc RSU pieņemtā reglamenta. Tiek vērtētas zināšanas, prasmes un kompetence. ZINĀŠANAS: - nosauc un raksturo zinātnes nozares Latvijā; - nosauc pētījuma dizaina veidus; - sakārto loģiskā secībā pētījuma posmus; - izklāsta Metodisko noteikumu nosacījumus pētījuma noformēšanas pamatprasībām; - identificē akadēmiskā godīguma veidus; - nosauc 2-4 juridiskās problēmas veidus un raksturo katru no tiem; - definē avotu veidus un to atrašanas iespējas zinātniski ticamiem avotiem; - apraksta tēmas un temata atšķirības; - reproducē satura nodaļu loģiskumu no parauga; - identificē pētījuma metodoloģijas 11 elementus; - nosauc metodes un tiesību normu interpretācijas metodes, prot tās rakturot; - apraksta zinātniskā rakstības stila būtību; - nosauc citu rakstības stilu pazīmes; - apraksta pētnieciskā darba nobeiguma būtību; - apkopo pētījuma rezultātus no parauga; - atpazīst pētījuma rezultāta prezentēšanas posmus. PRASMES: - izskaidro un argumentē pētījuma dizaina izvēli tiesību zinātnes pētījumiem; - skaidro un pamato pētījuma posmu pēctecības nepieciešamību; - izskaidro Metodisko noteikumu būtību un atpazīst kļūdas to neievērošanā; - atpazīst akadēmiskā godīguma pārkāpumus praktiskās situācijās; - identificē juridiskās problēmas veidu konkrētā situācijā; - atpazīst un prot atrast zinātniski ticamus avotus; - prot formulēt tēmas un temata nosaukumus piemēros; - prot formulēt vienkāršu satura rādītāju no parauga; - prot izskaidrot metodoloģijas izmantošanu studiju darbā I; - prot pareizā secībā izkārtot metodoloģijas elementus un spēj raksturot šo kārtību; - spēj raksturot atšķirības metodēm un tiesību normu interpretācijas metodēm; - atpazīst tekstā zinātnisko rakstības stilu; - spēj izskaidrot pētnieciskā darba nobeiguma veidošanās mehānismu; - spēj no parauga atlasīt pētījuma rezultātus, kas virzāmi prezentācijai; - prot identificēt svarīgākos pētījuma rezultātus, kas raksturo tematu; - spēj prezentācijas paraugā (PPTX) izkārtot nobeiguma saturu; - prot darboties komandā, diskutēt argumentēt pētījuma rezultātu prezentēšanu. KOMPETENCES: - risina praktiskus akadēmiskā godīguma pārkāpumus; - apraksta konkrētu juridisko problēmu savam tematam; - prot atrast un izmantot zinātniski ticamus avotus savam tematam; - plāno un apraksta pētījuma metodoloģiju izvēlētajam tematam; - modificē metodes un tiesību normu interpretācijas metodes savam pētnieciskā darba tematam; - prot noformēt pētniecisko darbu atbilstoši Metodisko noteikumu prasībām; - analizē svešu tekstu, atrodot metodoloģijas kļūdas un tās labojot; - praktiski prot prezentēt pētnieciskā darba rezultātus, izmantojot paraugu (PPTX). | ||||||||
Gala pārbaudījums (pilna laika studijas): | Aizstāvēšana (Kursa darbs) | ||||||||
Gala pārbaudījums (nepilna laika studijas): | Aizstāvēšana (Kursa darbs) | ||||||||
Studiju rezultāti | |||||||||
Zināšanas: | Sistematizēt, nostiprināt un paplašināt studējošā teorētiskās zināšanas un prasmi tās pielietot praktisko uzdevumu risināšanā; veicināt rakstiskā zinātniskā darba iemaņu un konkrētās tēmas (problēmas) pētīšanas metodikas apgūšanu (avotu un literatūras atlasi, analīzi, kritisku izvērtēšanu, materiāla sintēzi u.tml.); veicināt patstāvīgo darbu un pievērsties pašizglītībai; palīdzēt izkopt iemaņas juridisko zinātņu popularizācijā (uzstāties auditorijas priekšā, argumentēti un loģiski aizstāvēt un pamatot savu viedokli gan mutiski, gan rakstiski u.tml.). Students: spēj nosaukt tēmas un temata atšķirības; prot raksturot zinātniski ticamu avotu pazīmes; identificē metodes un tiesību normu interpretācijas metodes to iedalījuma pamatu; apraksta pētnieciskā darba metodoloģiskos elementus un spēj izkārtot tos loģiskā secībā; raksturo pētījuma rezultātu prezentēšanas būtību un gaitu; raksturo bibliogrāfijas noformēšanas būtību un avotu izkārtojuma kritērijus. | ||||||||
Prasmes: | Attīstīt spēju analizēt un salīdzināt iegūto informāciju vienlaikus izsakot savas domas par veikto analītisko darbu. Spēt formulēt domas un veidot precīzus juridiskus formulējumus. Students: prot formulēt pētījuma tematu, izveidot satura rādītāju (pētījuma plānu); spēj aprakstīt pētījuma juridisko problēmu; prot formulēt un aprakstīt pētījuma metodoloģijas elementus; spēj analizēt zinātniski ticamus avotus, lai formulētu savas domas, veidojot precīzus juridiskus formulējumus; spēj izveidot un uzrakstīt bibliogrāfijas sarakstu; spēj uzstāties auditorijas priekšā, argumentēti un loģiski izklāstīt pētījuma rezultātus, pamatot savu viedokli, atbildēt uz jautājumiem. | ||||||||
Kompetences: | Studiju darba sekmīga aizstāvēšana norāda uz studenta spēju strādāt ar tiesību un citiem avotiem, izstrādāt darba satura rādītāju (plānu), noteikt pētījuma apjomu, analizēt citu pētnieku viedokļus, izdarīt secinājumus un izteikt priekšlikumus, atbilstoši izvēlētās tēmas specifikai. Students: izprot pētnieciskā darba metodoloģiju un prot to izstrādāt, kā arī publiski aizstāvēt; prot noformēt pētnieciskā darbu un bibliogrāfijas avotus. | ||||||||
Bibliogrāfija | |||||||||
Nr. | Atsauce | ||||||||
Obligātā literatūra | |||||||||
1 | Atbilstoši studiju darba izvēlētā temata specifikai | ||||||||
2 | Studiju Reglaments I |