.
Sociālās antropoloģijas, socioloģijas vai sociālā darba aktuālie jautājumi
Studiju kursa apraksts
Kursa apraksta statuss:Apstiprināts
Kursa apraksta versija:2.00
Kursa apraksta apstiprināšanas datums:02.02.2024 12:25:17
Par studiju kursu | |||||||||
Kursa kods: | KF_034 | LKI līmenis: | 8. līmenis | ||||||
Kredītpunkti: | 4.00 | ECTS: | 6.00 | ||||||
Zinātnes nozare: | Socioloģija | Mērķauditorija: | Socioloģija; Komunikācijas zinātne; Sociālā labklājība un sociālais darbs; Sabiedrības veselība; Politikas zinātne; Sociālā antropoloģija | ||||||
Studiju kursa vadītājs | |||||||||
Kursa vadītājs: | Klāvs Sedlenieks | ||||||||
Studiju kursa īstenotājs | |||||||||
Struktūrvienība: | Sociālo zinātņu fakultāte | ||||||||
Struktūrvienības vadītājs: | |||||||||
Kontaktinformācija: | Dzirciema iela 16, Rīga, szfrsu[pnkts]lv | ||||||||
Studiju kursa plānojums | |||||||||
Pilns laiks - 1. semestris | |||||||||
Lekcijas (skaits) | 0 | Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā lekciju kontaktstundas | 0 | ||||
Nodarbības (skaits) | 16 | Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā nodarbību kontaktstundas | 32 | ||||
Kopā kontaktstundas | 32 | ||||||||
Studiju kursa apraksts | |||||||||
Priekšzināšanas: | Bakalaura vai maģistra līmeņa ievada kursi, kas ļauj studentam labi orientēties studenta specializācijas jomas standarta problemātikā. | ||||||||
Mērķis: | Kursa mērķis ir izveidot stimulējošu un atbalstošu ietvaru, kurā students kursa pasniedzēju vadībā un ciešā sadarbībā ar promocijas darba vadītāju(-iem) iegūst zināšanas par savam promocijas darba projektam aktuālajām attiecīgās jomas pētniecības tēmām un attīsta prasmes un kompetences darbam ar šo informāciju sava promocijas projekta kontekstā. | ||||||||
Tēmu saraksts (pilna laika studijas) | |||||||||
Nr. | Tēma | Īstenošanas forma | Skaits | Norises vieta | |||||
1 | Aktuālās problēmas, ievads: kā tās uztaustīt un analizēt | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
2 | Profesionālās kopienas kā aktuālo tēmu inkubatori | Nodarbības | 3.00 | cits | |||||
3 | Aktuālo tēmu atspoguļojums nozares periodiskajos izdevumos | Nodarbības | 6.00 | cits | |||||
4 | Aktuālo tēmu atspoguļojums jaunākajās nežurnālu publikācijās | Nodarbības | 6.00 | cits | |||||
Vērtēšana | |||||||||
Patstāvīgais darbs: | Kursa laikā studenti patstāvīgi iepazīstas, prezentē kolēģiem, reflektē un apkopo informāciju par jaunākajām tendencēm jomā, kas saistīti ar viņu pētījuma tēmu. Kursa noslēguma darbs (eskāmens) ir sagatavota promocijas darba literatūras apskata nodaļa (maksimāli 10 000 vārdu). | ||||||||
Vērtēšanas kritēriji: | Aktīva piedalīšanās semināros un eksāmena darba kvalitāte. | ||||||||
Gala pārbaudījums (pilna laika studijas): | Eksāmens | ||||||||
Gala pārbaudījums (nepilna laika studijas): | |||||||||
Studiju rezultāti | |||||||||
Zināšanas: | Studenti pārzina ar savu doktorantūras projektu saistītās jomas nozīmīgākos plaša spektra un specializētos peirodiskos izdevums, to specializāciju un publikāciju specifiku. Pārzina nozīmīgākās žurnālos aplūkotās tēmas kontekstā ar savu doktorantūras projektu. Studenti pārzina nozīmīgākos ar savu tēmu saistītos neperiodiskos pēdējo gadu izdevumus (grāmatas). Studenti ir iepazinušies un iespēju robežās iesaistījušies ar savu izpētes tēmu saistīto vietējo un starptautisko profesionālo organizāciju darbībā. | ||||||||
Prasmes: | Studenti prot sameklēt, analizēt un apkopot noteiktai pētījuma tēmai aktuālos pētniecības jautājumus. | ||||||||
Kompetences: | Studenti pielieto iegūtās zināšanas, lai attīstītu savu pētniecisko projektu. | ||||||||
Bibliogrāfija | |||||||||
Nr. | Atsauce | ||||||||
Obligātā literatūra | |||||||||
1 | Bernard, H Russell. 2006. Research methods in anthropology: qualitative and quantitative approaches. Lanham, MD: AltaMira Press. | ||||||||
Papildu literatūra | |||||||||
1 | Galvan, Jose L. un Melisa Galvan. 2017. Writing literature reviews: a guide for students of the social and behavioral sciences. 7. izd. London: Routledge. | ||||||||
2 | Efron, Sara Efrat un Ruth Ravid. 2018. Writing the literature review: a practical guide. The Guilford Press. |