Pārlekt uz galveno saturu

Saskarsmes psiholoģija un sarunu vadīšanas un profesionālo attiecību veidošanas prasmes

Studiju kursa apraksts

Kursa apraksta statuss:Apstiprināts
Kursa apraksta versija:6.00
Kursa apraksta apstiprināšanas datums:02.02.2024 12:29:18
Par studiju kursu
Kursa kods:JF_426LKI līmenis:7. līmenis
Kredītpunkti:2.00ECTS:3.00
Zinātnes nozare:PsiholoģijaMērķauditorija:Civilā un militārā aizsardzība; Tiesību zinātne
Studiju kursa vadītājs
Kursa vadītājs:Sandra Mihailova
Studiju kursa īstenotājs
Struktūrvienība:Sociālo zinātņu fakultāte
Struktūrvienības vadītājs:
Kontaktinformācija:Dzirciema iela 16, Rīga, szfatrsu[pnkts]lv
Studiju kursa plānojums
Pilns laiks - 1. semestris
Lekcijas (skaits)8Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā lekciju kontaktstundas16
Nodarbības (skaits)4Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā nodarbību kontaktstundas8
Kopā kontaktstundas24
Nepilns laiks - 1. semestris
Lekcijas (skaits)4Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā lekciju kontaktstundas8
Nodarbības (skaits)1Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā nodarbību kontaktstundas2
Kopā kontaktstundas10
Studiju kursa apraksts
Priekšzināšanas:
Psiholoģijas pamati
Mērķis:
Piedāvāt iespēju studentiem iegūt izpratni par saskarsmes psiholoģiju un apgūt sarunu vadīšanas un profesionālo attiecību veidošanas prasmes, īpašu uzmanību pievēršot jautājumu uzdošanas un klausīšanās prasmēm, veicināt izpratni par savas personības ietekmi uz profesionālo attiecību veidošanu.
Tēmu saraksts (pilna laika studijas)
Nr.TēmaĪstenošanas formaSkaitsNorises vieta
1Saskarsmes būtība un daudzveidībaLekcijas1.00auditorija
2Sociālā percepcija. Psihes aizsardzības mehānismiLekcijas2.00auditorija
3Emociju regulāciju prasmesNodarbības1.00auditorija
4Komunikācija. Efektīva sarunu vadīšanaLekcijas2.00auditorija
5Jautājumu uzdošana un klausīšanās. ArgumentācijaNodarbības1.00auditorija
6InterakcijaLekcijas1.00auditorija
7Simulāciju spēles par profesionālām attiecībāmNodarbības1.00auditorija
8Konfliktoloģija un mediācijaLekcijas2.00auditorija
9Efektīvas konfliktu risināšanas stratēģijas izvēleNodarbības1.00auditorija
Tēmu saraksts (nepilna laika studijas)
Nr.TēmaĪstenošanas formaSkaitsNorises vieta
1Saskarsmes būtība un daudzveidībaLekcijas0.50auditorija
2Sociālā percepcija. Psihes aizsardzības mehānismiLekcijas0.50auditorija
4Komunikācija. Efektīva sarunu vadīšanaLekcijas1.00auditorija
5Jautājumu uzdošana un klausīšanās. ArgumentācijaNodarbības0.50auditorija
6InterakcijaLekcijas1.00auditorija
8Konfliktoloģija un mediācijaLekcijas1.00auditorija
9Efektīvas konfliktu risināšanas stratēģijas izvēleNodarbības0.50auditorija
Vērtēšana
Patstāvīgais darbs:
Patstāvīgi jāizlasa norādītā literatūra un jāsagatavo mājas darbi.
Vērtēšanas kritēriji:
Lekciju un semināra nodarbību apmeklējums Aktīva dalība semināros Mājas darbu iesniegšanas laicīgums un darbu kvalitāte Eksāmena vērtējums
Gala pārbaudījums (pilna laika studijas):Eksāmens (Rakstisks)
Gala pārbaudījums (nepilna laika studijas):Eksāmens (Rakstisks)
Studiju rezultāti
Zināšanas:Pārzina Saskarsmes psiholoģijā lietotos terminus, izprot saskarsmes būtību, saskarsmi ietekmējošos faktorus, izprot sociālo prasmju nozīmi saskarsmē ar indivīdu, grupu un profesionāļu komandu.
Prasmes:Praksē izmanto sociālās prasmes un pielieto saskarsmes iemaņas sadarbībā ar kolēģiem; atšķir efektīvu un neefektīvu klausīšanos; ir iemaņas pašrefleksijā un sava emocionālā stāvokļa pārvaldīšanā.
Kompetences:Pielieto pašrefleksijas un sociālās prasmes strādājot patstāvīgi vai grupas/ komandas sastāvā. Spēj izvērtēt savas iedarbības ietekmi uz citiem, ir prasmes vadīt efektīvu saskarsmi un risināt konfliktu situācijas.
Bibliogrāfija
Nr.Atsauce
Obligātā literatūra
1Bolis, J., Zīle, G. (2015) Mediācija un sarunas. Juridiskās koledžas apgāds.
2Skutele, D. (2007) Saskarsme. Rīga: Uzņēmējdarbības un menedžmenta akadēmija. (akceptējams izdevums)
3Leiendekers, A. (2016) Konfliktu vadība.
4Parson, V. (2012) Study and Communication Skills for Psychology. Oxford: OUP Oxford. (akceptējams izdevums)
5The handbook of intergroup communication / edited by Howard Giles. (2012.). International advisory board, Cynthia Gallois ... [et al.]. New York: Routledge. (akceptējams izdevums)
6The Social Psychology of Communication, Derek Hook, Bradley Franks, Martin W. Bauer eds. EBSCOhost
7Ārvalstu studentiem/For international students
8Parson, V. (2012) Study and Communication Skills for Psychology. Oxford: OUP Oxford. (akceptējams izdevums)
9The handbook of intergroup communication / edited by Howard Giles. (2012.). International advisory board, Cynthia Gallois ... [et al.]. New York: Routledge. (akceptējams izdevums)
10The Social Psychology of Communication, Derek Hook, Bradley Franks, Martin W. Bauer eds. EBSCOhost
Papildu literatūra
1Landmane, D., Rinkevics, A., Eināt, K. (2013) Policista rokasgrāmata darbā ar cietušajiem. Rīga: Valsts policija.
2Матьяш, О. И., Погольша, В. М., Казаринова, Н. В, Биби, С. А., Зарицкая, Ж. В. (2011) Межличностная коммуникация. СПб: Речь.
3Korels, V. (2007) Kā izprast cilvēkus un pareizi izturēties pret tiem.
4Fišers, R., Ūrijs, V., Petons, B. (2002) Prasme vienoties: kā sasniegt vēlamo. Rīga: Jāņa Rozes apgāds. 199.lpp.
5Hodžsone, Dž. (2001) Līdzvērtīgs sarunu partneris. Biznesa augstskola Turība. 256.lpp.
6Alisons, Dž., Bleiks, R., Karvers, T. u.c. (2007) Sarunu un konfliktu risināšana. Lietišķās informācijas dienests. (akceptējams izdevums)
7Craiovan, P. M. (2016) Communication and conflict resolution in the working group. Romanian Journal of Experimental Applied Psychology. Special Issue, Vol. 7, p 302-306.
8The social psychology of communication. /edited by Derek Hook, Bradley Franks, Martin W. Bauer. (2011.). Houndmills, Basingstoke, Hampshire; New York: Palgrave Macmillan.
9Advanced Social Psychology: The State of the Science, Baumesiter, Roy F. EBSCOhost vai Ebook Central
10Kapardis A. (2010) Psychology and Law: a critical introduction, EBSCOhost
11Ārvalstu studentiem/For international students
12Craiovan, P. M. (2016) Communication and conflict resolution in the working group. Romanian Journal of Experimental Applied Psychology. Special Issue, Vol. 7, p 302-306.
13The social psychology of communication. /edited by Derek Hook, Bradley Franks, Martin W. Bauer. (2011.). Houndmills, Basingstoke, Hampshire; New York: Palgrave Macmillan.
14Advanced Social Psychology: The State of the Science, Baumesiter, Roy F. EBSCOhost vai Ebook Central
15Kapardis A. (2010) Psychology and Law: a critical introduction, EBSCOhost