Pārlekt uz galveno saturu

Studentu medijs I

Studiju kursa apraksts

Kursa apraksta statuss:Apstiprināts
Kursa apraksta versija:8.00
Kursa apraksta apstiprināšanas datums:02.02.2024 12:26:02
Par studiju kursu
Kursa kods:KF_003LKI līmenis:6. līmenis
Kredītpunkti:1.00ECTS:1.50
Zinātnes nozare:Komunikācijas zinātne; Komunikācijas teorijaMērķauditorija:Komunikācijas zinātne
Studiju kursa vadītājs
Kursa vadītājs:Marta Herca
Studiju kursa īstenotājs
Struktūrvienība:Sociālo zinātņu fakultāte
Struktūrvienības vadītājs:
Kontaktinformācija:Dzirciema iela 16, Rīga, szfatrsu[pnkts]lv
Studiju kursa plānojums
Pilns laiks - 1. semestris
Lekcijas (skaits)2Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā lekciju kontaktstundas4
Nodarbības (skaits)6Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā nodarbību kontaktstundas12
Kopā kontaktstundas16
Nepilns laiks - 1. semestris
Lekcijas (skaits)3Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā lekciju kontaktstundas6
Nodarbības (skaits)3Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā nodarbību kontaktstundas6
Kopā kontaktstundas12
Studiju kursa apraksts
Priekšzināšanas:
Apgūts kurss "Ievads studijās un specialitātē".
Mērķis:
Studentu medijs darbojas kā laboratorija, kur studenti izmēģina savus spēkus kvalitatīvu mediju materiālu veidošanā. Kursa laikā students iemācās no idejām attīstīt stāstu, plānot materiāla vākšanu, veikt apstrādi, strādāt ar tekstu, fotogrāfiju un skaņu, un novest darbu līdz publicēšanai.
Tēmu saraksts (pilna laika studijas)
Nr.TēmaĪstenošanas formaSkaitsNorises vieta
1RSU Studentu medija "Skaļāk" darbības principi, žurnālistikas ētikaLekcijas1.00auditorija
2Intervijas pamatprincipi, žanriLekcijas1.00auditorija
Nodarbības1.00auditorija
3Gatavošanās intervijai - temata izpēte, biogrāfijas izpēte, sarunas struktūra, jautājumu gatavošanaNodarbības1.00auditorija
4Intervijas tehniskā apstrāde - teksta šifrēšana, rediģēšanaNodarbības1.00auditorija
5Valoda, teksts. Virsrakstu un ievadteksta veidošana, teksta izkārtojumsNodarbības1.00auditorija
6Fotogrāfija kā intervijas sastāvdaļa, portrets un videNodarbības1.00datorklase
7Stāsta publicēšana, sociālo mediju stāstsNodarbības1.00auditorija
Tēmu saraksts (nepilna laika studijas)
Nr.TēmaĪstenošanas formaSkaitsNorises vieta
1RSU Studentu medija "Skaļāk" darbības principi, žurnālistikas ētikaLekcijas2.00auditorija
2Intervijas pamatprincipi, žanriLekcijas1.00auditorija
Nodarbības0.50auditorija
3Gatavošanās intervijai - temata izpēte, biogrāfijas izpēte, sarunas struktūra, jautājumu gatavošanaNodarbības0.50auditorija
4Intervijas tehniskā apstrāde - teksta šifrēšana, rediģēšanaNodarbības0.50auditorija
5Valoda, teksts. Virsrakstu un ievadteksta veidošana, teksta izkārtojumsNodarbības0.50auditorija
6Fotogrāfija kā intervijas sastāvdaļa, portrets un videNodarbības0.50datorklase
7Stāsta publicēšana, sociālo mediju stāstsNodarbības0.50auditorija
Vērtēšana
Patstāvīgais darbs:
Kursa laikā students izstrādā vienu kvalitatīvu videostāstu, sagatavo to publicēšanai Studentu medijā un sociālajos medijos. Precīzs uzdevums un vērtēšanas kritēriji - pirmajā nodarbībā. Lai izvērtētu studiju kursa kvalitāti kopumā, studentam jāaizpilda studiju kursa novērtēšanas anketa Studējošo portālā.
Vērtēšanas kritēriji:
Līdzdalība nodarbībās un mazie mājasdarbi (30%); Publikācija (70%).
Gala pārbaudījums (pilna laika studijas):Eksāmens (Rakstisks)
Gala pārbaudījums (nepilna laika studijas):Eksāmens (Rakstisks)
Studiju rezultāti
Zināšanas:Studenti saprot video formāta priekšrocības un cik daudz laika, cilvēkresursu un kādu tehniku vajadzēs, lai izveidotu videostāstu.
Prasmes:Studenti pārzina visus ar video veidošanu saistītos aspektus - idejas izstrāde, scenārija rakstīšana, kadruplāna zīmēšana, video filmēšanas tehnikas, montāžas pamatprincipi, pēcapstrāde, publicēšana.
Kompetences:Spēj profesionālā valodā veikt saturisku un tehnisku videostāsta analīzi.
Bibliogrāfija
Nr.Atsauce
Obligātā literatūra
1Bradshaw, Paul. The Online Journalism Handbook : Skills to Survive and Thrive in the Digital Age, 2018
2Lambert, Joe. Digital Storytelling. Capturing Lives, Creating Community. 2012.
3Multimedia Storytelling for Digital Communicators in a Multiplatform World. Seth Gitner, 2015. (pdf e-studijās)
4Video Journalism for the Web: A Practical Introduction to Documentary Storytelling, Kurt Lancaster, 2013. (pdf e-studijās)
5Frierson, M. Film and Video Editing Theory: How Editing Creates Meaning, 2018.
6Using Documentary Storytelling Techniques for Film, Video, the Internet and Digital Media Projects, 2014.
7Kahneman, Daniel. Thinking Fast and Slow, 2011.
Papildu literatūra
1Thomson, Roy, Bowen J., Christoper. Grammar of Editing, 2009.
2Excellence in Online Journalism, David Craig, 2010. (pdf e-studijās)