.
Studentu medijs I
Studiju kursa apraksts
Kursa apraksta statuss:Apstiprināts
Kursa apraksta versija:8.00
Kursa apraksta apstiprināšanas datums:02.02.2024 12:26:02
Par studiju kursu | |||||||||
Kursa kods: | KF_003 | LKI līmenis: | 6. līmenis | ||||||
Kredītpunkti: | 1.00 | ECTS: | 1.50 | ||||||
Zinātnes nozare: | Komunikācijas zinātne; Komunikācijas teorija | Mērķauditorija: | Komunikācijas zinātne | ||||||
Studiju kursa vadītājs | |||||||||
Kursa vadītājs: | Marta Herca | ||||||||
Studiju kursa īstenotājs | |||||||||
Struktūrvienība: | Sociālo zinātņu fakultāte | ||||||||
Struktūrvienības vadītājs: | |||||||||
Kontaktinformācija: | Dzirciema iela 16, Rīga, szfrsu[pnkts]lv | ||||||||
Studiju kursa plānojums | |||||||||
Pilns laiks - 1. semestris | |||||||||
Lekcijas (skaits) | 2 | Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā lekciju kontaktstundas | 4 | ||||
Nodarbības (skaits) | 6 | Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā nodarbību kontaktstundas | 12 | ||||
Kopā kontaktstundas | 16 | ||||||||
Nepilns laiks - 1. semestris | |||||||||
Lekcijas (skaits) | 3 | Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā lekciju kontaktstundas | 6 | ||||
Nodarbības (skaits) | 3 | Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā nodarbību kontaktstundas | 6 | ||||
Kopā kontaktstundas | 12 | ||||||||
Studiju kursa apraksts | |||||||||
Priekšzināšanas: | Apgūts kurss "Ievads studijās un specialitātē". | ||||||||
Mērķis: | Studentu medijs darbojas kā laboratorija, kur studenti izmēģina savus spēkus kvalitatīvu mediju materiālu veidošanā. Kursa laikā students iemācās no idejām attīstīt stāstu, plānot materiāla vākšanu, veikt apstrādi, strādāt ar tekstu, fotogrāfiju un skaņu, un novest darbu līdz publicēšanai. | ||||||||
Tēmu saraksts (pilna laika studijas) | |||||||||
Nr. | Tēma | Īstenošanas forma | Skaits | Norises vieta | |||||
1 | RSU Studentu medija "Skaļāk" darbības principi, žurnālistikas ētika | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
2 | Intervijas pamatprincipi, žanri | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||||
3 | Gatavošanās intervijai - temata izpēte, biogrāfijas izpēte, sarunas struktūra, jautājumu gatavošana | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
4 | Intervijas tehniskā apstrāde - teksta šifrēšana, rediģēšana | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
5 | Valoda, teksts. Virsrakstu un ievadteksta veidošana, teksta izkārtojums | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
6 | Fotogrāfija kā intervijas sastāvdaļa, portrets un vide | Nodarbības | 1.00 | datorklase | |||||
7 | Stāsta publicēšana, sociālo mediju stāsts | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
Tēmu saraksts (nepilna laika studijas) | |||||||||
Nr. | Tēma | Īstenošanas forma | Skaits | Norises vieta | |||||
1 | RSU Studentu medija "Skaļāk" darbības principi, žurnālistikas ētika | Lekcijas | 2.00 | auditorija | |||||
2 | Intervijas pamatprincipi, žanri | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
Nodarbības | 0.50 | auditorija | |||||||
3 | Gatavošanās intervijai - temata izpēte, biogrāfijas izpēte, sarunas struktūra, jautājumu gatavošana | Nodarbības | 0.50 | auditorija | |||||
4 | Intervijas tehniskā apstrāde - teksta šifrēšana, rediģēšana | Nodarbības | 0.50 | auditorija | |||||
5 | Valoda, teksts. Virsrakstu un ievadteksta veidošana, teksta izkārtojums | Nodarbības | 0.50 | auditorija | |||||
6 | Fotogrāfija kā intervijas sastāvdaļa, portrets un vide | Nodarbības | 0.50 | datorklase | |||||
7 | Stāsta publicēšana, sociālo mediju stāsts | Nodarbības | 0.50 | auditorija | |||||
Vērtēšana | |||||||||
Patstāvīgais darbs: | Kursa laikā students izstrādā vienu kvalitatīvu videostāstu, sagatavo to publicēšanai Studentu medijā un sociālajos medijos. Precīzs uzdevums un vērtēšanas kritēriji - pirmajā nodarbībā. Lai izvērtētu studiju kursa kvalitāti kopumā, studentam jāaizpilda studiju kursa novērtēšanas anketa Studējošo portālā. | ||||||||
Vērtēšanas kritēriji: | Līdzdalība nodarbībās un mazie mājasdarbi (30%); Publikācija (70%). | ||||||||
Gala pārbaudījums (pilna laika studijas): | Eksāmens (Rakstisks) | ||||||||
Gala pārbaudījums (nepilna laika studijas): | Eksāmens (Rakstisks) | ||||||||
Studiju rezultāti | |||||||||
Zināšanas: | Studenti saprot video formāta priekšrocības un cik daudz laika, cilvēkresursu un kādu tehniku vajadzēs, lai izveidotu videostāstu. | ||||||||
Prasmes: | Studenti pārzina visus ar video veidošanu saistītos aspektus - idejas izstrāde, scenārija rakstīšana, kadruplāna zīmēšana, video filmēšanas tehnikas, montāžas pamatprincipi, pēcapstrāde, publicēšana. | ||||||||
Kompetences: | Spēj profesionālā valodā veikt saturisku un tehnisku videostāsta analīzi. | ||||||||
Bibliogrāfija | |||||||||
Nr. | Atsauce | ||||||||
Obligātā literatūra | |||||||||
1 | Bradshaw, Paul. The Online Journalism Handbook : Skills to Survive and Thrive in the Digital Age, 2018 | ||||||||
2 | Lambert, Joe. Digital Storytelling. Capturing Lives, Creating Community. 2012. | ||||||||
3 | Multimedia Storytelling for Digital Communicators in a Multiplatform World. Seth Gitner, 2015. (pdf e-studijās) | ||||||||
4 | Video Journalism for the Web: A Practical Introduction to Documentary Storytelling, Kurt Lancaster, 2013. (pdf e-studijās) | ||||||||
5 | Frierson, M. Film and Video Editing Theory: How Editing Creates Meaning, 2018. | ||||||||
6 | Using Documentary Storytelling Techniques for Film, Video, the Internet and Digital Media Projects, 2014. | ||||||||
7 | Kahneman, Daniel. Thinking Fast and Slow, 2011. | ||||||||
Papildu literatūra | |||||||||
1 | Thomson, Roy, Bowen J., Christoper. Grammar of Editing, 2009. | ||||||||
2 | Excellence in Online Journalism, David Craig, 2010. (pdf e-studijās) |